Tavoitteet oli kovat viikonlopulle. Viime kisan jälkeen kirjoitin, että nyt lyödään lisää löylyä, ja haastetaan A kärki. Reenatessa vauhtia tuli lisää. Kemoralla ennätys parani 1.12,2 --> 1.10,9. Motoparkissa 1.31,8 --> 1.30,6 - tämä oli tosin pienoinen "pettymys" että noin vähän. Ja alastarolla ennätys saatiin 1.23,9 --> 1.22,9. Tavoite oli ajaa korkea 1.21 alastarolla, ja uskon siihen edelleen, ei kausi vielä ole ohi.
Sitten perjantaina reeneissä 8 kierrosta kerkesin ajamaan, kun yks kaks ei mennyt vaihteet enää pesään kunnolla, ja pienemmällekkin oli vaikea vaihtaa. Koitin kytkimen kanssa ja ilman, shifterin eliminoin myös pois. Ei ole oireillut yhtään aikaisemmin.
Perjantaina klo 23:30 takas pelipaikoilla, kun kävin vaihtamassa pyörää Vantaalla. Siitä rengasjumppa, iskarin lyhennys, öljyjen vaihto ja numerot sekä välitykset. Aamulla ysiltä aika-ajot.
Täysin tuntematon mopo alla aika ajoissa, tuntumaa ottaen ajoin täydet 20min. Kierrosajat parani tasaisesti ja 1.25,2 taulussa. Olihan se ihan erilainen pyörä, enkä mahtunut vaihtaan vaihteita kunnolla. Kisaan tappeja alemmas, vaihdekiksiä pidemmäks, clipareita kiinni, niin tuntui jo kodikkaammalta. Ekassa lähdössä erilainen kytkin aiheutti sen, että tipuin ihan hännille ja kakkosmutkan rykelmässä viiskyt pyörää haluaa samaan paikkaan ja mua töötättiin perään ja tuli loputkin ohi usko oli aika lopussa tässä vaiheessa. Lähtö keskeytettiin kun yks pyörä oli tulessa kaadon takia.
Uusintalähdössä hyvä lähtö, mutta varovasti ryhmittäydyin muiden sekaan, en halunnut romuttaa tätä pyörää. Olin Uskin takana, ja tiesin, että tärkeintä on olla ennen häntä maalissa sarjapisteiden kannalta. Ohitin ja pääsin karkuun, sen jälkeen olikin sitten vääntöä Kirsin triumphin kanssa. Suorilla tuli takkiin niin pahasti, että vaikka jarruissa sain kiinni, niin ohi ei viitsinyt yrittää. Viimisellä kierroksella ohitin Kirsin palmasissa. Maalissa B kolmantena. Paras kierros 1.24,8. Tiesin, että kovempaa tällä laitteella pääsen.
Sunnuntaina sitten roikuin toisena lähes koko kisan, mutta pyörässä nousi lämmöt, että oli pakko höllätä. Kierrosaika tippu 1.24 --> 1.28. Vielä ei oltu rajoilla, mutta ne nousi ja nousi, niin päätin höllätä ja ajoin isoilla vaihteilla, kunnes lämmöt laski. Yksi rikottu moottori riitti tälle viikonlopulle. Kaksi sijoitusta tipuin tässä ja maalissa B neljäntenä. Paras kierros 1.24,1.
Sarjajohto kasvoi taas. B hopea on varma, mutta mestaruus ratkaistaan kahden viikon päästä Motoparkissa. Johdan sarjaa 19 pisteen turvin. Voitosta saa 25, kakkonen 20, kolmas 16, neljäs 13 jne..
Pyörässä on kasettivaihteisto, ja sinne pääsee käsiksi kytkimen kautta, eikä konetta tarvitse irroittaa. Motovilleltä tuli jo vinkkiä, mikä voisi olla rikki. Kytkinkin on jo irti.
Sanovat tätä motorsportiksi.
Superkiitos Esalle pyörän lainasta, ja tärkeintä että sarjajohto kasvoi. Motoparkkiin sadekeli, niin voi jäädä muutama sydämentykytys välistä..