Jos siitä löytyy klappia, ni sit on huolto edessä. Jos jaksat ottaa sen irti, niin toisella kädellä pidät rungosta kiinni ja toisella tangosta. Sitten liikuttelet niitä. Jos tuntuu olevan liikkeissän jämpti, eikä liikkeen aloitusosassa ole tyhjää, niin sitten se varmaan toimii ihan ok. Jos on kuitenkin klappia/löysää liikettä alussa, niin sitten siellä on himppu ilmaa (eli nestettä kadonnut) ja se ei enää tukevoi ohjausta yhtä hyvin.
Voit kuvitella kuinka monta millilitraa öljyä siellä iskarin sisällä on. Ja rata-ajossa öljyt on kovassa käytössä, joten ei se hirveän pitkään hyvin toimivana kestä. Yleensä ohjausiskarit huolletaan kerta vuoteen, kuten muutkin iskarit (tietty riippuu ratamääristä, mutta nyrkkisääntönä).
Laitetaans vielä mainos: Minä ja kaverini ollaan huollatettu useammassa paikassa, mutta ainoastaan Gustafsson racing Karkkilasta on saanut tehtyä pitkäikäisiä ja toimivia.