Viimeisen oikean sisäkanttare ei ole geometriselta muodoltaan U-mutka, vaan lähinnä mutka-suora-mutka-suora-mutka. Joten jos luottaa mielessään ajatukseen selkeestä U-mutkasta, ja visuaalisen havainnoinnin perusteella yrittää ajaa koko ajan kanttareessa kiinni, niin se vaatii melkoista pumppausta kaasulla edestakaisin. Kokemattomampi kuski tekee siinä helposti sen virheen että mutkan keskivaiheilla lisää kaasua liikaa, koska siinä on suorin pätkä mutkasta, ja sen seurauksena mopo lähtee mutkasta ulos aivan liian aikaisin.
Liitteenä olevasta kuvasta näkee tuon viimesen mutkan sisäkanttareen muodon vs tasanen kaarre/ympyrä.
Nopein linja taasen olisi käväisy lähes ulkokanttareella, mutta sinne tuskin kannattanee mennä koska se ollee aina erittäin paskainen koska ei siellä kukaan koskaan aja. Enintään joku harrastelija silloin kun homma meinaa lähtee käsistä. Joten paskasuudesta johtuen käytännön nopein linja ollee jonkunnäkönen kompromissi radan leveyden käytön suhteen.
Puhtaasti suuntaa ajatellen, viimenen oikee on pitkä 193-asteinen U-mutka. Joten yksi erittäin helppo virhe on mutkan loppuvaiheilla mennä kanttareeseen kiinni/ avata liian aikaisin. Varsinkin kun mutka on niin pitkä/ vauhti joka tapauksessa kuolee ihan liian aikasin, jos ei sisääntulo onnistu todella täydellisesti.
Ja koska mutka on niin pitkä, niin se antaa erittäin hyvät mahollisuudet tehä 5-10 erilaista helppoa virhettä joka kerta joka kierroksella.
Vimesestä vasurista ei kannata ajaa suoralla kanttare kanttare -linjalla viimeiseen oikeeseen, koska silloin joutuu tappamaan vauhdin heti siihen oikeen kanttareen alkuun, jotta saa mopon kääntymään sinne mutkaan edes jonkinnäkösellä linjalla. Toki se on helpoin mahdollinen linja (vauhdin tappamisen jälkeen jurnuttaa sisäkanttareessa kiinni) mutta ei nopein.
Viimenen vasuri on erittäin kriittinen sen suhteen, että jos ei taita siihen tarpeeksi myöhään ja osu apeksiin, niin ulostulolinja menee auttamattoman leveeks ja viimenen oikee menee hitaaksi kaarteluksi sen takia.
Paljon nopeampi linja on yrittää maksimoida kääntösäde sinne viimeiseen mutkaan, jolloin vauhdin voi tappaa vasta huomattavasti sen kanttareen jälkeen. Ja vauhtia ei oikeestaan tarvi ees tappaa, koska se kuolee itestään siinä vaiheessa kun heittää mopon kylelleen.
Eli ottaa sen sisäänmenolinjan tähtäyksen hieman ulos siitä kanttareesta, jolloin pääsee taittamaan mutkaan jo ennen kanttaretta, ja mopon nokka osottaa kanttareen kohdalla enemmän mutkan suuntaan, kuin jos ois suoralla linjalla ajanut mutkaan. Ja päästää mopon menemään pitkälle mutkaan, ennen kuin alkaa varsinaisesti kääntämään, jolloin tulee käyttäneeksi myöskin radan leveyttä hyväkseen.
Rata viimesen mutkan loppuosassa ja avauksessa on huomattavasti, lähes tuplasti, leveämpi kuin edeltävä pätkä, joten jos tuntuu että avauksessa mopo jää aina keskelle rataa, niin kannattaa avata ihan aavistuksen aikaisemmin, jolloin tulee käytettyä koko lähtösuoran leveys hyväksi.
Jos haluaa kikkailla, niin aika-ajokierrokselle lähtiessä voi tuon viimeisen mutkan alun/keskivaiheen voi ajaa hieman normaalia hitaammin, hieman normaalia pystymmässä, ja hieman normaalia ulompana. Jolloin voi mutkan loppuosalla tehdä normaalia huomattavasti nopeamman avauksen (kunhan ei kämmi ajolinjaa/käännä liian aikaisin), ja saa helpon ja nopean alun kierrokselle.