Lainaus käyttäjältä: eri-ernesti - 18.10.12 - klo:15:27
Taas tullaan tähän. Mistä se harrastaja huomaa johtuuko se alustan säädöstä vai omasta kehityksestä? Vai siitä että "nyt on mopoo säädetty, nyt on hyvä mopo", itseluottamus kasvaa ja kierrosajat putoo. Eikai tästä kannata tän enempää vääntää. Ei taida olla yhtä oikeeta vastausta.
Eri-ernesti kirjoittaa asiaa.
Kuka tahansa kädetön, päätön, jalaton tai selätön pystyy ajamaan kovia kierrosaikoja mopolla millä tahansa, jos on ky... tai ... öhöm, no niin.. Mutta se vaatti joka tapauksessa
kovempaa vahtia siellä radalla se kierrosaikojen parantamninen sekunttikaupalla. Jarrut myöhempään, enemmän jarrupainetta kallellaan, rajummat avaukset, enemmän kallistusta, tarkemmat linjat... Kuka tahansa voi kokeilla auttaako luistonestot kierrosaikoihin simsalapim. Mopoa saa lainata, ja ei kun enkat uusiks.
itse pystyn ajamaan tasan samat kierrosajat ilman abseja tai luistonestoa, ja tämä testi voidaan tehdä ensi tilassa vaikkapa Aalastarossa keväällä. Se on nimittäin ihan oikeesti niin, että kyllä se vaan vaatii joka kohdassa rataa mennä niiden vanhojen tuttujen turvallisten rajojen tuolle puolen, jos meinaa kovempaa päästä.
Ugh, olen kirjoittanut.