Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.06.13 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: app - 06.06.13 - klo:11:40
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.06.13 - klo:10:29
On muuten kova aika, ottaen huomioon eilisen että kelille liukas, ja vielä lisukkeena kulunut rengas alla. Itse ajelin tiistaina samanlaisella, lähes loppuunkuluneella viileän kelin Dunlopilla, ja 2-3 s oli ajat kehnompia. Eilen kun laitoin viime kesäisen, toiselta puolelta uuden veroisen 8948 Dunlopin alle, ekat kolme kierrosta omaa ennätysvauhtia, eli pari kolme sekuntia toissapäiväistä kovempaa kyytiä ihan samalla ajolla.
Oisit tehnyt saman tempun samalla renkaalla.
Lisäys: Unohtu mainita että mun enkka on selkeesti kehnompi kun rrannan.
LainaaKokeneemmat voi taas olla eri mieltä asiasta, mutta viimeksi kunnon helteellä kemorassa -12 paistolla oleva 8854 (toinen puoli sileä, toisella puolen merkkiä jäljellä reilu milli) tuntui muutaman kierroksen jälkeen tosi liukkaalta. Lämppäripaineet oli 1,1bar ja ajosta jotain 1,5bar. Vastaavan kuntoinen -10 paiston 7712 alle, tosin sillä erotuksella että vasen puoli oli vielä revennyt ja samantien sekunti pois ajoista, ois lähteny varmaan enemmänkin, mutta rengas ehti loppua kokonaan ennen kuin opin hyödyntämään sitä lisäpitoa. Toi raja on kyllä todella häilyvä, sillä noita seoksia voidaan pitää taulukkojen mukaan kuitenkin aika lähellä toisiaan olevina, eikä minään ääripään valintoina. Onnittelut ennätyksistä!
Vielä tästä pari sanaa. 7712 ja 8948 ovat lähellä toisiaan, 8948 hiukan pehmeämpi vielä. 8854 taas on selvästi kovempi seos, ja sitä mennään jo enduranceeen.
uudella 8854:lla en ole kemorassa ajanut, mutta ei se varmaankaa huono ole. Kuluneena kuumalla asfaltilla varmasti liukas, niin kuin kirjoitit.
Lisätään vielä sen verran, että kello näytti tolla kovalla seoksella parhaimmillaan 1.15.12 aikoja ja sai taittaa mutkaan ja availla aika lailla kieli keskellä suuta. Tolla pehmeemmällä 1.14.35 ja siitä kierrokset plus miinus kymmenyksen kaks vähemmällä voimistelulla sen pari kymmentä kierrosta, mitä tolla kesti ajaa ennen ku loppu täysin. Siinä vaiheessa kun noi kulutusmerkit katoaa kokonaan, on pitoa vielä kohtalaisesti, mutta kovin montaa kierrosta ei enää ole tarjolla.
Mulla oli ensimmäisenä päivänä muutaman ratapäivän ajettu 4902, joka muistuttaa aika paljon 8854:sta, eli kestää päivätolkulla ajoa, eikä repeä missään olosuhteessa. 4902 on kuitenkin siinä mielessä jännä kumi, että ajoin uudella sellaisella Alastarossa ennätykseni viime kesänä, ja pitoa uutena tosi hyvin. Kuluessaan alkaa luistamaan aina vaan enemmän ja enemmän. On viileän kelin rengas, suositus alle 27 astetta asfaltin lämpö (eilen 41), toisin kun 8854, joka lienee joka sään kumi. Olen ajanut näillä kaikki ratapäiväni tänä kesänä, ja 5 kierrosta pehmeellä (9950) vikko sitten kokeeksi Kemorassa. Se saa olla seuraavaa kisaa/ennätyskokeilua varten säästössä.
Mun paras eilen 0.xx s tuosta sun pehmeen tuloksesta, mutta en saa sitä julkaista, koska naavakorvien presidentti juice09, eilen näin määräsi