Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 29.02.16 - klo:19:03
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 29.02.16 - klo:18:08
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 29.02.16 - klo:17:47
Tolla helpompi mittailla painumia pyörästä yksinkin.
Hieno laite, mutta mielestäni melkoisia virheitä tuli tuossa mittaamisesittelemisessä. Lisäksi ei ne tarinatkaan ihan nappiin menneet.
Jos tommosen saisi, niin kyllä tulisi käytettyä. Hintaa näyttää olevan ~140USD.
Laitoin tilauksen menemään, saas nähdä kummoinen on käytännössä.
Ajattelin ensin että mittailis tuota etupyörätelineen, mittanauhan ja videokameran avustuksella yksin. Mutta sitten tuli mieleen etsiä netistä jos joku olis keksinyt jotain tuohon mittaamisen avuksi
Tuo on oikeasti toimiva laite ja ollut tuosta paljon apuja keulan kanssa, perään en ole keksinyt vielä miten tuon saa kiinni ja siellä on mennyt vielä mittaukset mittanauhalla.
Jatkan tähän vapaapäivänajankuluksi hieman tarinaa tuolta Almeriasta jossa pääsin nyt viimeviikonloppuna käymään radalla ekaa kertaa viimetalven kaadon jäljiltä tuolla samalla 2008 vuoden 10R:llä joka on ollut tuolla Almeriassa koko tämän ajan.
Oikeastaan nyt on tuo pyörä (2008 10R)aika hyvässä kuosissa tuon kaadon jäljiltä mikä sattui joulupäivänä Almerian radalla. Keulassa on K-Tech RDS kitti (Motoville) 10.75 kg jousilla ja tuntuma on tuolla keulalla pirun paljon parempi kuin Matris jossa 11 kg jouset. Tämä silti vaikka nyt oli kuskilla painoa 10 kg enemmän kuin viimekerralla kun ajoin tuon alle 1.44 ajan joka mun enkka tuolla Almeriassa.
Ajoin keulalla aivan perussäädöillä, mitä nyt vahingossa tiukkasin paluuvaimennusta toisesta putkesta kun mielessäni sekoitin nuo säädöt uudemman pyörän DDS-keulaan. Keula on niin hyvä ettei tuokaan hidastanut vauhtia
Keulanjoustovarat on 15 mm pitemmät kuin vanhassa ja tuon huomaa hyvin ajossa ainakin siitä että keuliminen on paljon vähäisempää.
Takana on vielä nyt Matrissin iskunvaimennin joka huollettu Honkasella, mutta tuolle tehty vain huolto ilman mitään muutoksia.
Takana jäi iskarin joustoa joku melkein sentti käyttämättä (taas) mutta tuo johtui myös siitä että sai ajettua vain kaksi päivää kun bensapumpunvika sotki aikataulut ja näin ollen tuntuma ja rutiini ajamiseen oli aika hakusessa.
Katselin muistivihkosta että ajoin samalla menovaimennuksen asetuksella ja jousella (100) kuin viimetalvena ja silloin oli yli 6000 km radalla ajetut öljyt iskarissa joten kai tuokin jotain vaikuttaa.
Seuraavalla kerralla sitten tarkoitus alkaa hakemaan säätöjä kohdalleen ja tarkoitus kokeilla Markukselta ostettua TTX:ää johon mulla on nyt jousia 105-120 ja kaikki siltä väliltä.
Tuo Almeria on kyllä hieno rata ja joka kerta tuolla oppii jotain uutta ja tälläkin kerralla muutin viimeiselle setille vaihteiden rytmitystä kolmen perättäisen mutkan osalta ja aika parani 1.3 sekunttia päivän parhaaseen nähden 1.46.0-1.44.72.
Tuolla kun kaikki palikat loksahtaa paikoilleen en pitäisi ihmeenä vaikka saisin omaa ennnätystä vielä paranettua. (Piti editoida tuo aika pois ettei pistä turhaan aikoja, koska ei 10R:lle kannata pistää mitään rajoja)