Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 14.10.15 - klo:18:08
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 14.10.15 - klo:15:21
Ostaa tuosta piikin pois, niin saa varmasti huolletun laitteen: http://www.nettimoto.com/husaberg/te/1912889
Hinnasta voidaan nouvotella, ei ole mitään K-Raudan valmiiksi tingittyjä hintoja. Ja jos alkaa Öhlinsin cartridge KIT tai uudempi TTX takaiskari kiinnostamaan, niin niistäkin voidaan neuvotella. Eivät toki ole ilmaisia, mutta ei tartte maahantuojan hintojakaan maksaa noista (80h olleet käytössä molemmat päädyt).
Kuinkas paljon vakioalustalla ja öhlareilla on eroa? Yhtä paljon kuin ratapuolella vaiko enempi vaiko vähempi?
Vakio-vakion ja itselle tehdyn Öhlärin välinen ero on aika jäätävä. Vakiokeulasta shimmatulla versiolla pääsen n. 7 sekunnin päähän Öhlinsiin verrattuna. Tämä siis 10 minuutin pätkällä, mutta riskitaso on kovempi vakio-alustalla ajettaessa. Noista taka-iskareista saa melkolailla toimivat jo vakionakin, mutta kestosta en osaa kommentoida. Toki, eroja on niissäkin, mutta mielestäni ei niin isoiksi erot muodostu kuin keulan kanssa.
Keulan tärkeys on mielestäni sen takia oleellisempi, kun / jos kuskilla ei ole luottoa keulaan, niin laite pomppii vähän sinne ja tänne, eikä silloin tule sitä tunnetta, että "Tällä voi ajaa ihan minne tahansa..". Luoton puute näkyy myös melkolailla heti kellossa.
Isoin juttu noissa tulee kulutuskestävyyden kohdalla ja siinä kuinka loogisesti se toimii koko huoltovälin ajan. Ensimmäisellä Öhlinsin takapampulla on nyt ajettu +500h kaikkiaan ja se on vielä täysin ehjä sekä toimiva. Tiivisteitä on toki huolloissa vaihdettu, mutta tuo vaan kestää. Uudemmalla takapampulla on nyt ajettu tosiaan se 80h.
Ensimmäisellä keulasetillä ajoin +400h ja sitten se meni uudelle omistajalle, joka on sillä hinkannut vielä lisää tunteja. Sama homma tuon kanssa, eli huolloissa tiivisteitä mennyt vaihtoon, mutta edelleen vaan toimii. Uudella keulasetillä se 80h myös, eikä mitään valittamista.
Alustan huollattamisen olen aikoinaan aloittanut 20h välein ja kun huomattu, että kestää pidemmällekin, niin haettiin rajat ja löydettiin toimivaksi huoltoväliksi 40h. Sama se on noissa alustahommissa, kuin kone jutuissa, riittävästi huoltoa, niin antaa lisää käyttötunteja kummasti. Ylihuoltamisesta ei ole muuta haittaa sitten kuin rahaa palaa vaan melkolailla enemmän.