Pohdiskelin tässä jospa kohta uskaltaisi siirtyä nopeaan ryhmään kurvaamaan ajelu_1 Vauhtia alkanut mielestäni löytyä sen verran, että riskiryhmässä saa jatkuvasti ohittaa... paikoitellen vauhtierot melkoisia confused_thinking itte painaa vielä muna-asennossa ja edessä palaa jo
jarruvalo. esim palmasiin välillä kolmea rinnan ja tiukimmalla linjalla ohi ja useinnmutkassa ulkokautta kärkyn ohituspaikkaa...
Kivahan se on ohitella ja aatella et nyt mennään kovaa kun kukaan ei tuu ohi :) Oman kehityksen kannalta vaan olisi kiva saada vetoapua yms vaikka edes pari mutkaa ennen suoria, koska siellähän mun nuhanen twini ei oikein jaksa mennä :) alastarossa ajan semmoista tasasta 1.33. Enkat 1.32.62. Eipä noilla vielä kuuhun mennä ja kierrosajoissa saattaa nopeamman pään kanssa olla 10s eroa, mutta näin on toisaalta myös keskiryhmässä ja hitaassa vielä suuremmat erot...
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 23.06.14 - klo:09:12
Pohdiskelin tässä jospa kohta uskaltaisi siirtyä nopeaan ryhmään kurvaamaan ajelu_1 Vauhtia alkanut mielestäni löytyä sen verran, että riskiryhmässä saa jatkuvasti ohittaa... paikoitellen vauhtierot melkoisia confused_thinking itte painaa vielä muna-asennossa ja edessä palaa jo
jarruvalo. esim palmasiin välillä kolmea rinnan ja tiukimmalla linjalla ohi ja useinnmutkassa ulkokautta kärkyn ohituspaikkaa...
Kivahan se on ohitella ja aatella et nyt mennään kovaa kun kukaan ei tuu ohi :) Oman kehityksen kannalta vaan olisi kiva saada vetoapua yms vaikka edes pari mutkaa ennen suoria, koska siellähän mun nuhanen twini ei oikein jaksa mennä :) alastarossa ajan semmoista tasasta 1.33. Enkat 1.32.62. Eipä noilla vielä kuuhun mennä ja kierrosajoissa saattaa nopeamman pään kanssa olla 10s eroa, mutta näin on toisaalta myös keskiryhmässä ja hitaassa vielä suuremmat erot...
Kaveri manaili sitä, kun liian usein venytetään sitä ryhmän vaihtoa. Itse suosittelen lämpimästi vaihtamaan ryhmää. Ainakin Orgin päivillä sinne nopeeseen mielestäni voi mennä. Kun näät nopeampien ajolinjoja, jarrupakkoja yms. josta hieman apinoida omaa menoa, niin siitä saa mukavasti omaan ajoon lisää vakautta sekä aikaa kellosta pois. Keskinopeassa jos päristelet, niin siellä ei ole enää ketään keneltä oppia.
Motoparkissa katselin aidan takaa menoasi ja hyvältä näytti. Ainakin asenne ja ohiajaessa ajotyyli oli kohdillaan. peukku_1
Ja tuo sun mopotin on kyllä hieno värkki.
edit. Ja tuo nopeassa ryhmässä olevat nopeuserot ovat ihan ok. Siellä meno on joutuisaa ja jos joku nopeampi tahtoo ohitse, niin pääsääntöisesti se puskee ohi heittämällä ja varmoissa paikoissa. Keskityt vaan omaan ajamiseen etkä vilkuile taakse tai anna tarkoituksella tilaa.
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 23.06.14 - klo:09:12
Pohdiskelin tässä jospa kohta uskaltaisi siirtyä nopeaan ryhmään kurvaamaan.
Tulin jonkin aikaa motoparkissa keskiryhmässä sun perässä ja jossain suoralla painelin ohi, alkoi siellä olemaan mutkanopeudet nopean luokkaa mielestäni siellä loppu viikonlopusta. Mopo kyl erottui kivasti.
Ajasta alastarolla en sen enempää osaa kommentoida, itsellä samaa luokkaa, kun tuolla ei oo tullu pyörittyä tuota yhtä viikonloppua enempää. Opin hitaasti radat ja muutenkin ollut peruskonseptien kanssa tässä tekemistä. Kahden vaiheilla itsekkin meenkö nopeaan ens kerralla siellä, veikkaisin että jokunen sekka siellä pitäis päivän mittaan tipahtaa vetoavuilla.
Kemoralle nyt nopeeseen, saa nähdä millainen show tuen päivillä on.
Sinne vaan. Ajelin kemorassa jotain 1.22 kun menin ilmottaan itseni nopeeseen. Päivän pääteeksi tippu sellaset 6 sukuntia pois vetoavulla ja nopeampien ohjeilla, eikä ne muut enää niin nopeita olleetkaan.
En rupea neuvomaan, mutta ohitettavan näkökulmasta näytti ihan hyvältä sun meno ;)
T: toisen nuhaisen twinin selvästi nuhaisempi kuski.
Suuntaa-antavat kierrosaikarajat:
Ahvenisto | Nopee | 1:35 | Keski | 1:50 | Hidas |
Alastaro | | 1:33 | | 1:50 | |
Botniaring lyhyt | | 1:17 | | 1:35 | |
Botniaring pitkä | | 1:XX | | X:XX | |
Kemora | | 1:18 | | 1:35 | |
Motopark | | 1:38 | | 1:55 | |
Varmaan botnian pitkä 1.55 - 2.15 olis suunnilleen samassa linjassa.
No jospa sitä sitten ;D saattepa ainaki ohitusharjotteita :)
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 23.06.14 - klo:22:03
No jospa sitä sitten ;D saattepa ainaki ohitusharjotteita :)
Nyt tuli sitten niitä nopeita lippuja osteltua hihi1 Vähän alko kyl pelottaa :(
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 25.06.14 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 23.06.14 - klo:22:03
No jospa sitä sitten ;D saattepa ainaki ohitusharjotteita :)
Nyt tuli sitten niitä nopeita lippuja osteltua hihi1 Vähän alko kyl pelottaa :(
Samalla tärinällä sitten kerhokisaan. innocent_1
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 25.06.14 - klo:18:47
Nyt tuli sitten niitä nopeita lippuja osteltua hihi1 Vähän alko kyl pelottaa :(
Mää ostin kans :) Pistetään sinne meijän possujuna pystyyn. Kemoraan siis, muut radat vetelen vielä keskiryhmässä.
Ainut toimiva ohje ryhmän vaihtoon on tämä: Jos joudut ohittamaan selkeästi useammin kuin sinut ohitetaan, on aika vaihtaa ryhmää pykälää nopeampaan.
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 25.06.14 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 25.06.14 - klo:18:47
Nyt tuli sitten niitä nopeita lippuja osteltua hihi1 Vähän alko kyl pelottaa :(
Mää ostin kans :) Pistetään sinne meijän possujuna pystyyn. Kemoraan siis, muut radat vetelen vielä keskiryhmässä.
Kemoran aatelin ite korkata vasta elokuun alussa. Eka kerta olis joten varmaan keskiketteräsää ajelen sen vkl ja harjottelen rataa. Orgin päiville elokuun loppuu uskalsin jo nopeeta yrittää. Alastaroa ajeltu eniten joten siellä luulisin olevani vähiten jaloissa :)
Juu ja trx:n omistaneena tiedän että toi papatin ei kulje mihkään suoralla että tuskin siitä vaikeaa on tuupata katsomonsuoralla ohi.
Sent from my Lumia 1020
Seuraavat kolme päivää alastaroa orgilla ovat näemmä 4-ryhmäisiä. Mukava välillä vetää rennommin tuolla semi-nopeassa ettei aina oo jonku numero-marakatin etupyörä tulossa vierelle ;D Josko noilla ehtis oppimaan radankin jo...
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 27.06.14 - klo:00:55
Seuraavat kolme päivää alastaroa orgilla ovat näemmä 4-ryhmäisiä. Mukava välillä vetää vetähän rennommin tuolla semi-nopeassa ettei aina oo jonku numero-marakatin etupyörä tulossa vierelle ;D Josko noilla ehtis oppimaan radankin jo...
Joo itse ajelinkin toukokuun alussa siinä keskinopeassa ja tuntui olevan just passeli omalle vauhdille...
^ Alastaro ja Kemora sais aina olla neliryhmäisiä, kun vauhtieroa ja porukkaa on yleensä paljon. Toki jos porukkaa on vähän niin sitten ei ongelmaa ajaa omasta puolesta vaikka kahdessa ryhmässä. Motoparkissakaan tuo ei pahaa tekisi, mutta aikataulun puolesta pikkusen haasteellista ja siellä on kaiken helpoin ottaa varikon kautta tyhjää tilaa.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.14 - klo:09:49
Ainut toimiva ohje ryhmän vaihtoon on tämä: Jos joudut ohittamaan selkeästi useammin kuin sinut ohitetaan, on aika vaihtaa ryhmää pykälää nopeampaan.
Jos tämän perusteella mennään tänä kesänä pitäisi uskaltautua nopeaan ryhmään yrittämään.
Ite uskaltauduin ottamaan nopeen lippuja nyt tälle 2015 kaudelle. Hieman hirvittää, mutta toisaalta noi suuntaa antavat ajat puoltaa tota nopeeta ja pitäis kepeesti muutama sekunti saada per rata veks kun nyt on tärräämätön keula ja alusta kunnossa.
Lainaus käyttäjältä: Jaria - 17.02.15 - klo:12:47
Ite uskaltauduin ottamaan nopeen lippuja nyt tälle 2015 kaudelle. Hieman hirvittää, mutta toisaalta noi suuntaa antavat ajat puoltaa tota nopeeta ja pitäis kepeesti muutama sekunti saada per rata veks kun nyt on tärräämätön keula ja alusta kunnossa.
Ja siellä nopeessa se vauhti kasvaa nopeemmin kun ei tartte kytätä koko ajan ohituspaikkaa ja on nopeempia näyttämässä mallia. Lisäksi nopeessa alkaa olemaan jo satunnaisesti semmosia kuskeja, jotka ajaa jo vähän sinne päin olevaa ajolinjaakin.
Esim Alastaron 1 mutkasta pääsee myöhemmin/ei ollenkaan jarruttamalla hyville mustikka apajille.. Siitä ei kovin moni tiedä.
Sent from my Lumia 1020
Mut onko pakko viedä mopo mukana?
Eikös sitä vois kävellen mustikkaan mennä...sieltä vähä reunempaa kiertää?
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.02.15 - klo:19:26
Esim Alastaron 1 mutkasta pääsee myöhemmin/ei ollenkaan jarruttamalla hyville mustikka apajille.. Siitä ei kovin moni tiedä.
Sent from my Lumia 1020
Joskus muuten kytänny tohon jarruun ohituspaikkaa edellä menevästä. Se pirulainen olikin tulossa varikolla enkä nähny sen sivulla olevaa kättä kun olin puoliks rinnalla ja kaveri makas torvi auki katteen takana. Ite olin päättäny jarruttaa vasta kun edellä menevä jarruttaa...tulin sit itekin varikolle.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 17.02.15 - klo:20:26
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.02.15 - klo:19:26
Esim Alastaron 1 mutkasta pääsee myöhemmin/ei ollenkaan jarruttamalla hyville mustikka apajille.. Siitä ei kovin moni tiedä.
Sent from my Lumia 1020
Joskus muuten kytänny tohon jarruun ohituspaikkaa edellä menevästä. Se pirulainen olikin tulossa varikolla enkä nähny sen sivulla olevaa kättä kun olin puoliks rinnalla ja kaveri makas torvi auki katteen takana. Ite olin päättäny jarruttaa vasta kun edellä menevä jarruttaa...tulin sit itekin varikolle.
Ite vaihdoin jarrusylkän ja en saanut sitä kunnolla ilmattua. Eräs kuuluisa kaveri totesi siihen että "kyllä ne kuplat siitä liikkelle lähtee ku lämpiää" No lähtihän ne kuplat tosiaan liikenteeseen ekan kiekan jälkeen. Ykkösmutkaan tullessa kokeilin vähän jarrumerkin paikkaa ja sit ei kahvasta painamalla tapahtunukkaa juuri mitään... Noh siitä sitten 200kmh hiekalle ja pyörä hyppi sen verran etten saanu hidastettua / ohjattua niin vedettiin sit voltteja pyörän kaa männikössä. Sain kyl pyörän ajettua pois... Kukaan ei ees huomannu että olin mettässä kun oli semmonen vapaa kohelluspäivä. Porukka vaan katto ihmeissään kun mun pyörässä oli kunnon mäntymetsä-camo..
Ps. Tää ei sitten liittyny nopeaan ryhmään siirtymiseen millään lailla :D piti tässä vaan nyt talven kunniaksi vaan vähän tarinoida.
Siihen ryhmän vaihtoon... Jos ajolinjat ei vaihdu joka kierroksella, ei peittele joka kurvissa, eikä aja kemoran kakkosmutkaa yms. selkeästi hitaammin kuin muut niin nopeaan ryhmään siirtymisessä ei ole mitään ihmeellistä. Päin vastoin, ajaminen on luultavasti paljon turvallisempaa kuin keskiryhmässä.
Lainaus käyttäjältä: MarkoL - 17.02.15 - klo:19:49
Mut onko pakko viedä mopo mukana?
Eikös sitä vois kävellen mustikkaan mennä...sieltä vähä reunempaa kiertää?
Siellä on hyviä mäntyjä mitä vasten voi mopon jättää nojalleen, niin ei tartte edes kaadoksi laskea vaikka mustikkaa vähän lähempää tutkisikin.
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.02.15 - klo:21:01
Siihen ryhmän vaihtoon... Jos ajolinjat ei vaihdu joka kierroksella, ei peittele joka kurvissa, eikä aja kemoran kakkosmutkaa yms. selkeästi hitaammin kuin muut niin nopeaan ryhmään siirtymisessä ei ole mitään ihmeellistä. Päin vastoin, ajaminen on luultavasti paljon turvallisempaa kuin keskiryhmässä.
Ei per...mä oon ihan väärässä ryhmässä tän perusteella. :D
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.02.15 - klo:08:24
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 17.02.15 - klo:21:01
Siihen ryhmän vaihtoon... Jos ajolinjat ei vaihdu joka kierroksella, ei peittele joka kurvissa, eikä aja kemoran kakkosmutkaa yms. selkeästi hitaammin kuin muut niin nopeaan ryhmään siirtymisessä ei ole mitään ihmeellistä. Päin vastoin, ajaminen on luultavasti paljon turvallisempaa kuin keskiryhmässä.
Ei per...mä oon ihan väärässä ryhmässä tän perusteella. :D
Joo mä kyllä tunnistin tästä itseni alastaron kisasuorituksen perusteella :D tää on vähän subjektiivistä tietty...