Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.05.15 - klo:20:16
Kyseessä 2005 Kawasaki ZX-6R:n laatikon rattaat. Ja vissiin se yleisin ensimmäinen vika ett kun rattaat rupee oleen kuluneet, niin kolmosvaihde temppuilee. Eli kytkentähampaiden kulmat alkaa oleen nakerretut.
Ton moottorimallin ongelma on aina ollut se että on tehtaan jäljiltä jätetty vähän väljäksi ja varsinkin noi ulostuloakselilla seläkkäin olevat 3 ja 4 rattaat pääsee liikkumaan vähän liikaa sivusuunnassa jonka seurauksena kytkee varsinkin kolmosen eli 5-3 rattaiden hampaat vähän vaisusti limittäin. Ton takia heti kun em. nurkat pyöristyy vähänkin niin alkaa hylkimään kolmosta.
Kannattaa remontin yhteydessä tehdä 2 asiaa: 1. shimmata se laatikko kauttaaltaan kit manuaalin antamiin välyksiin, ei kuitenkaan yhtään tiukemmaksi tai alkaa rattaiden kyljet sinistymään... 2. Itse aikoinaan shimmasin myös rumpua aavistuksen vasemmalle että kytkee 2 ja 3 vaihteet yhtä pitkälle kuin 1 ja 4 vaihteet. Kun kone on levällään ja laatikko paikoillaan niin näki selvästi että 1 ja 4 kytkeytyy ilman ko. toimenpidettä vähän pidemmälle kuin 2 ja 3.