Lainaus käyttäjältä: wehna - 07.10.13 - klo:18:20
Pääsittekö muuttamaa vakio ecun perusohjelmaa, vai onko tehty vain karkeasäätö polttoainekarttaan?
Polttoaineensyöttö pitäisi kytkeä päälle moottorijarrussa ja tehdä syttykarttaan muutoksia. Noi vaatii ecun peruskoodin muutosta ja tekijöitä taitaa olla hiukan vähänlaisesti. Me on omalla porukalla värkätty noita joihinkin pyöriin, mutta ei vielä suzukiin. Kawa on selvityksen alla just.
Viilataan pilkkua sen verran että ecussa on karkeasti ottaen se "peruskoodi" elikkä softa elikkä se logiikka mikä laskeskelee sisään tulevien anturiparametrien perusteella sen mitä taulukkoa/talukkoja aka karttaa/karttoja käytetään, ja minkä solun arvoja niistä taulukoista käytetään sitten taasen sen ecusta ulos lähtevän "käskyn"/signaalin laskemiseen.
Eli se mitä noi säätäjät tekee, on se ett ne vaan muuttaa niitä taulukoiden soluissa olevia arvoja.
Kun taasen se itse laskennan/logiikan suorittava softa pysyy ihan vakiona.
Ja noissa peruskittiekuissakaan ei käsittääkseni ole mahdollista itse koodata sitä softaa, vaan nekin antaa ainoastaan mahdollisuuden muuttaa noita taulukoiden solujen arvoja. Eikä niitäkään vissiin kovin mielivaltaisesti, vaan yleensä min-max parametrien sallimalla välillä.
Eri asia sit taas on esim motecin tms ecut JOS lyö tarpeeksi pätäkkää pöytään, niin saa ostaa lisenssin ja täys härväysoikeudet siihen ecuunsa. Eli sit pääsee muokkaamaan sekä softaa että niitä taulukoita.
Jos taasen ei oo tarpeeks pätäkkää tiskissä, niin motekkikin tarjoaa vaan samat mahdollisuudet kuin perus kittiecut, eli taulukoiden muokkauksen.
Näin ainakin luulen, tällä hetkellä.