Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 30.08.16 - klo:08:05
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 29.08.16 - klo:19:37
Lainaus käyttäjältä: parjan_fin - 18.06.15 - klo:16:44
Lainaus käyttäjältä: qazwsx - 18.06.15 - klo:15:49
Jatketaan Motoparkista juttua. Viimeviikolla kolme päivää tuolla reenailin noita juttuja joita parjan_fin aiemmin neuvoi.
Jarrumerkkinä pidin sitä ensimmäistä rengaskasaa takasuoralla joka ainakin minulla oli tähän kyytiim riittävän lähellä. Tuossa sai jo jarruttaa huolella samalla kun tiputti neloselle (edellyttäen että bussipysäkki meni ok eikä muita edessä)
Joku virhe mulla on linjassa kun tulen sisään siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin koska sen ja seuraavan oikean välissä tulee jonkinasteinen s kuvio eikä pääse kaasulle tuossa kohtaa.
Nelosella lammenmutkaan ja siinä jarrussa kolmonen jolla aina sinne alamäkeen ennen paluusuoran oikeaa johon kakkonen sisään.
Ajanottoa ei ollut kiinni mutta luultavasti pääsin ainakin lähelle sitä aikaa mihin viimevuonna jäin. Seuraavalla kerralla sitten kello kiinni ja tiputus taas todellisuuteen.
Pitää kai sitä itsekin satsata kameraan että pääsee katselemaan omia virheitä jälkikäteen eikä kaikki ole muistin varassa.
Tuon perusteella sanoisin, että hätiköit ja tulet siihen takasuoran jälkeiseen vasuriin liian keskeltä takasuoraa / taitat liian aikaisin sinne sisälle.
Jos malttaisit pysyä pidempään ulommalla linjalla ja tulisit kauempaa siihen vasurin apexiin, niin se pieni oikea ei oikeasti ole oikea, vaan enemmänkin pyörän nosto pystyyn.
Vanha lainaus mutta nyt kun tuolla ajanut hiukan enemmän niin toi oli just niinkuin kirjoitit. Eli liian aikaisin valutettu sisään mutkaan.
Nyt Sunnuntaina kun tuolla ajelin niin varsinkin loppupäivästä toi paikka alkoi jo sujua jollain lailla ja siinä sai avattuakin nelosella sen verran että huomaa että keventää etupyörää.
Viimeisillä seteillä kokeilin niin että tiputin tuossa vasen-oikea-vasen yhdistelmässä neloselta kakkoselle siinä oikean kanttarin jälkeen ja sillä kakkosella sitten aina paluusuoran ylämäen alkuun asti. Toi tuntui sopivan noille nykyisille 15/39 välityksille aika hyvin.
Samoin kakkonen shikaaniin tullessa ja uudelleen ennen kakkosmutkaa.
Ajanotto ei toiminut joten aikavertailua vanhaan ei voinut tehdä Veikkaus ajasta jossain 1.33 paikkeilla mutta kunhan opettelee välikaasun paremmin alaspäin vaihdoissa etenkin tuonne kakkosmutkaan mennessä niin uskoisin että tämä vaihdekartta on tälläiselle läskille aika kohdillaan. Pyörä on nyt uudempi -11 mallinen 10r
Ok, hyvä homma että parannuskohtia löytyy.
Tuo kahden vaihteen vaihtaminen on vähän sellainen homma, mistä ainakin itse koittaisin eroon.
Jos vielä sinne tänä kesänä menossa, niin koitapa sillai, että siinä takasuoran "oikeassa" pudotat vaan kolmoselle. Tuossa laitteessa pitäis olla kyllä riittävästi potkua sinne alamäkeen kolmosellakin ja jos sitten tarttee kakkoselle asti vaihtaa, niin se vasta siellä lammen takana, vikan vasurin jarrussa.
Kiitos kun jaksat näitä kommentoida.
Ajelin tuota noin kuin ehdotit, ensin Perjantaina ja samoin Sunnuntaina aluksi ennen kuin kokeilin tuota kakkosellevaihtoa. Pyörä vaan jollain lailla tuntuu vakaammalta kun vaihtaa kakkoselle tuossa kohtaa.
Pitää saada joku tiedonkeruu tuohon laiteltua että näkis mitä nuo muutokset vaikuttaa sektoriaikoihin. Voihan olla että meno vaan tuntuu lyhemmästä vaihteesta johtuen paremmalta vaikka kello kertoo jotain muuta.
Kokeilen nuo vaihdepaikat kyllä uudelleen kun saan jonkun kunnollisen tiedonkeruun tähän hommattua.
Vetopitoa tossa alustassa on nyt tuolla 115:sella takajousella niin hyvin että tosta oli hyvä tuntuma avata kakkosellakin ja hakea paljonko pystyy kaasua antamaan.
Alusta alkoi kokonaisuudessaan toimia jo aika hyvin ja käyttää kaiken joustomatkan edessä ja takana. Samoin renkaat sc1 kumpikin rengas toimi hyvin vaikka keli viileä +15 ja rata noin +20 astetta.