Perse kunnolla sivulle ennen mutkaan tuloa valmiiksi. käytännössä liiaan alas sitä ei ylety siirtämään. Katskokaa nyt hyvät ihmiset, miten nuo tosi nopeat (kv-taso) kuskit ajavat, niiden takakameroista. Se perse heitetään suoralla ennen jarrua reilusti ensin sivulle. kallistuskulam lisääntyessä perse ja yläkroppa vajoavat koko ajan alas päin, kuskin runkolinjan ollessa suunnilleen mopon rungon suuntainen. Ei paljoa puutu 60 asteen lukemissa, että tarvitaan kohta perseeseenkin kulutuspalat.
Mitä enemmän kroppa kuski pystyy kaallellaan alas viemään, sitä pystymmässä mopo kulkee, ja jousittamaton massa työntyy pystymmässä rataan.
Katsokaa nyt kun on mahdollisuus, Moto-gp:n ja pienempien luokkien uusien nousevien tähtien ajotyyliä. Rossillakin vaikeuksia oppia enää uutta nykyvauhtiin tarvittavaa asentoa, kun se perse jää wanhalta pierulta liian keskelle. Marguesin ajoa kun katseltiin murmelan kanssa aika-ajossa takakameran kuvaamana, näki kuinka kaveri seisoi koko mutkan ajan tapeilla, ja kropan käyttö erittäin aktiivista myös mutkaan mennessä maksimikallistukseen asti, perseen liukuessa koko ajan alas päin. Ne on menneitä aikoja (siis huipulla), kun satulassa istuttiin kuin leposohvalla mutkissa.
Me wanhat, veltot, motoriikaltamme ja fysiikaltamme weltot emme tietenkään pysty muuta kun istua köllöttämään penkissä siinä kohtaa, missä se siellä suoran lopussa oli, mutta te nuoret, aktiivista ja parhaimmillaan myös agressiivista kropan käyttöä peliin. KAIKKI PITÄÄ YRITTÄÄ TEHDÄ PARHAALLA MAHDOLLISELLA tavalla. Kompromisit vittuun, jos haluat menestyä, lajissa kuin lajissa.
Kunnon perseen siirto ennen mutkaa, ja sitten kun oikeen kovaa aletaan painaa, lisää vaan kallistuskulman lisääntyessä. Kroppaa on saatava tasan tarkkaan ja täsmälleen niin alas, ja lähelle asfalttia, kunnen se asfaltti tuntuu liukuvan polvea, kyynärpäätä, ja nyt jo jopa olkapäätä vasten.
perseen seutu, eli reisien yläosa, lantio, ja torson alaosa painavat yhteensä noin 30% koko kuskin painosta. Apinakin ymmärtää, että tämän massan jättäminen keskelle mopoa kurviin tullessa on tae siitä, että ketterämpi ja taitavampi vetää sen saman mutkan samalla mopolla reippaasti kovempaa.
UGH, olen kirjoittanut, enkä tätä enää kommentoi.
Tästä saa katsoa, kun mies vie takalistonsa niin syvälle alas, että ulkopuolen polvi rajoittaa asennon tullessaan tankkiin kiinni. Ja kaikkihan näin tekee...
http://www.thebikeinsurer.co.uk/video/bradl-marquez-and-pedrosa-up-close-at-austin-texas/