Phillip Islandilla testataan jo kauden ensimmäistä kisaa varten...Radan uusi päällyste aiheuttaa näemmä ohjelmaa.
Camierin Suzuki (http://www.facebook.com/photo.php?fbid=540754299292190&set=a.426771667357121.106080.341405835893705&type=1&ref=nf)
Badovinin Panigale
(http://www.mcnews.com.au/MotorcycleRacing2013/WSBK/Test_Feb14-15/Gallery_C/content/images/thumb/Badovini-bike8P1820.jpg)
Oijoijoi...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Supersporteissa on MV Agusta tehtaan panoksella mukana. 3-sylinterinen kuulostaa todella hienolta radanvarsiraporttien mukaan. Testiajoissa pyörivät siinä top-10:n kieppeillä eli ihan hyvä aloitus uudella kalustolla.
Noista kaadoista vielä, olikohan Camier joka laittoi Suzukin hiekkaesteen läpi, nokka edelle rengasvalliin ja siitä parilla ukemilla jonnekin näreikköön jumalan selän taakse.
(https://pbs.twimg.com/media/BDH6eOhCcAAkHp9.jpg)(https://pbs.twimg.com/media/BDH9qyZCcAA1zgb.jpg)
Aika tasaiselta nipulta vaikuttaa. Melandrilla on HP4 alla ja twitterissä jo tuskaili, että hikinen kisa tulee kauden avauksesta, ei mene niinkuin haluaisi.
Lainaus käyttäjältä: Turder - 18.02.13 - klo:14:36
Melandrilla on HP4 alla..
Miten se näissä piireissä menee, riisutaanko heti aktiivialusta poijes ja Ööläriä tilalle vai kenties joku race-aktiivi-alusta?
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.02.13 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: Turder - 18.02.13 - klo:14:36
Melandrilla on HP4 alla..
Miten se näissä piireissä menee, riisutaanko heti aktiivialusta poijes ja Ööläriä tilalle vai kenties joku race-aktiivi-alusta?
En edes tiedä nykysääntöjä. Kuvissa näyttää että SBK laitetaan kaasukeulat kuten MotoGP-kilpureissa ja STK1000-luokassa vaihdetaan "normi" racesisäkalut, eli heitetään vesilintua noilla aktiivisäädöillä.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 18.02.13 - klo:14:41
Lainaus käyttäjältä: Turder - 18.02.13 - klo:14:36
Melandrilla on HP4 alla..
Miten se näissä piireissä menee, riisutaanko heti aktiivialusta poijes ja Ööläriä tilalle vai kenties joku race-aktiivi-alusta?
Tuosta voi katsella bmwtekniikkapornoa:
http://www.youtube.com/watch?v=-WEKVXMZk-Y
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 18.02.13 - klo:14:50En edes tiedä nykysääntöjä. Kuvissa näyttää että SBK laitetaan kaasukeulat kuten MotoGP-kilpureissa ja STK1000-luokassa vaihdetaan "normi" racesisäkalut, eli heitetään vesilintua noilla aktiivisäädöillä.
Näin se menee. Tosin saattavat Stockeissa kokeilla kisoissa tuota aktiivi-alustaa (ovat ainakin testeissä kokeilleet, en tiedä millä tuloksilla). Sen käyttö on sallittu SBK:ssa ja STK:ssa, koska luokittelumallista (HP4) se löytyy: http://www.fim-live.com/fileadmin/alfresco/2013-6510004_eng.pdf (sivut 71-72, ja 117)
Katsokaas tuosta tekniikkapornovideosta kohdasta 2.28... satulan malli. Minkä takia kynnys, jossa takaosa nousee ylemmäs?
Lainaus käyttäjältä: app - 18.02.13 - klo:16:59
Katsokaas tuosta tekniikkapornovideosta kohdasta 2.28... satulan malli. Minkä takia kynnys, jossa takaosa nousee ylemmäs?
Ja näyttää siltä että toisessa pyörässä ei tuota ole. Ensinnäkin, pyörät on tuossa videossa promomoodissa. Kisaviikonloppuina saattaa olla vielä eri ratkaisut käytössä. Oma veikkaus on että tuolla kynnyksellä ko pyörän kuljettaja saa paremman/tarvittavan tuen eikä käytä paksua takatyynyä. Jos tuollaisella ratkaisulla itse kisassa ajaa.
Lainaus käyttäjältä: app - 18.02.13 - klo:16:59
Katsokaas tuosta tekniikkapornovideosta kohdasta 2.28... satulan malli. Minkä takia kynnys, jossa takaosa nousee ylemmäs?
Pysyy paremmin tankissa kiinni, eikä tule istuttua turhan takana? Taitaa olla todella kuskikohtainen juttu, joten kenenköhän pyörästä toi kohta oli?
Lainaus käyttäjältä: app - 18.02.13 - klo:16:59
Katsokaas tuosta tekniikkapornovideosta kohdasta 2.28... satulan malli. Minkä takia kynnys, jossa takaosa nousee ylemmäs?
Yks mahollinen selitys vois olla parempi aerodynamiikka. Ts parempi kiihtyvyys, lähinnä suurissa nopeuksissa, ja suurempi huippunopeus.
Onko tossa Akran putkessa säädettävä läppä? Eikös katupeleissä se ole käytännössä vain melujen takia, vaikka sitä mainostetaan väännön optimoinnista alhaisilla kierroksilla?
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.02.13 - klo:15:52
Onko tossa Akran putkessa säädettävä läppä? Eikös katupeleissä se ole käytännössä vain melujen takia, vaikka sitä mainostetaan väännön optimoinnista alhaisilla kierroksilla?
Näyttäs siltä että olet oikeassa. Melut tai alavääntö ei pitäs olla kumpikaan SBK-kilpurissa ns must juttuja. Olisko niin että tuolla tehdään moottorijarrua tyyliin rekkojen pakokaasujarru, ettei tarvi kaikkea tehdä imupuolen virtauksia sekoittamalla? Tai ehkä se säästää mekaanikoiden ja VIP-vieraiden korvia lämpimäksi käyttämisen aikana.
Ihan hyvin kulkee Panikaaleppi, koska Checan aika on parempi kuin viime kaudella Rossin aika-ajossa ajama aika. Toki siellä on nyt uusi asfaltti, niin kai se vaikuttaa jonkun verran.
2012 Rossi 1'31.661
2013 Checa 1'31.059
2012 Stoner 1'29.623
http://www.youtube.com/watch?v=FRgesON02KE
http://www.youtube.com/watch?v=T-hkJVHtCsg
Erittäin hyvä kausiennakko Alan Cathcartilta: http://cyclenews.uberflip.com/i/110408/49
Just hokasin et ensimmäinen kisa onki jo sunnuntaina!
Nyt tuli aimo annos kevättä rintoihin ja aamuyöllä kyttään eurosporttia. airrev_1
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.02.13 - klo:11:07
Just hokasin et ensimmäinen kisa onki jo sunnuntaina!
Nyt tuli aimo annos kevättä rintoihin ja aamuyöllä kyttään eurosporttia. airrev_1
Jep, tässähän alkaa jo innostumaan. Lisäksi kun on aikaeron vuoksi aamuyöllä kisat niin ei ole mitkään wrestlingit tai ratsastuskisat sotkemassa lähetysaikoja.
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.02.13 - klo:22:40
Ihan hyvin kulkee Panikaaleppi, koska Checan aika on parempi kuin viime kaudella Rossin aika-ajossa ajama aika. Toki siellä on nyt uusi asfaltti, niin kai se vaikuttaa jonkun verran.
2012 Rossi 1'31.661
2013 Checa 1'31.059
2012 Stoner 1'29.623
Ei se huonosti ole jos nopealla radalla ei jää kuin 1,5 sekkaa MotoGP laitteesta. :D
Johnny Rea selostaa miten ajetaan Phillip Islandilla:
http://www.youtube.com/watch?v=SH4dv38J0W0
Lainaus käyttäjältä: Raaseri - 19.02.13 - klo:16:05
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 19.02.13 - klo:15:52
Onko tossa Akran putkessa säädettävä läppä? Eikös katupeleissä se ole käytännössä vain melujen takia, vaikka sitä mainostetaan väännön optimoinnista alhaisilla kierroksilla?
Näyttäs siltä että olet oikeassa. Melut tai alavääntö ei pitäs olla kumpikaan SBK-kilpurissa ns must juttuja. Olisko niin että tuolla tehdään moottorijarrua tyyliin rekkojen pakokaasujarru, ettei tarvi kaikkea tehdä imupuolen virtauksia sekoittamalla? Tai ehkä se säästää mekaanikoiden ja VIP-vieraiden korvia lämpimäksi käyttämisen aikana.
Indyssä kysyin Asparin mekaanikoilta tästä (Aprilian CRT-pyörässäkin on samanlainen läppä putkistossa, kun se on kehitetty superbikesta) niin ne sano, että "better throttle response and midrange". Eivät kyllä melusta puhuneet mitään (oli tosin hieman kieliongelmia, että jotain voi jäädä sanomatta ja ymmärtämättä). Mutta lisäksi jostain luin myöhemmin, että sillä säädetään myös moottorijarrua.
Katupelissä tuo on ainakin melun ja ehkä myös ajettavuuden vuoksi. Sen toiminta on muuttunut ecu-päivitysten myötä: ennen oli aina auki kun pykälä päällä, vapaalla kiinni niin menee melutestistä läpi, nyt se on uudella ecusoftalla kiinni pienillä kierroksilla ja kaasunasennoilla riippumatta vaihteesta. Jotkut on myös spekuloineet apriliaforumilla, että vaikuttaa katupyörässä kulutukseen (kulutus kasvanut kun läppä poistettu tai lukittu auki asentoon).
Fp1 vähän kuvaa ja tunnelman nostoa kohti kisaa. (muuten Biaggin tuoreessa haastattelussa arvio mestarista oli "jos pyörä on hyvä Checa ja MotoGPssä Jorge" löytyy juutuubista tuoki)
http://www.youtube.com/watch?v=lUXVOVJRg9c
Siellä on jo aikoja ajettu tauluun. Ehkä kovin suoritus minusta oli Sam Lowes Supersporteissa: 1.32,5. About samoja aikoja 600:lla katulaillisilla renkailla mitä Loris Baz syötti Superbikella slickseillä bowdown_1
(https://pbs.twimg.com/media/BDspsfzCYAEHA8_.jpg)
Panigale paloina pitkin varikkoboxia :)
Lainaus käyttäjältä: Turder - 22.02.13 - klo:11:53
(https://pbs.twimg.com/media/BDspsfzCYAEHA8_.jpg)
Panigale paloina pitkin varikkoboxia :)
Normaalia settien välistä pikkuhuoltoa... :) Mun autotallissa on samassa jamassa yksi Panigalen edeltäjä.
Treeniä varikkostoppia varten:
http://www.youtube.com/watch?v=J-y0fpkazA8
Tervehdys,
pitänee munkin heräillä horroksesta kun ekat wsbk kisat on viikonloppuna.
Olisko foorumin striimimaistereilla vinkkejä mistä saisi tällä hetkellä parhaiten kisat ruudulle? Viime vuonna oli käytössä se Eurosportin Playeri mutta en viitti hommata sitä enää, sen verran kuraa oli sen laatu. Kaapelikanavat töllöön on poissuljettu myös eli jonkinlainen verkon kautta toimiva systeemi olisi hakusessa. Oon tykännyt kuin hullu puurosta siitä MotoGP:n omasta systeemistä mutta Superbikelle en ole löytänyt vastaavaa.
Teemu
firstrow1.eu näyttää ainaki ohjelmatiedoissa lukevan Superbike Superpole. Katotaan nyt sitten näkyykö tuolta mitään. Klo 6.00 alkaa nettistream ohjelmatiedon mukaan.
näkyy, laatu ei hyvä, vaan näkkyy ja tunnelmaan pääsee...
Ja mä ku meinasin jo mennä nukkumaan, kun kohta 24h samoilla silmillä menty. Täytynee tuijotella koko vuorokauden edestä.. :o
Lainaus käyttäjältä: Hukkapätkä - 23.02.13 - klo:06:17
Ja mä ku meinasin jo mennä nukkumaan, kun kohta 24h samoilla silmillä menty. Täytynee tuijotella koko vuorokauden edestä.. :o
Sitten on hyvä mennä nukkumaan kun on nähny Sykesin Tompan pruiskuttavan zampanjaa korkeimmalla korokkeella.
Aika vahvaa aprillipyörien hallintaa oli eka erä...
No joha oli Aprilliat kohtuullisen ylivoimasia, molemmissa erissä.
Eihä niille pärjänny etes Pemari suorilla, vaikka hyvin Melandri yritti lyödä kiilaa kärkeen.
Jäi kuitenki loppuvedossa aika helposti.
Sykesi petti luottamukseni, juon kahvit ja menen katteleen painajaisia.
Eikös se viime vuonnaki Biaggi näyttäny saman, että Aprilia sopii tuolle radalle. Hyvä vaan, että se Sykesin Tomi ei voittanu se ois taas jarskalla Kemoran ennätyski parantunu ainaki sekunnilla. :)
Oli väkevä aloitus Aprilialta ja Guintoli ihan nätisti korvasi Biaggin, ainakin yhden kisan perusteella. Hienoa, että Fabrizionkin kalusto on aivan tehdastasoa. Huipuissa jäi kilsan tai pari, mutta tekee hyvä kautta ajatellen kun on monta kilpailukykyistä pyörää.
Checa otti aika rajusti osumaa, tais takaraivo kolahtaa aika rajusti.
Yllätyin, että Haslam oli noinkin hyvä vs. Rea.
Eurosportin selostajilta tuli hyvät kommentit Bemareista:"BMW, that sounds like a low flying aircraft." toinen vastaa:"It is as fast as low flying aircraft." peukku_1
edit. Kun Davies kävi vaihtamassa renkaan, niin tuomaristo ilmeisesti laski kuskin vieressä seisoneen jampan neljänneksi mekaanikoksi. Ei se kyllä mun mielestä koskenut mopoon. :-\
Lainaapenalised with a ride-through by Race Direction for not observing the 2013 pit-stop regulation
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 24.02.13 - klo:12:38
edit. Kun Davies kävi vaihtamassa renkaan, niin tuomaristo ilmeisesti laski kuskin vieressä seisoneen jampan neljänneksi mekaanikoksi. Ei se kyllä mun mielestä koskenut mopoon. :-\
Lainaapenalised with a ride-through by Race Direction for not observing the 2013 pit-stop regulation
Eurosportin suomiselostajat oli ihan kassalla tuossa, ei tainnut ollut mitään hajua uusista säännöistä.
Olisiko sitten joku antanut työkaluja, uuden renkaan tai vienyt vanhan pois tai antanut työntöapua, mikä olisi rike? Yksityiskohtia en muista tuosta enää, mutta ensimmäinen reaktio oli että nyt on kyllä liikaa miehiä pyörän ympärillä, kun stoppi telkkarissa näytettiin. Sääntöjen mukaan saa olla vain kuski ja 3 mekaanikkoa.
En tiedä paniko muut merkille, mut minusta toisessa erässä kuvattiin ihan liikaa kärkipäätä ja seuraavat jäi lähes täysin huomiotta.
Renny Harlinko siellä oli puikoissa...
Lainaus käyttäjältä: Turder - 25.02.13 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 24.02.13 - klo:12:38
edit. Kun Davies kävi vaihtamassa renkaan, niin tuomaristo ilmeisesti laski kuskin vieressä seisoneen jampan neljänneksi mekaanikoksi. Ei se kyllä mun mielestä koskenut mopoon. :-\
Lainaapenalised with a ride-through by Race Direction for not observing the 2013 pit-stop regulation
Eurosportin suomiselostajat oli ihan kassalla tuossa, ei tainnut ollut mitään hajua uusista säännöistä.
Olisiko sitten joku antanut työkaluja, uuden renkaan tai vienyt vanhan pois tai antanut työntöapua, mikä olisi rike? Yksityiskohtia en muista tuosta enää, mutta ensimmäinen reaktio oli että nyt on kyllä liikaa miehiä pyörän ympärillä, kun stoppi telkkarissa näytettiin. Sääntöjen mukaan saa olla vain kuski ja 3 mekaanikkoa.
Ei Brititkään sanoneet uusista säännöistä mitään. Liitteenä on video varikkokäynnistä.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.02.13 - klo:10:48
En tiedä paniko muut merkille, mut minusta toisessa erässä kuvattiin ihan liikaa kärkipäätä ja seuraavat jäi lähes täysin huomiotta.
Renny Harlinko siellä oli puikoissa...
samaa harmittelin itsekin kun tuloslistalla näkys et haslam ja camieri vaihteli paikkaa varmaan 5 kertaa .Sofuoglu on kyllä kans aika kova kaveri sit ku pitää alkaa puristamaan oikeen kunnolla .toivottavasti supersportit ei oo ihan läpihuuto juttu kenanille.
Lainaus käyttäjältä: Turder - 25.02.13 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 24.02.13 - klo:12:38
edit. Kun Davies kävi vaihtamassa renkaan, niin tuomaristo ilmeisesti laski kuskin vieressä seisoneen jampan neljänneksi mekaanikoksi. Ei se kyllä mun mielestä koskenut mopoon. :-\
Lainaapenalised with a ride-through by Race Direction for not observing the 2013 pit-stop regulation
Eurosportin suomiselostajat oli ihan kassalla tuossa, ei tainnut ollut mitään hajua uusista säännöistä.
Olisiko sitten joku antanut työkaluja, uuden renkaan tai vienyt vanhan pois tai antanut työntöapua, mikä olisi rike? Yksityiskohtia en muista tuosta enää, mutta ensimmäinen reaktio oli että nyt on kyllä liikaa miehiä pyörän ympärillä, kun stoppi telkkarissa näytettiin. Sääntöjen mukaan saa olla vain kuski ja 3 mekaanikkoa.
Sehän selkee piällysmies tuo neljäs kaveri. Seisoo vieressä ja yrittää näyttää tärkeeltä vaikka ei saakaan mitään muuta kuin vahinkoa aikaiseksi. :P
Lainaus käyttäjältä: mako - 25.02.13 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: jarska - 25.02.13 - klo:10:48
En tiedä paniko muut merkille, mut minusta toisessa erässä kuvattiin ihan liikaa kärkipäätä ja seuraavat jäi lähes täysin huomiotta.
Renny Harlinko siellä oli puikoissa...
samaa harmittelin itsekin kun tuloslistalla näkys et haslam ja camieri vaihteli paikkaa varmaan 5 kertaa .Sofuoglu on kyllä kans aika kova kaveri sit ku pitää alkaa puristamaan oikeen kunnolla .toivottavasti supersportit ei oo ihan läpihuuto juttu kenanille.
Varsinkin Supersporttien lähtö oli oikeastaan ja kärkikaksikon seuraamista. Ei tainnut tulla ruutuaikaa muille ollenkaan.
Tuubista löytyy aika paljon kisoja. http://www.youtube.com/user/The666Sicco?feature=g-high-u
Lainaus käyttäjältä: mako - 25.02.13 - klo:12:00
Sofuoglu on kyllä kans aika kova kaveri sit ku pitää alkaa puristamaan oikeen kunnolla .
Kypärä sillä ainakin taitaa puristaa välillä:
Turkin poika tekee tilaa (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EDr7yT8n4mY#t=6s)
Lainaus käyttäjältä: Lars - 26.02.13 - klo:13:22
Lainaus käyttäjältä: mako - 25.02.13 - klo:12:00
Sofuoglu on kyllä kans aika kova kaveri sit ku pitää alkaa puristamaan oikeen kunnolla .
Kypärä sillä ainakin taitaa puristaa välillä:
Turkin poika tekee tilaa (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EDr7yT8n4mY#t=6s)
Huh huh. Selvästi oli tahallinen temppu. Pelikieltoa pitäis laittaa. Täysin järjetön tempaus. Kun tahallaan ajaa kaveria päin tuolla tyylillä, tai millä vaan, sulkisin loppukaudeksi pois.
Kohta pääsee taas jännäämään kisoja, mut miksei juurosport näytä toka erää livenä, pah!
Davies oli kovassa vedossa, ei päässy Melandri, eikä muut samaan vauhtiin.
Olen varma että Sykesi olis ollu podiumilla myös ekassa erässä jos ei Kawa porsinu.
Suomi selostajat kertoili Panikaalepin huippunopeuden olevan jopa 20km/t hitaampaa, onko noin? :o
Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.04.13 - klo:11:20
Davies oli kovassa vedossa, ei päässy Melandri, eikä muut samaan vauhtiin.
Olen varma että Sykesi olis ollu podiumilla myös ekassa erässä jos ei Kawa porsinu.
Suomi selostajat kertoili Panikaalepin huippunopeuden olevan jopa 20km/t hitaampaa, onko noin? :o
Muistakaa, että tännään ei saa kiusata jarskaa ku Tomppa ei pärijänny. Jarska on vähän herkillä. Tulosten mukaan näytti olevan Panigale huipuissa kovasti jäljessä. Sama ongelma on Suzukilla (tehoton paska niinku mullaki). Aprilia ja bimmeri karkaa suorilla.
Race 2 nopeuksia:
Räärää 322
RSV4 325
10R 316
1199 307
Lainaus käyttäjältä: rranta - 15.04.13 - klo:12:00
Muistakaa, että tännään ei saa kiusata jarskaa ku Tomppa ei pärijänny.
Vai ei pärjänny...mitä ihmeen pieni merenneito vastaan susukilahnat kisaa sä olet katellu. :P
Molemmissa aika-ajoissa nopein ja tokassa erässä podiumille.
Kuten sanoin, jos Kawa olis kestäny, niin ekassa myös...
Lainaus käyttäjältä: jarska - 15.04.13 - klo:12:16
Lainaus käyttäjältä: rranta - 15.04.13 - klo:12:00
Muistakaa, että tännään ei saa kiusata jarskaa ku Tomppa ei pärijänny.
Vai ei pärjänny...mitä ihmeen pieni merenneito vastaan susukilahnat kisaa sä olet katellu. :P
Molemmissa aika-ajoissa nopein ja tokassa erässä podiumille.
Kuten sanoin, jos Kawa olis kestäny, niin ekassa myös...
Mitäpä sannoin, herkillä on pikku mussukka :P Se ei vaan tuo kawalan tehastiimi tajua, jos laittas Bitubon alustan...
Lainaus käyttäjältä: rranta - 15.04.13 - klo:12:53
Se ei vaan tuo kawalan tehastiimi tajua, jos laittas Bitubon alustan...
Tässä on totuuden siementä, taidan kaivaa palautelaatikon esille jostain.
Jaa jaa, huomenna olisi sitten Assenin vuoro kokea rautaratsujen uho. Toistaiseksi en ole vielä oikein päässyt Superbike-sarjaan vuosimallia 2013 sisälle. Totuin viime kausina lähtöruudukkoon, jossa yrmisteli tuttu millintarkasti partansa ja viiksensä rajannut nro 3 l. Biaggin Maxi.
Noh, jahka on muutama kisa vielä ajettu, eiköhän se aukene. Sarjahan on harvinaisen hyvä. On ollut myös mukava nähdä, että oheisluokkiin on tullut taas suomalaisia mukaan.
Kattelin Eurosportin ohjelmatietoja ja onko nyt taas silleen ettei 2.erä näy livenä prkl?
Jo oli stk:ssa tiukka vääntö! Maalilinjalle tultiin keulien ja toisiin törmäten, huh huh.
Ihanaaaaa Tomppa, ihanaaaa, ai lav juuu!! hesse_mbounce
Mitä ylivoimaa Kawalta ja Pemarin kuntopyöräkin kesti melkeen täyden lämppärikierroksen.
BTW. Paljohan Tompalla on rake ja traili. ;)
Assenissa on ollut jo vuosikymmenien ajan loistavia kilpailuja. On se merkillinen paikka. Kaikki katsomani lähdöt olivat silkkaa hunajaa silmänmulguaisille. Vahinko vain, että WSBK Ducati on ottanut mallia MotoGP Ducatista ja on lakannut kulkemasta!
Tuossa STK1000 lähtö Assenista, jossa mukana oli Eeki Kuparinen:
http://www.youtube.com/watch?v=rOVYB8ED0Ok
Tuolla samalla youtube-käyttäjällä on aika hyvin kokonaisia kisoja youtubessa ja muilla sivuilla kun seurailee linkkejä ??? Kannattaa laittaa seurantaan jos on tarvetta katsoa kisat jälkikäteen.
Tänään Monza.
Davies vähän laitto Bemaria kuljetuskuntoon:
(http://www.daidegasforum.com/images/1016/chaz-davies-bmw-s1000rr-sbk-crash-monza-2013-gif.gif)
(http://www.superbikeplanet.com/image/archive/chazmonza.jpg)
Pyörä teki 3 krt enemmän voltteja kuin kuski. Olisi siinä voinut toki käydä pahemminkin! Daviesista on pakko mainita se, että kummassakin erässä hän jäi ikävästi jo heti alussa kärkinelikosta ne ratkaisevat sekunnit, vaikka kyyti olisi sinällään tainnut riittää. Taisi kummassakin erässä joutua miekkailemaan Guiglianon kanssa, ja siinä nujakoidessa sitä eroa tuli nopeasti. Karkuun ei kuitenkaan päässyt kukaan niistä neljästä ensimmäisestä. Aika jännä katsoa kisaa ja tietää, että viimeisellä kahdella kierroksella alkaa raju paikkojen etsintä ja taktikointi. Siihen nähden yllättävän reilusti ukot runttasivat menemään. Melandrikaan ei tehnyt niitä aika usein käyttämiään "jarrutan tuohon sisään ja luikerran jotenkin ohi" taktiikoita. Vaan eipä Monzassa siihen ole juuri mahdollisuuksiakaan!
Monza tarjoaa hyvä kisoja, niin kuin teki Assenkin. Ihan suosiolla katsoin ratamoottoripyöräilyä ja jätin äfykköset vähemmälle.
ps. Niki Tuuli pääsi vähän yllättämään. Hyvin ajettu!
Huomasitteko Bemarin äänessä jotain outoa?? cool_gif
Oli muuten ihan hauska vertailla eri luokkien huippunopeuksia.
SBK 337
SS 289
STK1000 318
STK600 260 (Niki Tuulella luokan kovin huippunopeus!)
Ja viellä junnujen CBR 500 n. 190kmh :)
600cc Supersportit ajelee kohta samoja kyytejä mitä n. vuosituhannen vaihteen Superbiket. Kehitys kulkee ja mm. stockeissakin on jo kyyti aika hyvää kun miettii, että tuolla moottorispeksillä (tai lähellä sitä) on mm. moni kone rakennettu kotimaan radoille. Vertailuna, että tonniset vakiot katupyörät (S1000RR, RSV4, ZX10R) meni n. 294-298 Monzassa Motorciclismon testissä.
Lainaus käyttäjältä: Turder - 13.05.13 - klo:15:27
Huomasitteko Bemarin äänessä jotain outoa?? cool_gif
Kovasti röpöttää, selkeesti rikki. :D Millähän parametreillä ne ohjaa sitä?
En tiedä... varmaan jotain raja-arvoja asetettu nopeudelle, kierrosluvulle, vaihteelle ja kaasunasennolle ja sitten sen perusteella sylintereitä pois pelistä. Varmaan laskeneet/mitanneet mitä tehoa se tuottaa milläkin asetuksella ja sen perusteella sen sitten käytetään sitä hitaissa mutkissa.
Jännä kyllä tuo ääni kun alkuun kuulostaa vähän twiniltä, sitten jotenkin epämääräinen ja heti perään normi rivi4-laulu ihan saumattomalla muutoksella.
Tuossa muuten Monzan STK600-lähtö, jossa mukana Niki Tuuli: http://www.youtube.com/watch?v=8zXBmrJ8xA0
Tackar, tätä en ollut nähnytkään.
Nyt vasta ehti kattomaan kisat.
2 x liite!!!
Lainaus käyttäjältä: jarska - 28.05.13 - klo:15:49
Nyt vasta ehti kattomaan kisat.
2 x liite!!!
Tomppa oli täysin pitelemätön. Joko on jarska tatuointiaika varattu?
Lainaus käyttäjältä: rranta - 28.05.13 - klo:16:08
Joko on jarska tatuointiaika varattu?
En oo vielä tohtinu varata aikaa, mut lähellä on jo.
Oli kyllä aika vastustamaton esitys Sykesiltä. Ei sitten minkään sortin ongelmaa, kamppailuista nyt puhumattakaan. Vihreä pyörä katosi mutkien taakse näkymättömiin. Varmaan aika ankea näky muille?
Silti, on tässä vielä kautta jäljellä melekosen paljon. Äkkiä se saattaa kääntyä. Viime vuonnakin oli yllättävän monta vaihetta ja homma ratkesi niin lopussa kuin se nyt vain mahdollista voi olla.
Surku sinänsä, että Superbikeissa on pyöräkato. Ihan naurettava määrä pyöriä viivalla. Miten siinä nyt niin kävi?
Lainaus käyttäjältä: Pärre - 29.05.13 - klo:19:30Miten siinä nyt niin kävi?
Sanopa muuta. Joku 4-5 vuotta sitten oli tehtaana (tai edes tehtaantukemina talleina) mukana kaikki japsit, Ducati ja uudet tulokkaat Aprilia ja BMW ja pitkälti pääll 20 pyörää gridissä. Itsekin oli ihan liekeissä että nyt on sarjalla nostetta ja olihan ne kovia vuosia kun usein top6 oli kuuden eri merkin kuskeja. Nyt yksityistalleja jäänyt pois vaikka tehtaat ovat jotenkuten mukana. Yamaha luopui helposti ja yllättäen talouskriisin nojalla. Pikku hiljaa tippui 1-2 tallia pois, tuli vain yhden pyörän talleja jne. Ennen hyvä ja näihin karkeloihin edullinen Ducatin 1098R-asiakaspyörä ei enää pärjännyt, joka sekin pudotti pyörän tai pari pois. Paljon pikkujuttuja jotka nyt näkyy tyhjänä gridinä.
Ehkäpä ensi vuonna pyörämäärä kasvaa, kun MV Agustaa ja KTM:ää huhuiltu vahvasti mukaan koska on odotettavissa halvemmat, superstock-henkiset säännöt? Ja Hondalta tulee se uusi kilpuri ja katuversio, joka on kai aika hyvä aihio, sen mitä ovat nyt testanneet sitä CRT-pyörää. Saattaa houkutella jonkun tallin hankkimaan sellaisen...
Kawasaki ruvennut myös Bemarin tapaan sammuttamaan sylintereitä hitaissa mutkissa. Ainakin Sykesin pyörä pörisi Doningtonissa siihen malliin. Viikonloppuna on Portimaon kisat, korvat tarkkana.
Joko on jarskalla moottorinohjaus rukattu Tompan kartoilla? Suomen hitailla radoilla vois olla ihan toimiva. innocent_1
Lainaus käyttäjältä: Turder - 07.06.13 - klo:15:43
Joko on jarskalla moottorinohjaus rukattu Tompan kartoilla? Suomen hitailla radoilla vois olla ihan toimiva. innocent_1
Parasta aikaa työn alla, sillä välin täytyy pärjätä jollain Bemusta lainatulla hutilokartalla.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 07.06.13 - klo:15:51
Lainaus käyttäjältä: Turder - 07.06.13 - klo:15:43
Joko on jarskalla moottorinohjaus rukattu Tompan kartoilla? Suomen hitailla radoilla vois olla ihan toimiva. innocent_1
Parasta aikaa työn alla, sillä välin täytyy pärjätä jollain Bemusta lainatulla hutilokartalla.
Hetkinen, hetkinen. Pitääkö tässä valmistautua vastaiskuun? Tai tuskin, mä muistan radat jo ulkoo ilman karttaa ja kompassia.
Imolan kisaan Ducati saa ottaa pois imuilmankuristimen kokonaan. Heille annettiin halkaisijaltaan pari milliä isompi kuristin pari kisaa sitten ja ei näytä tuovan muutosta, joten kuristin poistetaan kokonaan.
Maailmalta tihkuu tietoja, että Andrea Antonelli on kuollut sairaalassa Moskovassa Supersporttien kilpailussa tapahtuneen kolarin jäljiltä. WSS:n lähtö ja WSBK:n 2. lähtö peruttu.
EDIT: http://it.eurosport.yahoo.com/notizie/supersport-incidente-in-russia-grave-andrea-antonelli-100724657.html
Lainaus käyttäjältä: Reisi - 21.07.13 - klo:15:02
Maailmalta tihkuu tietoja, että Andrea Antonelli on kuollut sairaalassa Moskovassa Supersporttien kilpailussa tapahtuneen kolarin jäljiltä. WSS:n lähtö ja WSBK:n 2. lähtö peruttu.
EDIT: http://it.eurosport.yahoo.com/notizie/supersport-incidente-in-russia-grave-andrea-antonelli-100724657.html
Youtube videoiden perusteella oli aikamoinen usva takanatulijoille --> Törmäys --> Yliajo. RIP Antonelli :(
(http://pbs.twimg.com/media/BPsLLDiCEAAjhYJ.jpg:large)
Lainaus käyttäjältä: Turder - 22.07.13 - klo:10:56
(http://pbs.twimg.com/media/BPsLLDiCEAAjhYJ.jpg:large)
Oikea puoli ihan normaalia lieskaa, johtuu tehoista ja vasemman puolen öljypruisku taas johtuu auki jääneestä propusta, huolimattomia mekaanikkoja.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 22.07.13 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: Turder - 22.07.13 - klo:10:56
(http://pbs.twimg.com/media/BPsLLDiCEAAjhYJ.jpg:large)
Oikea puoli ihan normaalia lieskaa, johtuu tehoista ja vasemman puolen öljypruisku taas johtuu auki jääneestä propusta, huolimattomia mekaanikkoja.
Tai sitten siihen oli maalattu Bemarin logo asfalttiin niin päätti Vihreä vähän kusaista sen päälle innocent_1
Pientä taistoa maaliviivalle viime viikonlopun ekassa lähdössä.
http://www.youtube.com/watch?v=aVU3Mflw4nE (http://www.youtube.com/watch?v=aVU3Mflw4nE)
Sitten toista lähtöä katsomaan...
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 16.09.13 - klo:21:52
Pientä taistoa maaliviivalle viime viikonlopun ekassa lähdössä.
http://www.youtube.com/watch?v=aVU3Mflw4nE (http://www.youtube.com/watch?v=aVU3Mflw4nE)
Sitten toista lähtöä katsomaan...
Perus kahvilanmutka. :D
http://m.youtube.com/watch?v=7EUAL2-tTtQ&desktop_uri (http://m.youtube.com/watch?v=7EUAL2-tTtQ&desktop_uri)
Mahtavaa ylivoimaa Tompalta!!!*viheriäsydänhymskä*
Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.10.13 - klo:21:03
Mahtavaa ylivoimaa Tompalta!!!*viheriäsydänhymskä*
Kawa oli kieltämättä kuumaa kamaa, vaikka sbk kisat olikin pirun tylsiä. Aprillit vähän sentään tarjos viihdettä loppuun.
(https://lh3.googleusercontent.com/-lcxPZs6Mte4/UlKJlhhKKjI/AAAAAAAAIkc/XYpZSTg4Z6w/s912/Kuumakawa.png)
Ei ole omavastuuta tuossa, kun palovaakuutuksen puolelle menee. Pitääkin vaihtaa kaikki kuitusuojat titaanisiin.
BMW tuli takki auki ja henkselit paukkuen sarjaan ja nyt tehdastiimi lähtee häntä koipien välissä poijes, tais Kawa olla liian kuumaa kamaa. :P
Lainaus käyttäjältä: app - 08.10.13 - klo:23:32
Ei ole omavastuuta tuossa, kun palovaakuutuksen puolelle menee. Pitääkin vaihtaa kaikki kuitusuojat titaanisiin.
Harjoittelet vaan kaatamaan sen mopon niin että tulee riittävän lujaa tankki edellä tonttiin, että tankki rikkoutuu ja bensat levähtää mopon päälle. Toimi Ranskassakin, kuten kuvassa näkyy.
Jännittää, kauheesti, miten maltan odottaa sunnuntaihin.
Bublijuomat on varattuna, kimppu vihreitä tulppaaneja viileässä, emäntä ja lapset ajetaan mummolaan, verhot kiinni ja..ja.. pokal_gold
Wuhuuu, GREEN POWER!! pokal_gold hesse_mbounce
hyvä kausi kawalta.sbk henk.koht mestaruus ja valmistajien kakkossija. supersporteissa 2 ja3 sijat ja merkkimestaruus.tonnisen stockin valmistajien mestaruus viimevuodelta vaihtui kakkossijaan. 600stc:ssä putsasivat koko pöydän. pokal_gold pokal_silver pokal_bronze hihi1 saa nähdä koska sm-sarjaankin tulee noita nopeita pyöriä. :D