Olen mielenkiinnolla seurannnut KTM RC 390 Cupin rantautumista Suomeen. Melko tuskaista on alku ollut. Marraskuussa kun luokkaa lanseerattiin lehdistössä niin sen jälkeen oli hyvin pitkä hiljainen jakso. Nyt kun kausi on jo ovella niin saatiin sentään säännöt. Onneksi samat kuin Saksassa, rengasasiassa tosin tehtiin "kansallinen päätös" Aki Ajon suosituksesta. Järkevintä olisi ollut käyttää samaa rengasta mutta...Mitaksella mennään Suomessa. Mielestäni merkkiluokat ei toimi jos niissä ei ole vetäjää. Jos Suomen KTM:n tehtävä on tehdä tästä kiinnostava ja suosittu luokka niin pitää alkaa töihin ettei luokka kuole jo synnytyksessä. Ei merkkiluokka ole pelkästään sitä että myydään pyörät, ajakaa.
Saksan tapaan tästä luokasta ei Suomessa rakenneta luokkaa pelkästään nuorille joilla olisi haluja siirtyä esim. "pikkuhondista" isompiin pyöriin ja ratoihin. Ilmeisesti yritetään turvat riittävän iso osallistujamäärä kun yläikärajaa ei ole.
Toivon että luokka saa hyvän vetäjän joka oikeasti tekee töitä, lähinnä nuorisotyötä, että saamme uusia kuljettajia maailman radoille. Tämä luokka on kansainvälisyytensä vuoksi erittäin hyvä mahdollisuus aloittaa maailmanvalloitus.