Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 29.05.20 - klo:10:18
Eli satulat pöydälle ja putsailulla lähdetään kokeilee. Tiivisteet pois ja nekin pesit erikseen ? Mulla olis kyl pieni ulrtaääni pesurikin. Koko satula ei sinne ei mahu mut männät ja tiivarit kyllä.
Alkuun otin kokonaan irti. Jossain vaiheessa aloin jättämään jarruletkut kiinni satuloihin.
- nippa pois satulasta ja nesteet pois
- jarrupalat ja muut irtoavat osat pois
- joku puupalikka tai paksu riepumytty jarrupalojen tilalle, mäntäkuppien väliin ja kevyesti paineilmaa työntää nipanreijästä sisään.
* sormia ei kannata pitää välissä, koska jos painaa liikaa painetta ja on sormet välissä niin sattuu aika paljon (nimim. kokemusta on)
- kun mäntäkupit on irti, niin sitten voi halutessaan irroittaa tiivisteet.
- sitten vaan fairivettä ja hammasharjaa joka koloon ja niemeen ja notkelmaan.
- lopuksi huuhtelu vaikka ämpärissä tai jos ei oo jarruletkuissa kiinni, niin vesihanan alla
- paineilmalla paikat kuivaksi
- jarrunesteellä kostuttaa tiivisteet ja vaikka mäntäkupitkin ja kasaa satulat
Ekalla kerralla taisin purkaa ihan atomeiksi (eli halkaisin satulat), mutta en sen jälkeen. Kyllä tuolla yllämainitulla puhdistuksella hyvä jo tulee.
Ultraääntä ei aikoinaan ollut käytössä, niin sitä en oo käyttänyt. Nykyään on UÄ. Tiivisteetkin sinne voi laittaa. Oon kuullut, että niistä tulee jopa inan elastisemmat ja kovettuneita tiivisteitä voi UÄ:ssä elvyttää. Itse testasin kerran tiivisteitä elvyttää, mutta en kyllä hirveesti liputa lopputuloksen kanssa. Mun mielestä oli aikalailla samanlaiset kun ennen ultraääntäkin.
YÄ:ssä ihmiset käyttävät hyvinkin erilaisia pesuaineita, niin tsekkaa vielä että pesuaine ei pilaa tiivisteitä. Jotkut UÄ-pesuaineet on aika tiukkoja. Itselläni lähti aikoinaan maalit sylinterin jäähdytysrivoista pois...