Ei ne niin kauheita ole kadulla. Veljellä on Aprilia RS250 eli RGV:n koneella oleva Aprilian kakspuokki. Taitaa olla männänvaihtoväli 16tkm eli varmasti pari vuotta ajaa ilman isompaa remppaa. Eniten "harmia" tulee perus 2t-jutuista eli tuorevoiteluöljyn huolehtiminen, pakoaukonsäätimien säännöllinen puhdistus jne. Ostaessa broidi vaihtoi siihen männät ja kaikki laakerit, hyvä talviprojekti. Sitten on ajanut kaksi kesää ongelmitta. Yksi pakoaukon säädin hajosi, mutta onneksi huomasi sen ajoissa eikä kerennyt putoamaan sylinteriin. Hommasi siihen paremmat jonkun italialaisen tekemät tilalle, vakiot on 3-osaiset jolloin niistä tuppaa hajoamaan osien välinen kiinnitys. Lisäksi Giannellin putkilla lähti painoa pois hurjasti ja äänet alkaa olemaan GP-tasolla. Bensaa vie n. 6-7l satasella ja tankki 20 litraa niin pääsee pitkälle ja on käyty tourinkiakin ajamassa näillä.
Tonnisten/kusiaisten jälkeen tuo on ihan uskomattoman ketterä. Vaikka RSV4 on ketterä niin meinasin silti vetää sisämutkasta ulos kun viime kesänä vaihdettiin pyöriä ajolenkillä. Olin toki ajanut RS250:llä aiemminkin mutta silti se aina yllättää. Lisäksi kun ei ole moottorijarrua niin alkuun on vähän hakemista. Minusta noissa on sopivasti tehoa, kulkee yli 200kmh ja ajaminen on hauskaa kun saa kunnolla käytettyä pyörän potentiaalia. Tehoa on ehkä n. 60-65hp ja painaa jonkun 140kg. Rengaskulutus pientä, voi ajaa pehmeillä nakeilla jne. Osat halpoja, olikohan orkkismännät pari kymppiä kappale, jarruihin/alustaa käy samat osat kuin muilla (perus Showaa, Bremboa jne.) eli budjettiharrastajelle todella paljon hauskaa pikkurahalla. Eikä arvokaan noissa laske jos joskus haluaa myydä eli omat saa kyllä pois.