Lainaus käyttäjältä: murmela - 20.06.18 - klo:17:23Ootkos ajatellut sitä ollenkaan niin päin että kun leikit sillä kaasulla, niin se tuhoo sun ajolinjas, ja jos leikit sillä kaasulla joka paikassa niin se tuhoo sun ajolinjas joka paikassa, ja sen takia sun ajolinjas ei oo optimaaliset.
Eli jos lopettaisit sen kaasulla leikkimisen, niin se ei tuhois sun ajolinjaa, ja sun ajolinjas vois hyvinkin olla optimaalinen joka paikassa. Sulla kun kuitenkin on normaalia huomattavasti enemmän silmää ajolinjalle ton pleikkaritaustan takia.
Ett niinku ymmärrätkö sä vieläkään että toi sun kaasun käyttö ei edistä sun kierrosaikaa yhtään?
Vai oletko sä vieläkin siinä luulossa että toi sun kaasunkäyttö jotenkin edistää sun ajamista (mitä se ei tee) ja paikkaa jotain muita virheitä (mitä se ei tee)?
Oon todellakin ajatellut.
Mutta väitätkö oikeasti vakavalla naamalla että joka ikisessä mutkassa 101% ajasta mä räpellän väärin kaasua mutkissa?
Koska jossakin vaiheessa lakkaan uskomasta tuohon väittämään, varsinkin kun ottaa huomioon että pysyin ison osan kierrosta ihan nopeidenkin heppujen vauhdissa, ni ei se ihan ziljoonaa voinu metsään joka kerta mennä. Tuolla kierroksella mahdollisesti menee muutamassakin paikassa, mutta en suostu enää pelkästään sinun kertomana uskomaan että se on joka ikisen mutkan ongelma. Jos Nitrous ja pari nopeaa jannua sanoo mulle ihan saman ku sinä, ni siinä tapauksessa uskon sen.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 20.06.18 - klo:18:12Kakkonen, kolmonen ja toka vasuri takasuoran jälkeen meet liian ajoissa kaasulla, etkä saa kaasua kunnolla auki tän takia kun linja levenee. Pysäkillä nostat turhan paljon, pitäs vauhdin kiihtyä koko pysäkin läpi. Nyt se tippuu ja syö suoranopeutta. Ennen sokeeta vasuria käännät liian kauan oikealle, aja se oikee kinkki siinä ylämäessä suoremmin --> Saat kanttarin kiinni ja mopo ei kevennä niin paljon nypyn päällä ->parempi avaus välisuoralle. Hevosenkenkä, alamäki ja montun pohja mun mielestä ihan ok. Shikaani on kevyempi ja nopeempi ajaa läpi jos on puolenvaihdossa karvan veto päällä. Saatto olla, mut videolta ei osaa sanoo varmaks.
Kierrosajan kannalta kannattaa yleisesti funtsia mutkanopeus vs. suoranopeus. Monessa paikkaa tuhoaa suoranopeuden jos menee yhtään ajoissa kaasulle. Karvan myöhässä kaasulle tuntuu hitaalta, mutta monesti kello tykkää. Optimi tietty sit just oikeeseen aikaan.
Iso kiitos analyysistä!
Ai kakkosessakin avaan kaasun liian aikasin? Menikö apexi oikein T2:ssa vai menikö molemmat? Ku mitä oon kattonu videolta ni joku vetää 1:26 aikoja tollasella "leveällä" T2:lla... en tiiä mikä on se "oikea" tapa.
Joo toi T3 on hassu, ku tuntui että muut lähti kisassa horisonttiin ennenku ees avasin kaasua ja SILTI menin sen leveäksi, eikä niillä kovin radikaalisti erilainen linja ollut siihe mutkaan.... ehkä sitte otin liian aikasin sisään mutkaan?
Pysäkki oli 50 kierroksen harjoituksen pohjalta vielä sellanen että suoraan sanoen PELKÄÄN sitä mutkaa mennä läpi koko ajan kiihdyttämällä. Kyllä se varmaan menee sit jos joskus saan pyörän kasaan ja 100+ kierrosta lisää.
Toi sokee vasuri onki mielenkiintoinen koska varikkoheput jotka istui katsomossa ko. paikassa sanoi just mulle siinä Perjantaina että "ota se oikea lähempää radan reunaa" niinku otinki, ja se auttoi siihe vasuriin tosi paljon, mutta SILTI siihe sokeaan mutkaan kääntämiseen on vielä vähä epävarmuutta.
Tuota vikaa shikaania en tullutkaan kokeilleeksi tuolla tavalla.... eli siis tarkoitat että kaasu pitää avata siinä vasemman apexin kohdalla jo? Itse yritin avata sen siinä mutkan puolen välin kohdalla, mutta luonnollisesti se ajoituksellisesti osuu sitte siihe oikeaan apexiin vasta.
Kiitoksia! Eiköhä näillä saada ens vuonna se 1:28 puolelle.