Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 18.01.13 - klo:07:44
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 17.01.13 - klo:22:49
Mielestäni korkeammat paineet noihin. Vertaisin niitä renkaina Metzelerin K3:seen muutenkin, katu/ratakumi.
Ymmärtääkseni tuo Dragon on (lähes) sama kumi kuin Metzin Racetec, joten korkeampaa painetta kehiin vaan. Jos epäilyttää niin heitä meiliä suoraan pirellille, sieltä ainakin löytyy vastaus.
Oletan, että marko_ tarkoittaa seosversiota.
En vertaisi Dragon Supercorsaa missään nimessä Metzelerin Racetec K3:een. Dragon on kumminkin seosrengas jota on saanut väliltä SC0 -SC3 Slickinä tai kuviollisena Supercorsana. "Parasta mitä rahalla sai" ennen Diablon tuloa markkinoille.
Dragon ja Metzelerin Racetec (ei Interact) ovat tosiaan lähestulkoon samoja renkaita. Muistan kuulleeni villin varikkohuhun vuosien varrelta, että tulivat aikonaan samalta linjalta tehtaasta ulos.
Saatan olla pahasti väärässä mutta eikös Metzelerin kohdalla painemuutokset alkaneet siitä kun malli vaihtui Interact- versioon? Kaudelle 2010?
Pirellin Dragon Supercorsa ei mielestäni ole muuttunut rungoltaan millään tavalla vuosien varrella.
Itse olen ajanut Dragon Supercorsalla kaudesta 2009. Etusen seos SC1 ja takasen SC2. Renkaiden vuosileimat on olleet 2008-2012. Hirsimäen Jere aikanaan opetti että, kylmäpaineet; 2,1 eteen ja 1,9 taakse. Lämminpaineet nousevat kutakuinkin 2,4 paikkeille. Minkäänlaista muutosta en ole havainnut renkaan kulumisessa tai käytöksessä vuosien varrella. Tai no, tietysti kun oma kehitys menee eteenpäin ja kierrosajat paranevat niin tottakai sitä kautta rengas kuluukin nopeammin. Mutta yhtään rengasta en ole saanut revittyä piloille.
Viime syksynä mentiin tuollaista vauhtia;
http://www.lundahl.info/amb2live/view.php?id=605&mode=qualOmasta mielestä "vieläkö noilla joku ajaa"- rengas ei ole rajoittava tekijä vaan oma tekeminen. Aion ostaa tänäkin talvena Dragonia jos Rodamoto sitä vielä myy