MP-Tuki kerhokisat

Aloittaja jarska, 24.02.12 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mikko_U

Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.07.12 - klo:11:11
2012 07 22 uusintalähtö:
(kohdassa 6:47 tolla toisessa triidissä mainittu ohitus)

Ja kohdassa 0:09 allekirjoittaneen ja Lintumäen Kain nojailu lähtökiihdytyksessä...  :(

Pikkuisen paremmalla liikkeellelähdöllä olin tulossa jo Kaista ohi kun R6:sen valtava voima tuotti Kaille hetkellisen ongelman keulimisen muodossa. Yamahan eturengas kun tavoitti jälleen maapallon kuoren niin ajolinja heilahti hieman vasemmalle. No, siinä kohtaa olin juuri vieressä ja Yamahan vasemman stongan pää iskeytyi kaasukäden kyynärvarteen.
Siinä vaiheessa ehdin jo miettiä, että "Ei **ttu! Juuri kun vielä moneen kertaan painotettiin rauhallisuutta, varsinkin lähdössä... 100 metriä ajettu ja ollaan nutullaan..." Onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Videota kun kelailee niin ei Kain kaatuminen kovin etäällä ole. 

Jarruvivun suojaa aloin suunnitella jo kotimatkalla. Toteutustapa ei ole vielä kirkastunut mutta vakaa aikomus on nikkaroida sellainen.
Ei kovaa mutta täysillä!

app

24.07.12 - klo:21:39 #76 Viimeisin muokkaus: 24.07.12 - klo:21:48 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: Mikko_U - 24.07.12 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.07.12 - klo:11:11
2012 07 22 uusintalähtö:
(kohdassa 6:47 tolla toisessa triidissä mainittu ohitus)

Ja kohdassa 0:09 allekirjoittaneen ja Lintumäen Kain nojailu lähtökiihdytyksessä...  :(

Pikkuisen paremmalla liikkeellelähdöllä olin tulossa jo Kaista ohi kun R6:sen valtava voima tuotti Kaille hetkellisen ongelman keulimisen muodossa. Yamahan eturengas kun tavoitti jälleen maapallon kuoren niin ajolinja heilahti hieman vasemmalle. No, siinä kohtaa olin juuri vieressä ja Yamahan vasemman stongan pää iskeytyi kaasukäden kyynärvarteen.
Siinä vaiheessa ehdin jo miettiä, että "Ei **ttu! Juuri kun vielä moneen kertaan painotettiin rauhallisuutta, varsinkin lähdössä... 100 metriä ajettu ja ollaan nutullaan..." Onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Videota kun kelailee niin ei Kain kaatuminen kovin etäällä ole.  

Jarruvivun suojaa aloin suunnitella jo kotimatkalla. Toteutustapa ei ole vielä kirkastunut mutta vakaa aikomus on nikkaroida sellainen.

Huh huh! olipa lähellä. Mikä sotku siitä oliskaan syntynyt, kun olisitte pyörähtäneet siihen mopoinenne muiden eteen. Lähtö on vaarallinen, ja sitä kannattaa harjoitella aina kun mahdollista. Rata-ajokurssin teoriassa Jukka_R tätä painotti, eikä suotta.

R1Kaitsu

Lainaus käyttäjältä: Mikko_U - 24.07.12 - klo:21:28
Lainaus käyttäjältä: murmela - 24.07.12 - klo:11:11
2012 07 22 uusintalähtö:
(kohdassa 6:47 tolla toisessa triidissä mainittu ohitus)

Ja kohdassa 0:09 allekirjoittaneen ja Lintumäen Kain nojailu lähtökiihdytyksessä...  :(

Pikkuisen paremmalla liikkeellelähdöllä olin tulossa jo Kaista ohi kun R6:sen valtava voima tuotti Kaille hetkellisen ongelman keulimisen muodossa. Yamahan eturengas kun tavoitti jälleen maapallon kuoren niin ajolinja heilahti hieman vasemmalle. No, siinä kohtaa olin juuri vieressä ja Yamahan vasemman stongan pää iskeytyi kaasukäden kyynärvarteen.
Siinä vaiheessa ehdin jo miettiä, että "Ei **ttu! Juuri kun vielä moneen kertaan painotettiin rauhallisuutta, varsinkin lähdössä... 100 metriä ajettu ja ollaan nutullaan..." Onneksi selvittiin säikähdyksellä.
Videota kun kelailee niin ei Kain kaatuminen kovin etäällä ole.  

Jarruvivun suojaa aloin suunnitella jo kotimatkalla. Toteutustapa ei ole vielä kirkastunut mutta vakaa aikomus on nikkaroida sellainen.

Täytyy tosissaan harjoitella tuota lähtemistä. Ja huimien voimavarojen hallintaa. Näytti olevan kaatuminen aika lähellä, onneksi selvittiin säikähdyksellä. Olisi voinut tulla rumaa jälkeä. Anteeksi vielä Mikko, että pilasin hyvän lähtösi.

Rizomalla noita jarruvivun suojia näyttäisi olevan, http://www.rizoma.com/universal/proguard-system/en

Mikko_U

Lainaus käyttäjältä: R6Kaitsu - 24.07.12 - klo:21:45Anteeksi vielä Mikko, että pilasin hyvän lähtösi.
Höpöhöpö, tuo nyt viimeinen asia mitä siun tarvii murehtia  :)


Lainaus käyttäjältä: R6Kaitsu - 24.07.12 - klo:21:45Rizomalla noita jarruvivun suojia näyttäisi olevan, http://www.rizoma.com/universal/proguard-system/en
Juu, nuo olen katsonut aiemminkin mutta peruspihinä meinasin turvautua työtoverin palveluksiin ja tehdä / teetättää jotkut samantyyliset.
Ei kovaa mutta täysillä!

app

25.07.12 - klo:01:01 #79 Viimeisin muokkaus: 25.07.12 - klo:07:10 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: mic - 23.07.12 - klo:21:02
Lainaus käyttäjältä: app - 23.07.12 - klo:19:50
Lainaus käyttäjältä: Jukka_R - 23.07.12 - klo:00:35

Oma veikkaukseni on, että jos ajoasentoa ja pyörän kallistuskulmaa et muuta, niin pyörä tulee lähtemään "yllättäen" alta. Neuvomaan en pyytämättä ala, kunhan laitoin oman arvaukseni tänne johon voin sitten viitata kun kärry perässä radan reunalle taas saavun.


Kisassa oli asennot mitä oli, mutta tässä on kuvia torstailta. Alkaa olla sinne päin kuitenkin? Kuvia löytyy lisää useita, kiitos Slowriderin. Todella hyviä otoksia.
Tästä jatketaan, ja kunhan tämä jää perusasennoksi, on jo parempi.

Yritin pidättäytyä, mutta ei pysty enää ettei jää väärää kuvaa.

Toivottavasti et oikeasti ole sitä mieltä, että ajamisesi oli varmaa sunnuntain kisassa.  Ajolinjat sisäänmenoissa jonkinmoista hakemista ja ihmeellisiä linjanvaihtoja kesken mutkan. Ohi olisin tullut jo paljon aikaisemmin, mutta ei vaan uskaltanut koska linjat vaihteli kierrokselta toiselle aika kummallisesti ja pyörä "vaappui". Suoran avauduttua oli taas täysin vakiolla 600:lla aika voimaton.

Tämä ei ole nyt kritisointia vaan huomio siihen, että omasta mielestäsi ajosi oli "varmaa". Hieman ajatusta lisää siihen mutkaan taittoon ja ajolinjoihin niin helposti löytyy sekunti kaksi parannusta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Näit että menin aivan liian sisältä tiukkoihin mutkiin, ja peittelin. Tiesin että oli jono takana. Se oli varmaa siinä mielessä, että en pystynyt ajamaan omaa ajoani, kun mopon kone haukkaili koko ajan tyhjää. Etköole lukenut kisan jälkeen ongelmaa mikäoli? Ja näit varmasti, että kuudennella kierroksella lopulta ajoin nurmikolle, kun tööttäili vähän joka paikassa. Pystyitkö itse aika-ajossa parempaan, kuin minun 1.26.5, 1.26.8...
Kauanpa pysyit takana, ja se olikin tavoite.
Tiesin tasan tarkaan, että ainoa tapa estää ohitukset oli vetää ihan sisään jo suorilla, ja nuolla tiukoissa mutkissa kanttareita, jättämättä sisään tilaa. Se oli niissä satakasikymppisissähiukan huojuvaa, mutta eipä jäänyt juuritilaa sisälle. Ihmettelin oikein että miten ne ei vieläkään tule ohi, vaikka takaa tulevien piti nähdä, että jotain on pielessä.
Mikä oli itselläsi päivän vauhti, kun sieltä takaa jouduit tulemaan?

Vieläkerran: Näit sen minkäkirjoitin jo toissa päivänä toisaaller, elioli vi**umainen ajaa mopo, kun kokoajan pätkii moottorijarrulle, ja taas vedolle. Aja siinävarman näköisesti. Varma olin siitä, että tilanne oli halinnassa, ja kun ongelma paheni (bensapinnan taso laski), ja se muuttui jo vaarallisen tuntuiseksi poistuin radalta.

Kunto riittää takuuvarmasti seitsemään kierrokseen tasan päivän vauhtia, ja tuossa kohtaa mentiin jo 1.31 ja yli. Siis 5 sekkaa hitaammin kuin aika-ajossa. Nyt kun tämän luit, mietihän uudelleen, puhunko tässä paskaa, vai oisko sen pakko olla niin, että ei miehen ajotaito putoa 5 sekuntia hitaammaksi muutamalla kierroksella iman jotain teknistä hämminkiä.

Voit tulla ajelemaan perään koska tahansa ratapäivillä, jos samaan aikaan satutaan, kun on tankissa bensaa mulla riittävästi (Tästäkin on erikseen kommentti eiliseltä, että tämä virhe ei uusiudu enää). Vaappumista tuskin näet. Hyvä jos perässä pysyt, ja jos pysyt, tai jopa ohi menet, en pahakseni pane, vaan onnittelen hyvästä ajosta. Nimimerkistä päätellen olit aika-ajossa 3 s hitaampi?

Näin se vaan meni (ja tulee menemään).

Aamulla 7.05 korjattu pari kirjoitusvvvirhettä, ja lisätty 1 lause.

app

25.07.12 - klo:01:32 #80 Viimeisin muokkaus: 25.07.12 - klo:07:11 käyttäjältä app
Lainaus käyttäjältä: mic - 23.07.12 - klo:21:02
Yritin pidättäytyä, mutta ei pysty enää ettei jää väärää kuvaa.

Toivottavasti et oikeasti ole sitä mieltä, että ajamisesi oli varmaa sunnuntain kisassa.  Ajolinjat sisäänmenoissa jonkinmoista hakemista ja ihmeellisiä linjanvaihtoja kesken mutkan. Ohi olisin tullut jo paljon aikaisemmin, mutta ei vaan uskaltanut koska linjat vaihteli kierrokselta toiselle aika kummallisesti ja pyörä "vaappui". Suoran avauduttua oli taas täysin vakiolla 600:lla aika voimaton.

Tämä ei ole nyt kritisointia vaan huomio siihen, että omasta mielestäsi ajosi oli "varmaa". Hieman ajatusta lisää siihen mutkaan taittoon ja ajolinjoihin niin helposti löytyy sekunti kaksi parannusta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Laitanpa uudestaan vielä tänne, että ei huku.
Tule lauantaina Alastaroon muoviluodin päiville, kun mun mopo on kunnossa, niin maksan sinun ratapäiväsi, ja satasen saat käteen, jos ajat paremman kierrosajan kuin minä. Sen ajan kun mä pidättelen, sinä pysyt perässä, ja sitten katoan horisonttiin. Aika houkutteleva tarjous, kun joudun vaappuvine menoineni tämän uhoamisen lisäksi naurun alaiseksi.

Kusiaisen ja tonnisen ero Alastarossa kierroksella on 1 sek (kts rataennätykset) Sen saat eteen.

Aamulla klo 7.10 korjattu virhe

mic

Lainaus käyttäjältä: app - 25.07.12 - klo:01:32
Lainaus käyttäjältä: mic - 23.07.12 - klo:21:02
Yritin pidättäytyä, mutta ei pysty enää ettei jää väärää kuvaa.

Toivottavasti et oikeasti ole sitä mieltä, että ajamisesi oli varmaa sunnuntain kisassa.  Ajolinjat sisäänmenoissa jonkinmoista hakemista ja ihmeellisiä linjanvaihtoja kesken mutkan. Ohi olisin tullut jo paljon aikaisemmin, mutta ei vaan uskaltanut koska linjat vaihteli kierrokselta toiselle aika kummallisesti ja pyörä "vaappui". Suoran avauduttua oli taas täysin vakiolla 600:lla aika voimaton.

Tämä ei ole nyt kritisointia vaan huomio siihen, että omasta mielestäsi ajosi oli "varmaa". Hieman ajatusta lisää siihen mutkaan taittoon ja ajolinjoihin niin helposti löytyy sekunti kaksi parannusta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Laitanpa uudestaan vielä tänne, että ei huku.
Tule lauantaina Alastaroon muoviluodin päiville, kun mun mopo on kunnossa, niin maksan sinun ratapäiväsi, ja satasen saat käteen, jos ajat paremman kierrosajan kuin minä. Sen ajan kun mä pidättelen, sinä pysyt perässä, ja sitten katoan horisonttiin. Aika houkutteleva tarjous, kun joudun vaappuvine menoineni tämän uhoamisen lisäksi naurun alaiseksi.

Kusiaisen ja tonnisen ero Alastarossa kierroksella on 1 sek (kts rataennätykset) Sen saat eteen.

Aamulla klo 7.10 korjattu virhe

No niin, näinhän sen piti mennä =)

Avataanpas sitten se kirja Palautteen vastaanotto heikkohermoisille ja kohdasta herneenpalko...

Tarkoitus ei ollut saada sinussa aikaan reaktiota, joka yllä näkyy, mutta tulipa se sitten kuitenkin. Tämän takia yritin pidättäytyä kommentoimasta. En ole missään kohtaa todennut sinun oleva huono kuljettaja tai toimintasi olevan epätoivoista vaan otin kantaa kisan tapahtumiin. Omasta mielestäsi ajo oli varmaa ja minun silmiini ei. Miksi muuten se pyörä pätki sitten jo heti ekassa lähdössä jos kerran vika oli bensamäärässä? En ainakaan ajossa huomannut mitään muutosta toiseen lähtöön.

Aika-ajossa jäin sinulle tasan sekunnin. Olin juuri silloin nopealla kierroksella kun tuli punalippu. Ja ihmettelenkin kyllä miten ehdit ajaa 8 kierrosta aika-ajoa kun itse ehdin vain 4. Aika-ajoonhan oli varattu 10min/vuoro ja meillä ei ollut kuin 8min punalipun takia. Ilmeisesti olet sitten jo puolet nopeampi.

Olen tulossa lauantaina Alastaroon mikäli taivaalta ei tule vettä. Saat pitää ratamaksun ja sen satasenkin mikäli ajan paremman kierrosajan kuin sinä, näihin hommiin mulla on rahaa ihan omasta takaa. Mikäli et aja tuoreella bemarilla kovempaa aikaa kuin minä vakio -06 R6R:llä olen vain hel***in ihmeissäni. Rataennätyksiin nyt ei kannata verrata ihan heti meinaan bemari on aika paljon lähempänä Kallion 2009 Kotaria kuin R6R Tatun 2009 Yammua. Ja erohan rataennätyksissä on 1,363 sekuntia. Haluatko siis antaa sen nyt mulle eteen vai lähdetäänkö kuitenkin tasatilanteesta? Ja sovitaan vielä niin, että ei ajeta peräkkäin vaan ihan eri puolilla rataa.

Ennätykseni tuolla vaimon pyörällä on nyt kolmen ajokerran jälkeen 1.26.5 (ajettu aika-ajon jälkeisessä setissä) eli sama kuin sinun aika-ajoaikasi. Viime vuonna tonnisella parhaaksi jäi 1.23.5 eli sinne on vielä matkaa.

Ja sitten taas ihan sinne alkuperäseen ajatukseen eli palautteen vastaanottoon. Jos oikeasti joku huomioi jotain ajossasi niin eikös se kannattaisi kuitenkin ottaa jollain tapaa huomioon eikä vain uhoilla ja vedellä herneitä pitkin kanttareita? Sulla on selvästi hyvä vauhtikehitys meneillään, mutta kuitenkin vielä paljon tehtävissä jolla sitä saisi parannettua. Voit olla varma, että teitpä sitten aivan mitä tahansa en ole enää kommentoimassa asiaa jatkossa. Olen pahoillani jos sain tunteesi kiehumaan ja mielesi matalaksi. Edellä olet kuitenkin kommentoinut itse pyörässä olleen vian ja vehkeiden pätkineen. Minä taas kommentoin siihen mitä näin ja koin ennen kuin pääsin ohi. Eli oliko ajosi siis kuitenkin aivan normaalia vaikka pyörä pätki koko ajan ekasta mutkasta lähtien vai näinkö minä vaan väärin ja mitään ongelmaa ei ollut?

mako

25.07.12 - klo:09:45 #82 Viimeisin muokkaus: 25.07.12 - klo:10:06 käyttäjältä mako
RAUHAA RARALLE ei tollasista vedonlyönneistä hyvää heilu ,sirra se vaan siellä vilkuttaa .malttia app !!! on niitä ennätyksiä varaa jättää vähän ensi vuodellekin

lisäys: app ,katoin pääkatsomosta aika-ajoa niin mun mielestä sun ajo asentosi oli hyvä mut suoralla olit pystyssä  . mic ajaa ku ammattilainen kyllä siltä on varmaan varaa ottaa oppia. no niin tulipahan lipastua molempia riitapukareita niin kaikilla on hyvä mieli .

raukkis

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.07.12 - klo:08:24
Lainaus käyttäjältä: app - 25.07.12 - klo:01:32
Lainaus käyttäjältä: mic - 23.07.12 - klo:21:02
Yritin pidättäytyä, mutta ei pysty enää ettei jää väärää kuvaa.

Toivottavasti et oikeasti ole sitä mieltä, että ajamisesi oli varmaa sunnuntain kisassa.  Ajolinjat sisäänmenoissa jonkinmoista hakemista ja ihmeellisiä linjanvaihtoja kesken mutkan. Ohi olisin tullut jo paljon aikaisemmin, mutta ei vaan uskaltanut koska linjat vaihteli kierrokselta toiselle aika kummallisesti ja pyörä "vaappui". Suoran avauduttua oli taas täysin vakiolla 600:lla aika voimaton.

Tämä ei ole nyt kritisointia vaan huomio siihen, että omasta mielestäsi ajosi oli "varmaa". Hieman ajatusta lisää siihen mutkaan taittoon ja ajolinjoihin niin helposti löytyy sekunti kaksi parannusta.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Laitanpa uudestaan vielä tänne, että ei huku.
Tule lauantaina Alastaroon muoviluodin päiville, kun mun mopo on kunnossa, niin maksan sinun ratapäiväsi, ja satasen saat käteen, jos ajat paremman kierrosajan kuin minä. Sen ajan kun mä pidättelen, sinä pysyt perässä, ja sitten katoan horisonttiin. Aika houkutteleva tarjous, kun joudun vaappuvine menoineni tämän uhoamisen lisäksi naurun alaiseksi.

Kusiaisen ja tonnisen ero Alastarossa kierroksella on 1 sek (kts rataennätykset) Sen saat eteen.

Aamulla klo 7.10 korjattu virhe

No niin, näinhän sen piti mennä =)

Avataanpas sitten se kirja Palautteen vastaanotto heikkohermoisille ja kohdasta herneenpalko...

Tarkoitus ei ollut saada sinussa aikaan reaktiota, joka yllä näkyy, mutta tulipa se sitten kuitenkin. Tämän takia yritin pidättäytyä kommentoimasta. En ole missään kohtaa todennut sinun oleva huono kuljettaja tai toimintasi olevan epätoivoista vaan otin kantaa kisan tapahtumiin. Omasta mielestäsi ajo oli varmaa ja minun silmiini ei. Miksi muuten se pyörä pätki sitten jo heti ekassa lähdössä jos kerran vika oli bensamäärässä? En ainakaan ajossa huomannut mitään muutosta toiseen lähtöön.

Aika-ajossa jäin sinulle tasan sekunnin. Olin juuri silloin nopealla kierroksella kun tuli punalippu. Ja ihmettelenkin kyllä miten ehdit ajaa 8 kierrosta aika-ajoa kun itse ehdin vain 4. Aika-ajoonhan oli varattu 10min/vuoro ja meillä ei ollut kuin 8min punalipun takia. Ilmeisesti olet sitten jo puolet nopeampi.

Olen tulossa lauantaina Alastaroon mikäli taivaalta ei tule vettä. Saat pitää ratamaksun ja sen satasenkin mikäli ajan paremman kierrosajan kuin sinä, näihin hommiin mulla on rahaa ihan omasta takaa. Mikäli et aja tuoreella bemarilla kovempaa aikaa kuin minä vakio -06 R6R:llä olen vain hel***in ihmeissäni. Rataennätyksiin nyt ei kannata verrata ihan heti meinaan bemari on aika paljon lähempänä Kallion 2009 Kotaria kuin R6R Tatun 2009 Yammua. Ja erohan rataennätyksissä on 1,363 sekuntia. Haluatko siis antaa sen nyt mulle eteen vai lähdetäänkö kuitenkin tasatilanteesta? Ja sovitaan vielä niin, että ei ajeta peräkkäin vaan ihan eri puolilla rataa.

Ennätykseni tuolla vaimon pyörällä on nyt kolmen ajokerran jälkeen 1.26.5 (ajettu aika-ajon jälkeisessä setissä) eli sama kuin sinun aika-ajoaikasi. Viime vuonna tonnisella parhaaksi jäi 1.23.5 eli sinne on vielä matkaa.

Ja sitten taas ihan sinne alkuperäseen ajatukseen eli palautteen vastaanottoon. Jos oikeasti joku huomioi jotain ajossasi niin eikös se kannattaisi kuitenkin ottaa jollain tapaa huomioon eikä vain uhoilla ja vedellä herneitä pitkin kanttareita? Sulla on selvästi hyvä vauhtikehitys meneillään, mutta kuitenkin vielä paljon tehtävissä jolla sitä saisi parannettua. Voit olla varma, että teitpä sitten aivan mitä tahansa en ole enää kommentoimassa asiaa jatkossa. Olen pahoillani jos sain tunteesi kiehumaan ja mielesi matalaksi. Edellä olet kuitenkin kommentoinut itse pyörässä olleen vian ja vehkeiden pätkineen. Minä taas kommentoin siihen mitä näin ja koin ennen kuin pääsin ohi. Eli oliko ajosi siis kuitenkin aivan normaalia vaikka pyörä pätki koko ajan ekasta mutkasta lähtien vai näinkö minä vaan väärin ja mitään ongelmaa ei ollut?
Piti antaa peukku ihan vaan asiallisen oloisen vastauksen johdosta, mielummin näkee sellaisia kuin vettä myllyyn reagoinnista. Eipä muuta

mic

Lainaus käyttäjältä: mako - 25.07.12 - klo:09:45
RAUHAA RARALLE ei tollasista vedonlyönneistä hyvää heilu ,sirra se vaan siellä vilkuttaa .malttia app !!! on niitä ennätyksiä varaa jättää vähän ensi vuodellekin

lisäys: app ,katoin pääkatsomosta aika-ajoa niin mun mielestä sun ajo asentosi oli hyvä mut suoralla olit pystyssä  . mic ajaa ku ammattilainen kyllä siltä on varmaan varaa ottaa oppia. no niin tulipahan lipastua molempia riitapukareita niin kaikilla on hyvä mieli .

Rauhassahan tässä koitetaan ottaa ja asiallisella linjalla koitin tätä yritin alunperinkin käsitellä. Sen takia koitinkin sanoa, että peräkkäin ei mennä vaan eri puolilla rataa, koska itse olen ainakin paikalla harjoittelemassa omaa ajoa enkä kilpailemassa muiden kanssa. Enkä myöskään halunnut vastaanottaa mitään rahallisia korvauksia. Jos settien jälkeen sitten joku haluaa verrata chronoaikoja niin tervetuloa jutustelemaan. Ja jos siitä saa hyvän mielen, että meni kovempaa kuin muut niin sillekin voin antaa taputteluja selkään reilusti hyvästä suorituksesta.

Itse olen vaan oppinut erittäin paljon muilta saamista kommenteista koskien ajolinjoja, jarrupaikkoja, kaasunkäyttöä, ajoasentoa ja ihan pyörän huoltoakin. Opit on otettu ja aina sitten niiden mukana kehitytty aina vähän eteenpäin. En itse ainakaan ole koskaan ottanut nenille vaikka neuvoa kysellessä on tullut kommenttina:"Aja nyt hemmetti kovempaa, mitä sä siellä mutkissa nysväät?!?"  =)

Mutta eiköhän tämä riitä omasta puolestani aiheesta, jossa jo alunperinkin ainoa ponttini oli tämä->


"Tämä ei ole nyt kritisointia vaan huomio siihen, että omasta mielestäsi ajosi oli "varmaa". Hieman ajatusta lisää siihen mutkaan taittoon ja ajolinjoihin niin helposti löytyy sekunti kaksi parannusta."

app

25.07.12 - klo:10:30 #85 Viimeisin muokkaus: 25.07.12 - klo:12:34 käyttäjältä tonibergholm
Lainaus käyttäjältä: mic - 25.07.12 - klo:08:24


No niin, näinhän sen piti mennä =)

Avataanpas sitten se kirja Palautteen vastaanotto heikkohermoisille ja kohdasta herneenpalko...

Tarkoitus ei ollut saada sinussa aikaan reaktiota, joka yllä näkyy, mutta tulipa se sitten kuitenkin. Tämän takia yritin pidättäytyä kommentoimasta. En ole missään kohtaa todennut sinun oleva huono kuljettaja tai toimintasi olevan epätoivoista vaan otin kantaa kisan tapahtumiin. Omasta mielestäsi ajo oli varmaa ja minun silmiini ei. Miksi muuten se pyörä pätki sitten jo heti ekassa lähdössä jos kerran vika oli bensamäärässä? En ainakaan ajossa huomannut mitään muutosta toiseen lähtöön.

Eka lähtö on kuvattu murmelan toimesta, ja siinä minun ajoni on jokaisen katsottavana punalippuun asti. Jäin startissa 5-10 sijaa, ja jättäydyin hännille pois siitä ruuhkasta. Katso vielä se pätkä, niin näet uudelleen. Siinä ei ollut rataa vapaana juuri linjoja valita. Ladattu Sunnuntaina muistaakseni 21.xx (eka startti). Ei pätkinyt mopo.

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.07.12 - klo:08:24
Aika-ajossa jäin sinulle tasan sekunnin. Olin juuri silloin nopealla kierroksella kun tuli punalippu. Ja ihmettelenkin kyllä miten ehdit ajaa 8 kierrosta aika-ajoa kun itse ehdin vain 4. Aika-ajoonhan oli varattu 10min/vuoro ja meillä ei ollut kuin 8min punalipun takia. Ilmeisesti olet sitten jo puolet nopeampi.

Aika-ajossa oli keskiryhmässä, joka starttasi 10 min nopean jälkeen. Ennen aika-ajoa oli ajanut 1.28.05, joten siksi olin sieelä. 8 kierrosta näkyy aika-ajon tulosluettelossa, ja on tarkistettavissa. Väitänpä vielä että en ohittelin siellä useamman pyörän, ja sain pari puhdasta kierrosta.

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.07.12 - klo:08:24
Olen tulossa lauantaina Alastaroon mikäli taivaalta ei tule vettä. Saat pitää ratamaksun ja sen satasenkin mikäli ajan paremman kierrosajan kuin sinä, näihin hommiin mulla on rahaa ihan omasta takaa. Mikäli et aja tuoreella bemarilla kovempaa aikaa kuin minä vakio -06 R6R:llä olen vain hel***in ihmeissäni. Rataennätyksiin nyt ei kannata verrata ihan heti meinaan bemari on aika paljon lähempänä Kallion 2009 Kotaria kuin R6R Tatun 2009 Yammua. Ja erohan rataennätyksissä on 1,363 sekuntia. Haluatko siis antaa sen nyt mulle eteen vai lähdetäänkö kuitenkin tasatilanteesta? Ja sovitaan vielä niin, että ei ajeta peräkkäin vaan ihan eri puolilla rataa.

No niin. Se tuli tähän päähän nolo paikka tässä kohtaa. ;D. Katdsoin pikkutuneilla mic-nickin perusteella aika-ajon nimilistan, ja siellä oli nimi, joka alkoi Mi.., joten sekoitin henkilön. Olet siis minua sen 3 sekuntia nopeampi, joten pidän haasteen voimassa omasta puolestani, lähtien ottamaan tappion 100%lla varmuudella, jos vaan haluat. Ihan miten vaan.

Lainaus käyttäjältä: mic - 25.07.12 - klo:08:24
Ennätykseni tuolla vaimon pyörällä on nyt kolmen ajokerran jälkeen 1.26.5 (ajettu aika-ajon jälkeisessä setissä) eli sama kuin sinun aika-ajoaikasi. Viime vuonna tonnisella parhaaksi jäi 1.23.5 eli sinne on vielä matkaa.

Sama vastaus kuin edelliseen, eli en pääse sinun vauhtiisi missään tapauksessa ainakaan kalenterivuoden aikana.
Lainaus käyttäjältä: mic - 25.07.12 - klo:08:24
Ja sitten taas ihan sinne alkuperäseen ajatukseen eli palautteen vastaanottoon. Jos oikeasti joku huomioi jotain ajossasi niin eikös se kannattaisi kuitenkin ottaa jollain tapaa huomioon eikä vain uhoilla ja vedellä herneitä pitkin kanttareita? Sulla on selvästi hyvä vauhtikehitys meneillään, mutta kuitenkin vielä paljon tehtävissä jolla sitä saisi parannettua. Voit olla varma, että teitpä sitten aivan mitä tahansa en ole enää kommentoimassa asiaa jatkossa. Olen pahoillani jos sain tunteesi kiehumaan ja mielesi matalaksi. Edellä olet kuitenkin kommentoinut itse pyörässä olleen vian ja vehkeiden pätkineen. Minä taas kommentoin siihen mitä näin ja koin ennen kuin pääsin ohi. Eli oliko ajosi siis kuitenkin aivan normaalia vaikka pyörä pätki koko ajan ekasta mutkasta lähtien vai näinkö minä vaan väärin ja mitään ongelmaa ei ollut?

En todellakaan ole varma, mutta ongela-sana on ehkä nyt liioittelua sinun taholtasi. 2 kierrosta menin toisessa startissa, ennen kuin alkoi tööttäilemään mopo, ja kerroinkin jo, että kisassa kun oltiin, koitin ajaa mutkiin sisään selvästi normaalista poikkeavalla linjala, eli aivan sisältä. Suorilla tulivat ohi viimeisillä kierroksilla muut. Vaappumistakin saattoi olla, kun 180-asteiaset nuolin sisäkanttareita myöten, kuten itse kerroin, ja sinäkin näit.
Nyt katson vielä sen murmelan videoa ekasta startista, jossa ajeltiin aika hiljaa takariveissä.

Kiitos palautteesta. Aina otan nämä huomioon. Ja sinultakin toivoisin hyväksynnän sille tosiasialle, että elämäni ensimmäisessä kisatartissa olin aika pirun jännittyneessä tilassa, ja oli liikaa asioita, joihin samaan aikaan keskittyä, kuten ajoasento ym. Pidin vaan huolen siitä, etten ruuhkiin lähtenyt sähläämään.

Jos sinulle sopii, olisin otettu, jos antaisit minun ajaa Alastarossa muutaman kierroksen edelläsi, ja katsoisit ajoani uudelleen, niin saisin palautetta siitä miltä se näyttää normi-oloissa. Ja jos mahdollista paääsisin peesisässäsi koittaman hiukan kovempaa kyytiä
Syy miksi en kisaile vielä tänä vuonna, on nimenomaan se, että en ole kypsä vielä jokkikseen, tai muihinkaan luokkiin. Kevään ensimäiseen kerhokisaan en osallistunut tästä samasta syystä.

Erikseen pyydän anteeksi pikkutuntien sävyä. Olin selvällä päällä, mutta wäsynyt

app

Yllä olevassa viestissä hiukan epäselvästi jakaantui viestit. Minun vastaukseni ensimäisiin kysymyksiin ovat harmaan laatikon sisällä.

kirjavai

Tässä vielä yksi videopätkä kisasta.

http://www.youtube.com/watch?v=DaglaDcZ0LU

Juu, mennään valkoisten viivojen yli. Ehkä sitten tosikoitoksessa muistetaan pysyä niidenkin sisällä...

app

25.07.12 - klo:10:52 #88 Viimeisin muokkaus: 25.07.12 - klo:11:03 käyttäjältä app
Tässä se ensimmäinen startti. Ajan  pitkän matkaa murmelan edellä. Ensimmäisissä mutkissa väistelyä, mutta ainakin Palmasin jälkeen näyttää ihan ookolta. Minulla sitruunan värinen puku, jossa musta patti. Palmasin jarrussa annan suosiolla periksi, ja murmela saavuttaa. Kohdassa 1.15 murmela saavuttaa minut uudelleen, ja sen jälkeen pääsuoralle asti aivan perässä.
http://www.youtube.com/watch?v=R2p__RcL7fY&feature=player_embedded

Nyt olen pahoitellut sanavalintojani pikkutunneilla.
Koska turvallisuus on tärkeinä näissä kerhokisoissa, ja muissakin, toivoisin palautetta omasta ajamisestani tässä rytinälähdössä. Enkö kuitenkin jättäytynyt varovasti hännille, enkä kokemattomana yrittänytkään kiilata mihinkään väliin.

murmela

Jarrut paskana, paha hidastaa.

Powered by EzPortal