Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:14:24
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 19.06.14 - klo:14:02
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: murmela - 19.06.14 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 19.06.14 - klo:12:59
Ainakaan havaittavia pito-ongelmia ei ollu ennen kuin renkaasta katos noi kulutusmerkit. Sen jälkeen se oli aika liposa ja sorti aika pahasti alta avauksissa.
"Muita oireita alustasta on keulan tärrääminen syvään jarrutettavissa mutkissa, esim. motoparkissa sokeen vasurin jälkeinen jarru ja siellä montun pohjalla se oikeelle taittuva jarru. Lisäksi eturengas kuluu melko paljon."
Mä lähinnä mietin sitä ett eiks toi keulan tärrääminen tos tapauksessa oo pito-ongelma?
Kyllähän sen ainakin luulis syövän pitoa, eikä ainakaan lisää luottoa jarruttaa vielä kovempaa, mutta toisaalta kertaakaan en saanut etusta luistolle asti jarrussa, vaikka jarrua tiukensi täristämisen alkamisen jälkeen. Ja tuo tärrääminen on luultavasti iskarin suuntaista liikettä (shatter).
Missä vaiheessa tuo tärinä tulee? Kallellaan? Pystyssä? Jarrutuksen alussa vai koko ajan?
Mietiskelen vaan muita mahdollisia ongelman aiheuttajia, esim. jarruja.
Jarrun loppuosalla isossa kallistuksessa. Mitä enemmän kuormittaa etusta niin sen enempi tärrää. Jarrupalat, jarrulevyt yms. on ok.
Edit: Aivopieru, korjataan pois.
Kokeile lisää menovaimennusta tai pienennä ilmatilavuutta putkessa lisäämällä öljyä 10 ml / putki. TAI! Jos kääntyvyys on hyvä ja pystyt siitä hiukan luovuttamaan, niin nosta keulaa ylemmäksi pari milliä = liukuputkia enemmän piiloon.
Voisi olla, että keulalla on liikaa painetta ja alkaa hiertämään kumin varassa jarrun lopulla. Tuossa vaiheessa ei olla kovin kaukana siitä, että etunen luistaa alta.