Lainaus käyttäjältä: murmela - 25.06.13 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: Taffu - 25.06.13 - klo:20:29
Noniin, nyt sitä sitten ollaan täällä isojen poikien ketjussa kyselemässä. Pyörä kun tuli kipattua ympäri ämpäri, enkä jaksa sitä nyt katukuosiin laittaa, niin tarvitsenkin neuvoja mitkä renkaat alle lämppäreiden kera (heh heh).
Eli CBR1000RR -08 ja nopeimmaksi mitatuksi ajaksi ennen kippiä jäi 1:24. Mikä olisi semmonen seoskumi, mikä tossa vauhdissa vielä toimisi, mutta toki myös nopeammissakin jatkossa? Olin ajatellut tuota supercorsa sc2 taakse ja mahdollisesti se sc1 eteen? Tuleeko sitten ongelmaksi se, että pito loppuu kun renkaat jäähtyvät, jos ajan liian hiljaa? Onko eri merkkien välillä paljonkin eroa, mitkä sopivat mihinkin vauhtiin parhaiten?
Mun Mutu: Toi supercorsa sc2 takana, toimii lähes missä tahansa vauhdissa ja lämpötilassa, kunhan vähän jaksaa säätää renkaan painetta. Keskiryhmän häntäpää, ilma +5, asfaltti +5 .... nopeen ryhmän puoliväli, ilma +35, asfaltti +50, on ollu baut skaala missä mä oon sillä ajellu.
Dunlopin hipohipo-ntecit taitaa olla ainoot jotka oikeesti on kranttuja lämpöjen, paineiden ja rasituksen suhteen. Muilla merkeillä huomattavasti helpompaa/ laajempi käyttöskaala.
Ollaan ajeltu tuttujen kanssa Dunlopin Nteceillä erittäin vaihtelevilla paineilla, eikä tunnu välittävän niin tarkaan niistä lämppärilämpötiloistakaan. ~85 riittää. Ainoa asia mikä pitää tietää, on se että pehmeimmät seokset pitää kuin tauti, ja tuhoutuvat sitä nopeammin, mitä nopempi kuski. Ja repeävät lopussa aina. Ihan turhaa mennä rapeltämään niitä alustan säätöpotikoita. Rengas kestää kelillä kuin kelillä, kunhan on riittävän kova seos. Oli merkki kyljessä mikä tahansa.
Eräskin Dunlopilla ajeleva, kursssejakin vetelevä herra laittoi mulle aamulla kylmään takaseen 1.1 paineen, ja totesi että ei tartte tänään enää tarkistella. Eikä tarttenut.
Ja nämä Ntecit ovat hinnaltaan 0-30% kalliimpia kuin Pirellit, Riippuen mistä ostaa. Minä saan tällä hetkellä halvimmalla Dunloppia, ja niissä pysyn, kun olen tottunut. Turha vaihtaa siis merkkiä, kun kustanuksetkin pysyy kurissa. Harjoitellessa, eli käytännössä aina minun tapauksessani ajan useita ratapäiviä samalla takasella, ja riittää vielä kaverille käytettynä toiseen mokomaan. Etusia menee 2/kausi, eikä tee tiukkaa.