Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:20:52
Lainaus käyttäjältä: murmela - 21.04.14 - klo:19:45
Lainaus käyttäjältä: Cat - 21.04.14 - klo:19:00
Ei lähteny dunloppi pelaan, vaikka paineita muutin 1.35 - 1.6 välillä. Missään välissä ei kulunut nätisti, välillä meni sitten oikeen pahasti ja lipsu avauksissa.
Voi olla, että mun pyörän iskarin säädöt ja mun kaasunkäyttö on päin persettä, mutta suosittelisin kyllä kaikille, että ottakaa mukaan muitakin renkaita, mikäli Botnialle suuntaatte.
Alla oli siis 8854 dunloppi molemmilla vanteilla. Edessä sama 8854 ja kulu nätisti.
Mikä takaiskari, koska huollettu, mikä siin on vakio riparisäätö, paljoko tos ny oli riparii?
Öhlins TTX36. Huollettu viime kesänä, sen jälkeen ajettu 5 päivää. Ei tietoo säädöistä. En aio niihin koskea, koska pyörä tuntuu hyvältä ja vauhtia uupuu paljon. Aion huollattaa kesällä tuon alustan.
Itse osoitan uutta asfalttia syypääksi, kun muillakin samaa ongelmaa ollut. Enkä ollut ainoa nytkään; Michelin B seos repeili yhdellä kuskilla eilen.
Koske sen verran että katot manuaalista mitkä on defaultit. Ja katot iskarista mitkä siinä on nyt.
Ei sun tarvi säätää jos et halua. Mut tarkista ne.
Mutu, osin tuo johtuu siitä että:
Botnian asfaltti tuo vain herkemmin esiin kaiken mitä on väärin seoksessa, alustassa tai ajamisessa. Koska pito/renkaan rasitus/energia on niin iso. Ja rengas ei kestä sitä.
Kun taasen jollain muulla radalla samat virheet jää piiloon, koska pitoa/renkaan rasitusta/energiaa on vähemmän. Ja rengas kestää sen.
Mutulla veikkaisin että sulla ois takasena toiminu dunlopin (4902/7813/7704) medium/soft, paremmin, ainakin seoksena.
Ja toi (8854/6854/3854) medium/hard oli keskeltä liian kova, ja taasen reunan pehmeempi seos on toiminu paremmin.
Anyway, tsekkaisin sen perän riparin, koska sitä voi olla reilusti liikaa, koska sillä on helppo rauhottaa mopon käytös, ja tuhota takarengas.
Edit: Löytyhässesaatana. Liitteenä samalla radalla, samanlaisessa kelissä, samanlaisella vauhdilla ajettu dunlopin 4902 takanen.