tossa on wanhan jääratakuskin kommenttia A ja B:n eroista
"Suurimmat erot B:n ja A:n välillä huomasin itse siinä että kun A-luokassa oli tottunut viemään pääkurvin loppuun asti täydellä kaasulla jalka tapilla, niin B-luokassa porukalla oli jalat jäässä jo lähes suoran puolella ja samalla alettiin tekemään kotipihajarrutusta. Sitten oli toki niitäkin jotka yrittivät liikaa ja menivät pitkin penkkoja."
Ite oon nappularenkaisen pari kertaa pyöräyttänyt etukautta ympäri kun on tullut tilanne eteen. eli ei sitä kahvaa kannata nykästä liian lujaa.
tohon grabiin en kyllä neuvoa osaa antaa, mutta itsellä jarru menee kyllä ihan vaistolla siihen kallistamisen alkuun asti, mutta sitten menee pashat housuun. Pitäis vaan uskaltaa pitää sama puristus ja alkaa löysätä vasta kun alkaa polvi ottaa maahan. Kujn pyörällä ajelee, niin vaistomaisesti oppii sen miten keula painuu jarrutettaessa ja jos se painuu liian kovalla vauhdilla, niin se alkaa pomppia tms. riippuu alustan säädöistä. jokatapauksessa sen huomaa varmasti ja kun pyörä on vielä pystyssä ja suorassa niin kaatoa ei saa aikaan. maksimihidastuvuuden oppii myös samantien, kun saa takanakin menemään kevyenä. Mutta sitten kun opettelee sen mutkaan menon jarru päällä, niin pitää varata katteita ja muuta sälää sekä ensihoitajia, kun sen rajan löytyminen on vähän vaikeampaa.
Sen lisäksi että pelimiehet jarruttaa syvälle mutkaan, ne pystyy jättämään maksimivauhdin.
Toki jarrutuksen aloitus on vaikeampaa, mitä kovempaa pyörä liikkuu. Tähän auttaa se, että ensin löysää kaasun ja antaa rullata hetken ennen jarrutuksen alkua. Rullaus meinaa vain sitä aikaa, että paino siirtyy takaa eteen ja kun alkaa jarruttaa, niin on valmiiksi vähän painetta jo edessä. Datoissa tämä voi näyttää kämmäämiseltä, mutta sillä saa marginaalia tohon hommaan.
Jäällä myöhäistä jarrua on helppo kokeilla kun voi pitää jalkaa varalta tukena ja yleensä saa pelastettua lipat, eikä lipat käy siellä yhtä kipeää. Enivei tossa videossa minkä laitoin, niin siinä mennään 180 mutkaan ja siinä ite löysäilen kaasun hyvissä ajoin, mutta jarru alkaa sitten niin, että se on pidettävä sinne apexiin asti ihan reilusti päällä. jos ei näin tee, menee penkan yli että heilahtaa. Lipat tuli silleen, että ajatus kävi siinä edellä menevässä hetken ja sitten hokasin että reitti menee jääpattien yli. etujouset pohjassa päätin kuitenkin yrittää niistä jarru päällä, koska vaihtoehto olis ollu vetää siitä jäisen penkan yli. keula hyppäs ilmaan ja mopo lähti käsistä. liukuessa vielä ehti miettiä, että todnäk kädet menee huonoon kuntoon jos menee mahallaan ja käänsin selkäsuojan penkkaan päin eikä tullut kolhuja muuta kuin egoon...