Suomen RR tulevaisuus

Aloittaja Cat, 08.10.14 - klo:16:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 02.05.15 - klo:12:50
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.05.15 - klo:12:42
SM-sarjassa taitaa olla aika hirveät hinnat tällä kaudella. 440 euroa per kisa?
Sataako siellä?

Ei. Vähän kylmää vain mun ajohaluille. Tai no, tuolla Pajerolla olen ajellut, siinä on kylmänkelinrenkaat alla joten pysyy lapasessa vaikka vähän antaakin happea mutkissa. Turhaa tässä treenatakaan jos jokkiksenkin osallistumismaksut alkavat olemaan tuota luokkaa.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

juki

Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.05.15 - klo:13:31Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 02.05.15 - klo:12:42

       SM-sarjassa taitaa olla aika hirveät hinnat tällä kaudella. 440 euroa per kisa?

   Sataako siellä?


Ei. Vähän kylmää vain mun ajohaluille. Tai no, tuolla Pajerolla olen ajellut, siinä on kylmänkelinrenkaat alla joten pysyy lapasessa vaikka vähän antaakin happea mutkissa. Turhaa tässä treenatakaan jos jokkiksenkin osallistumismaksut alkavat olemaan tuota luokkaa.

Moi kaikki.
Jukka: Oliko tuo 440eur tarkoitus herättää keskustelua ja vertailua, mihin viittasit?
Tossa RR SM sarjan ekassa kilpailuviikonlopussa Botnialla lisämääräyksen mukaan osallistumismaksut sisältäen perjantain 2hlö ambulanssivalmiudella olevan harjoituspäivän;
270eur: A1000 / A600 / Moto3 / Sivuvaunu / B1000 / B600
190eur: KTM RC390 / Classic / Classic Formula / Star Service Cup
120eur: MiniGP

Lisämääräyksestä poimittuna ja varoiksi varmistin jo ton et perjantainakin lanssi on.
Moni kerho tukee kuljettajiaan tarjoamalla madalletun, hommaa_mainos_käsiohjelmalehteen-kytkykaupalla tai jopa 0-hintaisen osallitumismaksun lisenssikuljettalleen.
Näistä osall. maksuista on paljon puhuttu ja luulen sen johtuvan siitä että valtavan hankinta-järjestelyn jälkeen tyhjästä taskusta pitäisi löytyä vielä osallitumismaksu. Silloin se on iso raha kun sitä ei meinaa löytyä.
Vinkki: tämä on melkoisen näppärä ja konkreettinen kulu jonka voi sponssina pyytää, satunnainen sponssikin voi kehaista tuon myötä "maksoin tuon osakilpailun".

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: juki - 13.05.15 - klo:15:04Oliko tuo 440eur tarkoitus herättää keskustelua ja vertailua, mihin viittasit?

Epäilempä Jukan viitanneen FORRin uhoamisiin. FORR luppaili jotta sen kisamaksut on puolet SML kisojen maksuista. FORRin kisamaksu on 220e. Jotta FORRin lupaus pitäisi paikkaansa, tulisi SML kisan maksaa 440e.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 13.05.15 - klo:15:57
Lainaus käyttäjältä: juki - 13.05.15 - klo:15:04Oliko tuo 440eur tarkoitus herättää keskustelua ja vertailua, mihin viittasit?

Epäilempä Jukan viitanneen FORRin uhoamisiin. FORR luppaili jotta sen kisamaksut on puolet SML kisojen maksuista. FORRin kisamaksu on 220e. Jotta FORRin lupaus pitäisi paikkaansa, tulisi SML kisan maksaa 440e.

Juurikin näin. Olin itse paikalla kuuntelemassa kun luvattiin puolittaa osallistumismaksut ja kuskeille rahapalkkioita joilla saadaan houkuteltua päteviä kuskeja viivalle. Muitakin lupauksia oli, mutta ei niistä tässä yhteydessä enempää. Kyselin silloin miten tuo aiotaan toteuttaa, sillä mielestäni idea oli erinomaisen hyvä, siinä missä idea siitä, ettei kenenkään tarvitse koskaan maksaa veroja ja kaikki saavat kuitenkin kansalaispalkan. En kuitenkaan oikein jaksa uskoa sellaisiin ellei tule näyttöä. Toki avarakatseisena ihmisenä en halua tyrmätä muiden ideoita vaan katson mielenkiinnolla kuinka käy. En kuitenkaan halunnut tuohon projektiin lähteä kun yhden istutun palaverin jälkeen muodostui kuva, ettei tekijöillä ole alkeellisintakaan käsitystä mihin ovat lähdössä.

Reilun viikon päästähän tuo on selvillä miten kävi vai kävikö mitenkään. Meillä oli yhdet kerhokisat hintaan 25 euroa/naamari tuossa reilu viikko sitten, osallistujia 15. Seuraavia olisi sitten kolme kappaletta heinäkuussa. En lupaa kuin 8-10 kierrosta keskinäistä kisaamista, en ajanottoa, en näkyvyttä televisiossa, en edes ystävällistä palvelua peräkylän misseistä puhumattakaan.

Itse aloitin oman rakennusmestariurani noista linnunpöntöistä ja kun huomasin ettei niistäkään oikein mitään näyttelykappaleita tullut eikä tule jatkossakaan, niin jätin sen Suomen korkeimman asuinrakennuksen suunnittelun ja toteutuksen muille tahoille.

Ei mopolla mahottomia.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Sakke

Näin jokkiskuskina tuossa FORR:issa herättää mielenkiinnon 2 lähtöä per viikonvaihde. Saa laskea vähän enempi, lähtöä kohti hintaa tulee 110e. ja treenipäivä kaupan päälle. Eikä näin lähes Venäjällä asuvana pistä
yhtään pahakseen sitä, että Motoparkissa pääsisi vetämään parhaillaan 5 kisalähtöä tälle suvelle.(FORR viikonloput ja yksi SM) Itselle riittäisi sekin, ajattelin tehdä tänä kesänä muutakin kuin olla pyörän päällä. Pikkasen tuntuu nihkeältä lähteä Botnialle asti, (500km) kun voisi ajella mieliradalla aiiiika paljon lähempänä. Minulle on sama kuka kisat järjestää, vaikka paikallinen maamies-seura, kuhan homma toimii.

Numero on varattu molempiin sarjoihin, lisenssi on maksettu jne. varauduttu siihen että jotain ajetaan. Mutta ennenkuin starttaan mihinkään pitää saada vielä jokunen vastaus uudelta kisajärjestäjältä.
Jos esim.vakuutushomma ei ole selvä, niin voi joutua tekemään vielä muutoksia suunnitelmiin. Jos lisenssivakuutus ei toimi kuin SML:n kisoissa, niin millähän vakuutuksella minä siellä ajan? Liikennevakuutus
joka minulla on pyörässä tuskin kattaa kilpailutoimintaa..Pitää olla silmät ja korvat auki ja katsoa mitä tapahtuu.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Sakke - 13.05.15 - klo:18:24
Mutta ennenkuin starttaan mihinkään pitää saada vielä jokunen vastaus uudelta kisajärjestäjältä.
Jos esim.vakuutushomma ei ole selvä, niin voi joutua tekemään vielä muutoksia suunnitelmiin. Jos lisenssivakuutus ei toimi kuin SML:n kisoissa, niin millähän vakuutuksella minä siellä ajan? Liikennevakuutus
joka minulla on pyörässä tuskin kattaa kilpailutoimintaa..Pitää olla silmät ja korvat auki ja katsoa mitä tapahtuu.

Olen aina suositellut varmistamaan oman vakuutusturvan etukäteen. Samasta asiasta jankkaamista mutta vuodesta toiseen noita saa sitten jälkikäteen vatvoa lautakuntia ja käräjiä myöten kun vakuutuksesta ei sitten rahoja ole saatukaan.

Tuosta syystä itselläni on aina kamerat kiinni pyörässä ja vakuutusturva varmistettu etukäteen. Ei tarvitse sitten käydä juupas-eipäs -keskusteluja kuka rikkoi sääntöjä, kenen aiheuttama vahinko oli jne. jne.

Jos vaadittavia vakuutuksia (oli kyse sitten järjestäjästä tai kilpailijasta) ei ole ja jotain tapahtuu, niin se voi tulla sitten himppasen kalliiksi. Kallein juttu missä olen ollut mukana, oli seitsemällä numerolla varustettu, kolmessa seuraavassa selvitty kolminumeroisilla, yksi niistä taisi jäädä reippaasti alle omakotitalon hinnan, joten ei ne välttämättä mahdottomia ole hoitaa pois pitkässä juoksussa jos ikää on sopivan vähän.

Laji jo itsessään on riittävän vaarallinen. Mielestäni turha ottaa tarpeettomia riskejä joista voi tulla loppuelämän taloudellinen riesa. Veloista pääsee eroon pakenemalla nyt vaikka 15 vuodeksi niiden vanhentumista odottamaan vaikka Nairobiin, mutta jos säännöllinen palkkatulo katkeaa kolmekymppisenä eikä mistään saa korviketta ennen vanhuuseläkettä (joka ei tule siinä tapauksessa kovinkaan suureksi muodostumaan) niin katkeraksi vetää.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

Sakke

Kyllä se lisenssin vakuutus on voimassa tuolla FORR:in kapinoissa, kuten muidenkin järjestäjien kun tätä lajia sivutaan. Tästä sain varmistuksen nyt ihan joka osapuolelta, FORR:lta sekä SML:lta. Kumma miten paljon tästäkin oli erilaista tietoa tarjolla...Paras kysyä aina asianosaisilta suoraan,kiitos heille nopeasta vastauksesta. Eli nyt voi suihkia molempia sarjoja sen mukaan mikä aikatauluun ja budjettiin sopii. Riittävästi kun olisi tuota budjettia, niin aikatauluakin saisi kyllä helpommin rukattua...

raukkis

pikakuukkeloinnila ko. lisenssiasian vahvistusta ei löytynyt sml fb tai omilta sivuilta. Ei forrin fb tai omilta sivuilta. Ei srran fb tai omilta sivuilta. Hyvä kuitenkin jos asia on asianomaisille vahvistettu. Itselle ihan sama, näillä näkymin jää forrit sivuun ellei jotain mullistavaa esiinny. Vieläkään skabojen käytännön järjestelyistä vastaavia tahoja ei ainakaan minulla ole tiedossa. Senkin suhteen hyvä jos jengi on kokoon saatu. No eiköhän nuo viikon päästä ole selvillä.

Sakke

Mehän olemme kaikki lisenssinhaltijat lukeneet tarkalleen nuo vakuutusehdot..? Sieltä se löytyy, että vakuutus on voimassa kaikkiin lajiin liittyvissä tapahtumissa. Jos itsekkin joskus lukisin kaikki saamani paperit edes jollain ajatuksella läpi, ei olisi ollut tuostakaan epätietoisuutta. Nyt piti varmistaa ja häiritä yhtä RR lajiryhmän henkilöä että sain mielenrauhan. Sama viesti tuli FORR:n tiedottajalta.
Naamakirjasta en tiedä, hyvä kun käyn edes kerhon sivuilla joita ylläpidän...

Minä toivon että meillä on hyvät kisat ens viikonvaihteessa sekä Motoparkissa että Botnialla, eikä kukaan murjota vaan laskee ku mummo vajan katolta ja nauttii lajista. Se että meillä on vaihtoehtoja tässäkin lajissa,
ei minun mielestäni ole huono asia. Tiettyjä ratoja sahaavalle, tai satunnaisia kisoja muuten ajavalle tämä antaa mahdollisuuksia lisästartteihin. Jos tahdon ajaa vain Motoparkkia ja Kemoraa, niin aika vähälle jäisi
kisatunnelma tänäkin kesänä ilman tätä mahdollisuutta.

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: Sakke - 14.05.15 - klo:19:24
Kyllä se lisenssin vakuutus on voimassa tuolla FORR:in kapinoissa, kuten muidenkin järjestäjien kun tätä lajia sivutaan. Tästä sain varmistuksen nyt ihan joka osapuolelta, FORR:lta sekä SML:lta. Kumma miten paljon tästäkin oli erilaista tietoa tarjolla...Paras kysyä aina asianosaisilta suoraan,kiitos heille nopeasta vastauksesta. Eli nyt voi suihkia molempia sarjoja sen mukaan mikä aikatauluun ja budjettiin sopii. Riittävästi kun olisi tuota budjettia, niin aikatauluakin saisi kyllä helpommin rukattua...

Tässä kun on jonkun verran joutunut noiden vakuutusten kanssa painimaan ja vääntämään niin kannattaa nyt oikeasti olla tarkkana. Tuossa lainaus suoraan ehdoista:

"2. VAKUUTUKSEN VOIMASSAOLO
Vakuutus on voimassa Moottoriliiton jäsenseurojen alle 80-
vuotiaille henkilöille seuraavissa lajiin liittyvissä tilanteissa sekä
niihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla niin
kotimaassa kuin ulkomaillakin (enintään 3 kk:n pituisilla
matkoilla)."

Edellytys vakuutuksen voimassa olemiselle on siis se, että a) henkilö kuuluu tuollaiseen jäsenseuraan b) jäsenseura kuuluu Moottoriliittoon. Kuuluminen päättyy kun seura erotetaan liitosta tai yksittäinen jäsen erotetaan seurasta.

Jokainen voi sitten tykönään tarkastella mitkä ovat erottamisen hyväksyttävät perusteet, niistäkin löytyy tietoa pienellä googlettelulla.

Jos yhtiö sitten päättääkin evätä korvaukset, lähdetään tietenkin valittamaan. Tuollainen valitusprosessi voi parhaassa tapauksessa kestää 4-5 vuotta, oikein helvetillisessä enemmän. Uskoisin, että tätäkin viestiä lukevista osalla on ihan omakohtaisia kokemuksia aihepiiristä eikä olla edes kovin monimutkaisissa normitulkinnoissa.

Varmistakaa siis huolella selustanne. Ikävä on jäädä ilman korvauksia jos jäsenmaksu onkin jäänyt suorittamatta tai seura on potkittu liitosta pois tai mitä tahansa muuta ikävää.

Ja edelleenkään mulla ei ole omaa lehmää ojassa, kerhokisamme eivät varmaankaan kenenkään kanssa kilpaile.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Sakke - 14.05.15 - klo:22:44Se että meillä on vaihtoehtoja tässäkin lajissa,
ei minun mielestäni ole huono asia.

Botniaan on ilmoittautunut 102 kuskia. Vain FORR:n numerovarauksen tehneitä/kilpailuun ilmoittautuneita on alle 30. Yhteensä 130 kuskia. Jos tämä määrä jaetaan kahdelle radalle, se tekee 65 kuskia/kisa. Kuulostaa huonolta asialta, ainakin kisajärjestäjän talouden, yleisön viihtyvyyden ja kilpailun tason kannalta.

Jos kuskeja olisi vähintään tuplamäärä, jos kisat pidettäisiin eri viikonloppuina, jos kisajärjestelyt olisivat kunnossa, niin sitten ehkä vaihtoehdot eivät olisi huono asia.

Painissa oli joskus TUL/SVUL jako aika jyrkkä. Siinä ei ollut mitään järkeä. Pienessä Raahessa oli yksi TUL painiseura, yksi SVUL painiseura ja melkoinen eripura. Samoissa kisoissa ei käyty. Onneksi SM kisat houkuttelivat molempien liittojen painijat samaan kisaan. Saatiin paremmuus selville. Kaksi erillistä RR sarjaa ei ratkaisisi paremmuutta.


www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Sakke

No kuulun kyllä SML:n jäsenseuraan että homma pulkassa siltä osin. Tuossa ollaan hakoteillä, jos luullaan että minusta porukan jakaantuminen olisi hyvä asia, ei se ole. Nyt tapahtumat ovat yhtäaikaa, minkäs minä sille voin, tällaisen päätöksen ovat tehneet. Omalle kohdalle tuo Forr voi pelastaa kesän, koska moottoriliiton kisoihin pääsisin varmuudella vain Syyskuussa Motoparkissa. Muuten omat aikataulut ei natsaa tai muuta järjestelyongelmaa, ja SM karavaani vain sen kerran Motoparkissa..
Minusta tuo yllä kuvattu urheilijärjestöjen on välinen kisma on pikkasen yli näistä meidän hommista, siellä taisi kauna olla peräisin kansalais-sodan vuosilta..eiköhän täällä voi ajaa molempia sarjoja ilman että
kukaan puhkoo motorhomesta kumit ja kaataa diisseliä mopon tankkiin.

Botnialla on hyvin porukkaa kun listoja katsoo, ja se hienoa lajin kannalta. Veikkaan että moni kävisi hakemassa lisäkilometrejä Forrin kapinoista jos tapahtuma olisi vaikka seuraavana viikonvaihteena.
Mutta nyt kun on lyöty päivämäärät lukkoon niin mennään näillä, ja katsotaan miten homma kehittyy. Voihan kuskejakin tulla lisää kun kisoja on enemmän...useampikin tuttu tekee tälle suvelle kisadebyyttinsä.
Tuolla on aika paljon potentiaalista jokkiskuskia viivalle kun niitä potkii hieman liikkeelle.

Ei muuta enää minun osaltani, hyvää kesää, kaikille pesää vai miten se meni.



pienisopoapina

Lainaus käyttäjältä: Sakke - 15.05.15 - klo:18:34Omalle kohdalle tuo Forr voi pelastaa kesän, koska moottoriliiton kisoihin pääsisin varmuudella vain Syyskuussa Motoparkissa. Muuten omat aikataulut ei natsaa tai muuta järjestelyongelmaa, ja SM karavaani vain sen kerran Motoparkissa..

Vähän olen itsekin katsellut FORRin toimintaa tuostakin näkökulmasta. Kemora taitaa olla ainoa rata jossa tänä kesänä ajelen. Monia kysymysmerkkejä on kuitenkin ilmassa, joista suurin on tuo väen vähyys. Jos FORRin lupaus puolikkaasta hinnasta olisi toteutunut, niin alle 100e maksulla olisi voinut niiden Kemoran kisoissa käydä vaikka treenimielessä.
www.pienisopoapina.com
ycc 530 scc 530

Jukka_R

Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 15.05.15 - klo:15:31
Painissa oli joskus TUL/SVUL jako aika jyrkkä. Siinä ei ollut mitään järkeä. Pienessä Raahessa oli yksi TUL painiseura, yksi SVUL painiseura ja melkoinen eripura. Samoissa kisoissa ei käyty. Onneksi SM kisat houkuttelivat molempien liittojen painijat samaan kisaan. Saatiin paremmuus selville. Kaksi erillistä RR sarjaa ei ratkaisisi paremmuutta.

Judopuolella sama homma kylässä Savonlinna. En tiedä onko enää, mutta se oli jopa teinin näkökulmasta vähän surkuhupaisaa.

Videokaseteisessa oli samaa. VHS, Video2000 ja Beta. No, nyt ei ole enää kai mikään käytössä.

Joillakin on noissa ilmoittautumissa (sekä ilmeisesti ilmoittautuneiden julkaisemisessa) ollut teknisiä ongelmia. Toivottavasti ongelmat saadaan ratkaistua niin yleisö pääsee näkemään kuinka monta kuskia on mihinkin luokkaan ilmoittautunut. Botnian viikonlopun osalta se näyttäisi toimivan.
Sähköpostina toimii jukka.relander(ät)pp.inet.fi

juki

Toi vakuutusasia/voimassaolo.. Onkohan FORR moottoriliiton jäsenseura ? Ei taida olla sml tai viron liiton kanssa tehty kisa niin lisenssin sijasta millä vakuutuksella niitä ajetaan?

Powered by EzPortal