Alotetaan uus hieno triidi tämmösellä laatu pläjäyksellä:
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 24.06.17 - klo:23:28
Laitahan murmela sekausvideoo jakoon jossain vaihees, oma peräkamera taas toiminu miten haluaa.
https://www.youtube.com/watch?v=tGsambrzWx0
PLAATUPLÄJÄYS.
Ei se sullakaan ihan nappisetti ollu :D
Mut joo hyvä, hyvää settiä. Liian aikasin mutkaan mones paikois, etenki kolmonen. Kakkonen selkeesti huonoimpia paikkoja myös, nää saattais korjaantua kerralla ku pääsis mukavuusmodesta pois.
Paluusuoralla lorttoa pidempään auki ja puristetaan sitä jarrukahvaa sitten enemmän. Vähän taitaa tuossa kohti vielä tuntua kolmosen ajolinja kyl...
Karusellissa vois päästä paremmin avauspaikkaan, helpottais sitten neulansilmää vasuriin enemmän, nyt tulee vähän kiire saada mopo siinä käännettyä. Voi olla että yritän ajaa sen liian suoralla jarrulla, emt. Tossa ny olin takana melki joka kierroksella kyl tos kohti ja koitin päästä avauksessa ohi.
Josko tota viikon päästä lisää.
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 26.06.17 - klo:00:22
Ei se sullakaan ihan nappisetti ollu :D
En oo ihan varma, osuinko kerran apeksiin. Ehkä.
Murmela: Miks sä jätät paluusuoran jarrussa ja vikassa vasurissa sisäänmenossa oven totaalisen auki? Varsinkin paluusuoran jarrussa linja sais olla arviolta 3metriä sisempänä.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.17 - klo:10:11
Murmela: Miks sä jätät paluusuoran jarrussa ja vikassa vasurissa sisäänmenossa oven totaalisen auki? Varsinkin paluusuoran jarrussa linja sais olla arviolta 3metriä sisempänä.
Yritän ajaa ne abaut yhellä apeksilla. Eli kovemmalla vauhdilla jarrussa/ pyöreemmällä linjalla.
Ja kemora-treenin vähäisyydestä johtuen ne ei mee edes päivän aikana kertaakaan niinku mä haluisin.
Eli vauhti kuolee ihan liian aikasin ja linja on silti ihan perseellään.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 26.06.17 - klo:10:46
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.17 - klo:10:11
Murmela: Miks sä jätät paluusuoran jarrussa ja vikassa vasurissa sisäänmenossa oven totaalisen auki? Varsinkin paluusuoran jarrussa linja sais olla arviolta 3metriä sisempänä.
Yritän ajaa ne abaut yhellä apeksilla. Eli kovemmalla vauhdilla jarrussa/ pyöreemmällä linjalla.
Ja kemora-treenin vähäisyydestä johtuen ne ei mee edes päivän aikana kertaakaan niinku mä haluisin.
Eli vauhti kuolee ihan liian aikasin ja linja on silti ihan perseellään.
Ite oon ajanu niitä yhdellä ja kahdella apeksilla. Käytännössä molemmat oli ainakin mun hanskoilla nopeempi ja ennen kaikkee helpompi ajaa kahdella. Ja varsinkin paluusuoran jarrussa lappaa porukkaa ohi niin, että saappaat pyörii jaloissa jos jättää ton ekan apeksi ottamatta.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.17 - klo:12:13
Ja varsinkin paluusuoran jarrussa lappaa porukkaa ohi niin, että saappaat pyörii jaloissa jos jättää ton ekan apeksi ottamatta.
Tarvii ennen orgin kerhokisaa treenailla muutama setti ovi-kiinni-linjaa.
Mites kusiaisella noi Esan ovi-kiinni linjat joita oon videolta ihaillut? Kannattaako ajaa noita kahden apeksin linjoja vai vetää pyöreämpää?
Lainaus käyttäjältä: Fredde_V - 26.06.17 - klo:16:02
Mites kusiaisella noi Esan ovi-kiinni linjat joita oon videolta ihaillut? Kannattaako ajaa noita kahden apeksin linjoja vai vetää pyöreämpää?
Ainakin paluusuoran jälkeinen vasuri. Vika vasuri sit oman maun mukaan.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 26.06.17 - klo:18:44
Lainaus käyttäjältä: Fredde_V - 26.06.17 - klo:16:02
Mites kusiaisella noi Esan ovi-kiinni linjat joita oon videolta ihaillut? Kannattaako ajaa noita kahden apeksin linjoja vai vetää pyöreämpää?
Ainakin paluusuoran jälkeinen vasuri. Vika vasuri sit oman maun mukaan.
Joo, täytyy testata! Nyt vetänyt sen alun tolla sun kaavalla, että about 100-merkin kohdalta taitetaan sisäänpäin, sitten lirutellut aika lähellä kanttaria koko mutkan. Täytyypä testata tota toista taktiikkaa.
Tässä oma viimeinen stintti loppuunviilatulla takarenkaalla. Ei ole nopeimpia kierroksia mitä pääsin, mutta oli ainoa stintti jossa pääsin edes jonkinlaiseen ajorytmiin.
Kaikki palaute tervetullutta.
https://www.youtube.com/watch?v=WmMcK6qGPxk
^Satunnainen kierros keskeltä settiä (n. 8min kohdalla alkaa)
Karvan liian aikasin ykköseen sisään->ulkokanttari tulee silmille ja et pääse avaamaan ajoissa.
Kakkosen jarru aika ajoissa ja taitto liian aikasin sisään->et pääse avaamaan ennen kolmosta ollenkaan.
Kolmoseen ehkä ihan karvan ajoissa sisään, apeksi ehkä 1m liian aikasessa.
Kolmosen avaukseen saa helposti lisää tehoa ja sit ihan pieni nosto niin pyörä kääntyy paremmin neloseen ja pääsee ehkä karvan aiemmin kaasulle paluusuoraa kohti.
Paluusuoran jälkeinen vasuri on mun mielestä nopeempi ajaa kahdella apeksilla ja kisassa siitä lappaa porukka sisältä ohi jos sen ajaa yhdellä.
Karusellin oikeen avaus liian ajoissa. Tuossa voi jättää tonnarilla käyttämättä ulostulossa melkeinpä puoli rataa kunhan pääsee avaamaan kunnolla mopo pystyssä. (Tossa avauksessa asuu sulla varmaan 0,5-1s)
Vikassa vasurissa jää linja auttamatta leveeksi. (Ainut selkeä ajovirhe tällä kierroksella)
Vikan vasurin avauksessa voi samoin jättää rataa käyttämättä, pääasia, että saa taas kunnon avauksen mopo pystyssä ja ehtii vasempaan reunaan ennen kahvilaa.
Kahvilanmutka ihan ok, mutta jarru turhan aikasessa ja vauhti loppuu kesken.
Radan käyttö ja ajolinjojen loogisuus ihan hyvin hanskassa. Mopolla moneen paikkaan vaan käännetään myöhemmin sisään kuin autolla ja myös apeksi on myöhemmässä, että saadaan avauslinja suoremmaksi.
Ja oman kokemuksen perusteella uuden ja käytetyn takasen vauhtiero kierroksella on n. 1s luokkaa vaikka ajossa tuntuu isommalta. Etunen vaikuttaa sitten ehkä jopa enemmän.
Iso kiitos analyysistä! Paljon helpompi seuraavalla kerralla lähtee fiksaamaan noita. Toi tuli yllätyksenä että siinä karusellin oikeassa tulee pataan jos avaa tasaisesti ja kerää vauhtia leveältä.
Ja joo toi kakkosen jarru ja sisäänkääntö varmasti olikin aikaisessa ku huolestutti ylinopeus entryyn. Siinäki varmasti valui puoli sekuntia hukkaan joka kierros. Mun takana ajellut kusiainen sanoi että suoralla menin karkuun mutta hän otti mut helposti aina kii tossa kakkosessa.
Kiitoksia paljon vielä kerran!
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 27.06.17 - klo:19:27
Iso kiitos analyysistä! Paljon helpompi seuraavalla kerralla lähtee fiksaamaan noita. Toi tuli yllätyksenä että siinä karusellin oikeassa tulee pataan jos avaa tasaisesti ja kerää vauhtia leveältä.
Ja joo toi kakkosen jarru ja sisäänkääntö varmasti olikin aikaisessa ku huolestutti ylinopeus entryyn. Siinäki varmasti valui puoli sekuntia hukkaan joka kierros. Mun takana ajellut kusiainen sanoi että suoralla menin karkuun mutta hän otti mut helposti aina kii tossa kakkosessa.
Kiitoksia paljon vielä kerran!
Jos karusellissa avaa ajoissa ja käyttää koko radan niin peli vaan sutii koko ajan eikä kaasua saa kunnolla auki. Kum malttaa oottaa vähän pidempään niin avauksen pystyy ajamaan pidolla ja käytyämään tehoa kunnolla. Tämä sama pätee käytännössä kaikkien hitaiden paikkojen avauksiin. Tonnari nimittäin on hidas joka paikassa paitsi sillon kun kaasu on auki.
Ja siinä 2-3 välissä on helppo ottaa porukkaa kiinni jos kakkosesta ei avaa. Tulee helposti 20-30km/h nopeuseroo siinä välisuoralla. Kakkosen apeksissa 150 on ok, a-kuskit taitaa työntää siihen 170+ ja kovin mitä oon datasta nähny oli 180, mutta siinä mennään sit jo aika kuolemaa halveksien.
Kemoran kakkoseen ku alkaa hitaasti valutteleen 100-150 kyltin kohilta, niin apeksinopeus on 100-130 ja mopo maksimikallistuksessa ja ulkokanttare tulee silmille.
Jostain 50 kyltin kohilta kun taittaa, niin apeksinopeus on 150-160, mopo puoliks pystyssä, ja siltikin jää puoli rataa käyttämättä ulostulossa.
50m on ehkä jo karvan myöhässä, mutta 70m kohdilta varmaan saa sisäkanttarinkin vielä kiinni. 160 mulla tossa kakkosessa taitaa olla, eli n. 10 puuttuu.
Joo, pointti lähinnä se että taittopiste on paljon lähempänä 50-taulua, kuin 100 tai 150-taulua mistä jengi pääosin valuttelee sisään.
Tässä pieni musavideon tynkä minkä tein reissusta. Sorry jos on vähä inside-läppää monessa paikassa.
https://www.youtube.com/watch?v=4lxCJqZI_9A
Jatketaan Laadulla.
@sipi (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=454) sattu yhelle setille eteen, ja sipin edessä @tamik87 (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=429)
Kierrosajat 1:14-1:15.
www.youtube.com/watch?v=67m2JOFZUrQ
@pienisopoapina (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=182) näyttää mallia ykkösen ajolinjasta
http://www.youtube.com/watch?v=aRQfIVCO3WA
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.07.17 - klo:23:16
@pienisopoapina (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=182) näyttää mallia ykkösen ajolinjasta
Videolla tuo ei näyttäny niin dramaattiselta kuin se tuntui. Onneksi et ollu ihan kontissa kiinni. Sori!
Tuossa oli joku karma -juttu kyseessä. Olin ollu portilla ja käynyt useammallekkin kuskille "neuvomassa" ykkösen ajolinjoja. Sitten ite tunaroin. :-[
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 24.07.17 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.07.17 - klo:23:16
@pienisopoapina (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=182) näyttää mallia ykkösen ajolinjasta
Videolla tuo ei näyttäny niin dramaattiselta kuin se tuntui. Onneksi et ollu ihan kontissa kiinni. Sori!
Tuossa oli joku karma -juttu kyseessä. Olin ollu portilla ja käynyt useammallekkin kuskille "neuvomassa" ykkösen ajolinjoja. Sitten ite tunaroin. :-[
Noudatin omaa ohjettani:
"Älä aja ohitettavan "perässä", joka tarkoittaa sitä että älä käytä samaa ajolinjaa kuin se ohitettava. Aja aina hieman ulompaa ajolinjaa sekä suoralla että mutkassa. Koska jos mokaat, niin silloin sinulla on mahdollisuus teloa vain itsesi, etkä esimerkiksi aja sen ohitettavan perään tai kylkeen, kun se ohitettava kääntyy mutkaan."
Viime viikonlopulta vähän pätkää. Oli välillä hyvin tyhjää tilaa päästää.
Ajolinjat heittelee paljon. Se ainakin pitäis saada kuriin. Vai mihin ensimmäisenä kiinnittäis huomiota?
Kamerana gopro-kopio. Äänet ainaki ihan kuraa ja pitäis varmaan tota tärinää pehmentää jollain.
https://www.youtube.com/watch?v=MlsWwRGfJHQ
Häiritset turhan paljon mopoa paikoin, johtunee kyl rutiinin puutteesta ja ajolinjojen ja nopeuksien vaeltelusta.
Olet vähän kaasulla paikoissa, joissa ei pitäisi, ei se oikein käänny sillä tavalla. Kestää kauan ennenkuin pääset täydelle laukalle.
yksittäisiä pointteja:
-Kolmosen jälkeen kevennä kaasua, jos et saa 4 kanttaria kiinni.
-Turha s-mutka paluusuoran ja karusellin välissä.
-Turha s-mutka ennen vasenta neulansilmää. Mennään pitkään kallellaan eikä oikein päästä ikinä perille tuohon neulansilmän jälkeiselle avauspaikalle.
-Valuttelet sisämutkiin paikoin todella paljon, etenkin paluusuora ja kahvila. Keskity enemmän jäljempään avauspaikkaan kuin sisäänmenoon sisäkanttariin. Tulee vähän luontevampaa tuosta ajamisesta.
Noin yleisesti ottaen ongelma on rutiinin puute, katseenkäyttöä ja merkkejä varmaan kannattaisi miettiä. Tuossa apeksi, tuossa jarrupaikka, tuosta avataan kaasu, jos nokka osoittaa oikeaan suuntaan jne.
Hyvää juttua. Saa paljon apua ajatella omaa ajoa. Noita s-mutkia en hoksannut ajaessa, enkä edes videolta aikaisemmin.
Juu, kierroksia lisää. Kiitoksia!
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 02.08.18 - klo:16:35
-Kolmosen jälkeen kevennä kaasua, jos et saa 4 kanttaria kiinni.
-Valuttelet sisämutkiin paikoin todella paljon, etenkin paluusuora ja kahvila. Keskity enemmän jäljempään avauspaikkaan kuin sisäänmenoon sisäkanttariin. Tulee vähän luontevampaa tuosta ajamisesta.
Ja vielä mielummin niin päin että aina kolmosesta ensin kaasulle ja sit vähentää kaasua sen verran että saa helpommin käännettyä mopon sinne neloseen ja sen nelosen apeksin kiinni, ja sit takas kaasulle.
Kahvilanmutkaan voi ajaa niinkin että ei ota kiinni ollenkaan sitä ekaa oikeaa sisäkanttaretta, vaan ajaa pyöreämmin radan suuntaisesti sisään jolloin on paljon enemmän lääniä sählätä. Koska jos valuttaa siihen ekaan sisäkanttareeseen kiinni, niin siinä kohtaa mopo on menossa suoraan ulos radalta, kun kuski haluaisi olla mielummin menossa 45-astetta oikeelle kohti kahvilaa.
Laitetaan nyt tänne myös kun kerran tuli video värkättyä:
https://youtu.be/33Cje3BMxYM
Lainaus käyttäjältä: habbax - 29.12.18 - klo:11:04
Laitetaan nyt tänne myös kun kerran tuli video värkättyä:
Olipas nätin näköstä kurvailua ilman turhaa häsläämistä. Muutama "pikku" ajolinjavirhe korjaamalla ainekset paljon nopeampaankin kierrokseen jo kasassa ilman riskin lisäämistä.
Lainaus käyttäjältä: habbax - 29.12.18 - klo:11:04
Laitetaan nyt tänne myös kun kerran tuli video värkättyä:
https://youtu.be/33Cje3BMxYM
Pariin paikkaan (1,2,3) vähän liian ajoissa sisään ja kahvilan jarrussa asuu helppo sekunti.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 29.12.18 - klo:17:28
Pariin paikkaan (1,2,3) vähän liian ajoissa sisään ja kahvilan jarrussa asuu helppo sekunti.
Datasta tuossa kahvilassa tosiaan asuu aikaa, nimittäin testasin päivää myöhemmin MS1 edessä ja kurvailin muuten vaan ja keskityin pelkästään tuohon kahvilaan niin se sektori meni 0,7 s nopeemmin.
Harmi kun joku oli jo keksinyt lost apex racingin 😬
https://youtu.be/8dS0Cs34Dg8
Hirveen pehmosilla jarruilla ajat. Lisäks tössit ykkösen ja varsinkin kahvilan ajamalla veto päällä apeksiin. Ei kai tossa muuten mitään isompia. Kakkosesta tietty vois avatakin vähän.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 30.12.18 - klo:21:14
Hirveen pehmosilla jarruilla ajat. Lisäks tössit ykkösen ja varsinkin kahvilan ajamalla veto päällä apeksiin. Ei kai tossa muuten mitään isompia. Kakkosesta tietty vois avatakin vähän.
Jarrut pehmeitä kyllä, tossa kahvilassa hajos kyllä paketti taas jälleen kerran.
https://www.youtube.com/watch?v=FDLVsgDaX4Q
Lainaus käyttäjältä: murmela - 23.06.20 - klo:19:50
https://www.youtube.com/watch?v=FDLVsgDaX4Q
Mitä...eikö tuu analyysiä, jolla sais ainakin sekan pois?
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.06.20 - klo:23:54
Mitä...eikö tuu analyysiä, jolla sais ainakin sekan pois?
Oletko sä ihan kännissä, vai mikä vaivaa...?
Johan tuolla orgin puolella kommentoin aikaisemmin.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.06.20 - klo:00:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.06.20 - klo:23:54
Mitä...eikö tuu analyysiä, jolla sais ainakin sekan pois?
Oletko sä ihan kännissä, vai mikä vaivaa...?
Johan tuolla orgin puolella kommentoin aikaisemmin.
Oho...noinko meni tunteisiin?
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.06.20 - klo:09:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.06.20 - klo:00:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.06.20 - klo:23:54
Mitä...eikö tuu analyysiä, jolla sais ainakin sekan pois?
Oletko sä ihan kännissä, vai mikä vaivaa...?
Johan tuolla orgin puolella kommentoin aikaisemmin.
Oho...noinko meni tunteisiin?
Lähinnä vaan ihmettelin mikä saa sinut sekoilemaan tuolla tavalla?
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.06.20 - klo:12:02
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 24.06.20 - klo:09:31
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.06.20 - klo:00:20
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 23.06.20 - klo:23:54
Mitä...eikö tuu analyysiä, jolla sais ainakin sekan pois?
Oletko sä ihan kännissä, vai mikä vaivaa...?
Johan tuolla orgin puolella kommentoin aikaisemmin.
Oho...noinko meni tunteisiin?
Lähinnä vaan ihmettelin mikä saa sinut sekoilemaan tuolla tavalla?
Sinä?