Eihän sitä pyörää numeroiden perusteilla ajeta. Tässä nyt on ollut pitkä talvi takana ja kesäänkin on vielä matkaa. Itseäni hieman kiinnostaa nämä geometria asiat, joten sen takia näitä pyörittelen.
Tässä yhdeltä nettisivulta napattu lainaus:
"Rake: By itself doesn't tell us very much, it affects how fast a bike is able to turn in but may not affect it as much as the trail number can... A combination of Rake and Trail are what we need to balance...
Trail: Has a bigger affect on how fast a bike is able to steer, it will also affect how well a bike can finish a turn or how stable it will be. If your bike tends to run wide in a turn, feels unstable mid turn or does a head shake in the straight, maybe turns in real slow, sluggishly or maybe just feels a little vague... Then you need to look at your trail number... A trail number of just 5 mm longer or shorter can make a huge difference in what the bike is doing..."
Kyllä siihen pyörän käyttäytymiseen liittyy n+1 muutakin asiaa. Eli ei näiden numeroiden perusteella voi sanoa vielä oikeastaan mitään. Mutta ovat kuitenkin yksi pisara suuressa meressä.
Edelliset mittaukset eivät menneet ihan nappiin. Tein yhden virheen. Kun viikonloppuna käväisen tallilla, niin teen uudet mittaukset. Voin sitten laittaa infoa kuinka mittasin, laskin sekä mikä on lopputulos.