Lainaus käyttäjältä: Taffu - 20.08.15 - klo:21:46
Kolmosmutka mulla tossa isoin ongelma on, en vaan tunnu löytävän hyvää ajolinjaa. Siinä sitten menee se 3-4 väli pieleen
Jos etukäteen ajattelet että kolmonen menee vituiks, ja reenaat sitä kymmenen kertaa per setti, niin päivän päätteeksi osaat aivan varmasti ajaa sen kolmosen vituiks, monella eri tavalla.
Kannattais funtsia etukäteen, mikä menee siinä vituiks, ja miten se korjataan, ja sitten ajaa setissä korjatulla tavalla, niin päivän päätteeksi kolmonen ei tuota enää mitään ongelmaa.
Se että ei tunnu löytyvän ajolinjaa, on vaan seuraus sitä edeltävistä virheistä. Eli esim kakkosen ulostulosta/ kolmosen jarrumerkistä/ jarrun alotuksesta.
Veikkaisin että suurin syy on sun ajatusmallissa "Kolmonen on vaikee mutka, joten käännän sinne ajoissa ja menen kaasulle apeksissa."
Jolloin seurauksena on liian aikainen apeksi ja siitä suoraan kaasulla ulkokanttare silmille, aina. Ei se ole sen vaikeempi sössiä, kuin mikään muukaan mutka.
Joku vaikutus voi olla sillä että ykkösmutka kääntyy 65 astetta, kakkosmutka 60 astetta, ja kolmosmutka 120 astetta. Ja yrität ajaa kaikki kolme samalla tavalla, jolloin ykkönen ja kakkonen onnistuu ja kolmonen vituiks. Ehkä.
Varsinkin kun nelonen kääntyy 40 astetta ja vitonen 20 astetta, niin kolmosmutka pitää ajaa täysin eri tavalla kuin mikään muu noista alkulenkin mutkista.
Eli oisko ongelma siinä että aikasemmin valutit kaikkiin mutkiin niin aikasin että kaikki mutkat meni ihan vituiks, ja viimeistelit sössimisen liian aikaisella kaasulla.
Nyt olet saanut ongelmaa korjattua 30-40%, joten kaikki reilusti alle ysikymppiset mutkat menee ok, ja niissä taitto on riittävän pitkällä ja sen seurauksena apeksi on myöskin riittävän pitkällä. Mutta sitten kun mutka onkin reilusti yli ysikymppinen, niin juu ei... Et pysty taittamaan tarpeeksi myöhään, eli olemaan tarpeeksi kauan erossa kanttareesta, jolloin apeksi on liian aikaisessa ja mutkan ihan vituiks viimeistely kaasulla.