Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 22.10.13 - klo:16:03
Kannattaa samalla miettiä vähän niitä välityksiä, jos haluaa hifistellä ja vaihdella kesken kauden. Toinen mikä tulee mieleen, niin esim K4:ssa ei mahtunu dunloppi pyörimään kovin lyhkäsillä ketjuilla.
Sanoisin, että paljon kanssa pärjää aina ja jos menee liian taakse, niin kokeilee vaikka piikin isompaa takaratasta. Pahimmassa tapauksessa joutuu ostamaan uuden liitoskappaleen ja poistamaan pari lenkkiä.
Kuinka pitkää siivua on ajettu 520 ketjulla radalla parhaimmillaan? Uskaltaako paljoa yli 3000km päästellä? Suzukiin vaihdoin joskus 530 ketjut 34000km kohdalla ja olivat vielä ihan hyvät. Takana ehkä 15 ratapäivää.
Mä oon 3 tai 4 vuotta (~15tkm ratakilometriä tjsp) ajanu samoilla Renthal 520 Road Race (RR4) SRS sealed Gold ketjuilla. Kusiaisella tosin. Mut mut, suurin merkitys on varmaankin ollu sillä, ett mul on tos mun kiulussa pro-oileri. Joka pitää ketjun koko ajan sopivassa öljyssä. Öljynä menee mikä tahansa moottoriöljy. Ja syöttömäärä on noin 0,45 litraa per 10 000 ratakierrosta.
Eturattaan tarkistin viimeks tossa kesällä, koska oletin ett se ois jo kulunu puhki näillä ajomäärillä. Mut eipä sekään paljoa uudelle hävinny, joten ei tarvinnu sitäkään vaihtaa. Alumiininen takaratas on tänä kesänä alkanut osottaa kulumisen merkkejä.