MotOrg ry:n ratapäivät 2014

Aloittaja vernerik, 06.02.14 - klo:11:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: JULLE - 03.09.14 - klo:15:05
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.09.14 - klo:14:04
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.09.14 - klo:13:48
Toimisko uudessa kaupassa ajan ilmoittaminen. ts myytäisiin vaan lippuja ja lipun oston yhteydessä ilmoitettaisiin kierrosaika. Ratapäivät kun koittaa, tulostaisi listan missä kuskit olisivat järjestyksessä ja ryhmäjako sitten sen mukaan? Täh. Saa ampua alas tai jatkojalostaa en ole miettiny pitempään toteutuksen hankaluutta tms. Ja tietysti voi kehoittaa järjestää omat ratapäivät niin saa just semmoiset ku haluaa. <-- toi oli joskus aiemmin kehitysehdotuksiin aika yleinen kommentti, nykyään vastausten taso on onneksi jotain ihan muuta.

Tuo ei taida varsinaisesti auttaa nopeuseroihin tai väärinkäytöksiin? Liput saisi varmaan entistä nopeammin kaupaksi, kun ei tulisi loppuunmyytyjä ryhmiä.


Mä olen joskus ehdottanut samaa kierrosajan ilmoittamista lipun oston yhteydessä. Toki sä voit edelleen ilmottaa väärän ajan + kauden alussa oman nopeuden arvioiminen voi olla vaikeaa(mutta sama tilanne on kaikilla). Mutta toi antas mun mielestä järjestävälle taholle paremman kuvan ilmottautuneiden kuskien nopeudesta. Ja ratailija saa seurakseen mahd. lähelle oman nopeuksista kanssa ajajaa oli sitten "kisakuski" tai pelkkä "provosoiva kilpikuski" :)
Aikojen perusteella järjestäjä voisi vielä katsoa, laitetaanko kusit 3:n vai 4:n ryhmään?
Toinen asia mitä toi kierrosaika voisi mahdollista, olisi myös kisakuskien lisääntymisen päivillä, koska saisivat todennäköisemmin oman nopeuksista seuraa. Ja vastaavasti hitaat- ja keskihitaat kuskit saisi ajaa varmasti rauhassa...  

Tuo vois toimia jos ratapäivät myytäis riittävän pienissä erissä, muuten ilmottautumisessa on hirvee härdelli kun porukasta kaks kolmasosaa korjailee kierrosaikojaan ja lista on sekasin kuin jokisen eväät. 
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

murmela

Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.09.14 - klo:15:52
Lainaus käyttäjältä: JULLE - 03.09.14 - klo:15:05
Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 03.09.14 - klo:14:04
Lainaus käyttäjältä: raukkis - 03.09.14 - klo:13:48
Toimisko uudessa kaupassa ajan ilmoittaminen. ts myytäisiin vaan lippuja ja lipun oston yhteydessä ilmoitettaisiin kierrosaika. Ratapäivät kun koittaa, tulostaisi listan missä kuskit olisivat järjestyksessä ja ryhmäjako sitten sen mukaan? Täh. Saa ampua alas tai jatkojalostaa en ole miettiny pitempään toteutuksen hankaluutta tms. Ja tietysti voi kehoittaa järjestää omat ratapäivät niin saa just semmoiset ku haluaa. <-- toi oli joskus aiemmin kehitysehdotuksiin aika yleinen kommentti, nykyään vastausten taso on onneksi jotain ihan muuta.

Tuo ei taida varsinaisesti auttaa nopeuseroihin tai väärinkäytöksiin? Liput saisi varmaan entistä nopeammin kaupaksi, kun ei tulisi loppuunmyytyjä ryhmiä.


Mä olen joskus ehdottanut samaa kierrosajan ilmoittamista lipun oston yhteydessä. Toki sä voit edelleen ilmottaa väärän ajan + kauden alussa oman nopeuden arvioiminen voi olla vaikeaa(mutta sama tilanne on kaikilla). Mutta toi antas mun mielestä järjestävälle taholle paremman kuvan ilmottautuneiden kuskien nopeudesta. Ja ratailija saa seurakseen mahd. lähelle oman nopeuksista kanssa ajajaa oli sitten "kisakuski" tai pelkkä "provosoiva kilpikuski" :)
Aikojen perusteella järjestäjä voisi vielä katsoa, laitetaanko kusit 3:n vai 4:n ryhmään?
Toinen asia mitä toi kierrosaika voisi mahdollista, olisi myös kisakuskien lisääntymisen päivillä, koska saisivat todennäköisemmin oman nopeuksista seuraa. Ja vastaavasti hitaat- ja keskihitaat kuskit saisi ajaa varmasti rauhassa...  

Tuo vois toimia jos ratapäivät myytäis riittävän pienissä erissä, muuten ilmottautumisessa on hirvee härdelli kun porukasta kaks kolmasosaa korjailee kierrosaikojaan ja lista on sekasin kuin jokisen eväät.

Elextronisessa kaubamajassa voisi olla ruutu, johon vois kauden mittaan päivittää kierrosaikaansa.
Ja kaubamaja automagisesti jakais sit kolmeen tai neljään ryhmään. Ja ilmoittaisi mediaanin ja hajonnan, jolloin orggilainen tyhmempikin tajuaa mistä on kyse.
On mahdollista, JONKUN tarvitsisisisi vaan coodata.
Turha tehdä asiasta vaikeaa tai ongelmaa, miettikää ratkaisuja, älkää ongelmia. Ämmät ja neidit miettii ongelmia, ja kehittää ongelmia sinne missä niitä ei ole.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

porari

Ei nuo nopeuserot taida olla ongelma kuin nopeassa ja keskiryhmän yläpäässä. Siinä porukassa joka arpoo ollako nopea vaiko ei. Näin hitaan ryhmän ajajan  näkökulmasta katottuna eniten romua syntyy keski- ja nopeassa ryhmässä ja se jos mikä häiritsee ratapäivien jouhevaa kulkua. Kemoralla lauantaina tuota saatin maistaa ehkä riittävästi. Tiedän että tämän postauksen jälkeen kiviä ropisee mutta ropiskoon.
Orggin idea  lie  on kouluttaa motoristeja ajamaan turvallisesti. Rata sopii siihen paremmin kuin hyvin. Siellä hitaassa ja koutusryhmissä käy kääntymässä paljon ihmisiä joille nopean ja keskiryhmän sisäisten nopeuserojen ongelmat ei merkkaa muuten kuin että rataa siivotaan tavalla tai toisella. Ja siellä käydään kääntymässä kerran tai  pari kesässä  ja joku saattaa innostuessaan harrastuksessa  jatkaa ja edetä ryhmäjaossa kykyjen mukaan. 

Ajovuoron pituus leikkaantuu liian usein  nopeampien ryhmien tarpeiden mukaan. Tämä konkretisoitu sunnuntaina missä lippuvaihdon ja nopeeseen valmistautumisen johdosta kaatamaton hidasryhmä ajoi 20 minuutista 10 , silti kukaan ei ole kovin valittanut asiasta.. Jotenkin kun tätä keskustelua lukee niin jos tämä toteutuisi nopeassa ilman kaatoja parku olisi aika kova.
Jos ajetut ajat alkaa olemaan ongelma niin pitää kait alkaa karsimaan niistä hitaan ryhmän kuskeista ensin. Neliryhmäjako toimii erittäin hyvin silloin kun lippujen varaajat tietävät oman keskimääräisen kierroskaikansa ja osaavat ostaa lippunsa oikein. Orggin päivillä painopisteen valinta on vähän  hankalaa kun pitäisi tyydyttää niin monen erilaisen ajajan kyvyt yhteen tuntiin. Lähes mahdoton tehtävä missä on onnistuttut erinomaisen hyvin. Jos 90 tai parhaimmillaan120 motoristia on samalla kiekuralla päivän aikana,  ainoa keino saada toimimaan ratapäivä on että jokainen tinkii siitä viimeisestä kymmenyksestä tai sekunnista kierrosajassaan romuriskin kurissa pitämiseksi.  Kisat on sitten erikseen. 

murmela

Lainaus käyttäjältä: porari - 03.09.14 - klo:23:49
Ei nuo nopeuserot taida olla ongelma kuin nopeassa ja keskiryhmän yläpäässä. Siinä porukassa joka arpoo ollako nopea vaiko ei. Näin hitaan ryhmän ajajan  näkökulmasta katottuna eniten romua syntyy keski- ja nopeassa ryhmässä ja se jos mikä häiritsee ratapäivien jouhevaa kulkua. Kemoralla lauantaina tuota saatin maistaa ehkä riittävästi.

Ajovuoron pituus leikkaantuu liian usein  nopeampien ryhmien tarpeiden mukaan. Tämä konkretisoitu sunnuntaina missä lippuvaihdon ja nopeeseen valmistautumisen johdosta kaatamaton hidasryhmä ajoi 20 minuutista 10 , silti kukaan ei ole kovin valittanut asiasta.. Jotenkin kun tätä keskustelua lukee niin jos tämä toteutuisi nopeassa ilman kaatoja parku olisi aika kova.
Suht biasoitunutta ulinaa. Se vähä mitä olen 8 vuoden ja 200 ratapäivän aikana katsellut eri ryhmien sähellystä, niin aika tasaisesti niissä kohelletaan ja ollaan naamallaan.
Mutta kaippa se vi***taa kun sattumalta kerran löytyy päivä jolloin keski ja nopearyhmäläiset kaataa enemmän. Siitähän on sitten hyvä vetää johtopääös joka koskee ajoharjottelupäiviä aina ja ikuisesti.
Jarrut paskana, paha hidastaa.

wbaum

Harvemmin noita päiviä nyt tulee joissa yli 20% seteistä menee kaatojen takia puihin. Viime lauantaita ei voi käyttää minkäänlaisena referenssinä kun nyt sattui päivä, jossa taidettiin tehdä "kaatoennätys"

slowrider

tosiaan aika harvassa tuollaiset "piikit". viime kesänä mp-tuella oli yksi alastaron päivä jossa järkkärit kyllästy jo keräämään romuja radan varresta :)

Nitrous

Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.09.14 - klo:04:35
Lainaus käyttäjältä: porari - 03.09.14 - klo:23:49
Ei nuo nopeuserot taida olla ongelma kuin nopeassa ja keskiryhmän yläpäässä. Siinä porukassa joka arpoo ollako nopea vaiko ei. Näin hitaan ryhmän ajajan  näkökulmasta katottuna eniten romua syntyy keski- ja nopeassa ryhmässä ja se jos mikä häiritsee ratapäivien jouhevaa kulkua. Kemoralla lauantaina tuota saatin maistaa ehkä riittävästi.

Ajovuoron pituus leikkaantuu liian usein  nopeampien ryhmien tarpeiden mukaan. Tämä konkretisoitu sunnuntaina missä lippuvaihdon ja nopeeseen valmistautumisen johdosta kaatamaton hidasryhmä ajoi 20 minuutista 10 , silti kukaan ei ole kovin valittanut asiasta.. Jotenkin kun tätä keskustelua lukee niin jos tämä toteutuisi nopeassa ilman kaatoja parku olisi aika kova.
Suht biasoitunutta ulinaa. Se vähä mitä olen 8 vuoden ja 200 ratapäivän aikana katsellut eri ryhmien sähellystä, niin aika tasaisesti niissä kohelletaan ja ollaan naamallaan.
Mutta kaippa se vi***taa kun sattumalta kerran löytyy päivä jolloin keski ja nopearyhmäläiset kaataa enemmän. Siitähän on sitten hyvä vetää johtopääös joka koskee ajoharjottelupäiviä aina ja ikuisesti.

Perjantai taisi olla täysin kaadoton päivä kun taas lauantaina oli ilmeisesti suurin kaatomäärä orgin ratapäivien historiassa, joten jos tuon lauantain perusteella tekee johtopäätöksiä niin aika metsään menee. Mitään virallista tilastoo ei varmaankaan kukaan ole pitänyt mutta oisko joku kolmisen kaatoo per päivä aika normaali lukema?
Kaikki ajotekniikkaan liittyvät kirjoitukseni ovat vain omia mielipiteitäni ja jokainen kokeilee niitä omalla vastuullaan. Se mikä toimii minulle, ei välttämättä toimi muille.
https://www.facebook.com/EsaTirkkonenNo7

raukkis

04.09.14 - klo:12:04 #232 Viimeisin muokkaus: 04.09.14 - klo:16:27 käyttäjältä raukkis
Yleensä jos keskinopeassa tai nopeassa ryhmässä kippi tulee, on kaatunut motoristi entinen hitaanryhmän kuski...
Ja noihin aiempiin vähän jotain änkytystä lisää. Ei mua itseä nopeuserot häiritte. Enkä ottanu itteeni kuin illalla pari kaljaa. Jos ei ajo kulje niin ihan oma vika se on. Yks tavoite on kuitenkin radalla ettei häiritsi muita tai ainakaan aiheuttaisi vaaratilanteita. Ja kiva se tietysti on kuulla ettei siellä ole kenenkään vaivoina. Itseluottamustahan ei nyt tietenkään oo mutta ei anneta senkään häiritä. Mennään mitä pystytään ja osataan. Hyvin ne on nuo päivätkin pääosin järjestetty. Se hiukan keväällä korpes kun Markon kanssa samaa hatullista paskaa nieltiin mutta eiköhän tuo ole jo saunafoorumeissa ja muissa käsitelty.

Edit joku kiljotuserhe

miolta

Lainaus käyttäjältä: raukkis - 04.09.14 - klo:12:04
Yleensä jos keskinopeassa tai nopeassa ryhmässä kippi tulee, on kaatunut motoristi entinen hitaanryhmän kuski...


Aika moni joka ajaa keski- tai nopeassa ryhmässä, on entinen hitaan ryhmän kuski...

Damsku



tamik87

Kovaa kyytiä. Hauskasti lensi slowriderin bemusta kipinää kakkosmutkassa
Sent from my Lumia 1020

slowrider

Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 10.09.14 - klo:11:32
Kovaa kyytiä. Hauskasti lensi slowriderin bemusta kipinää kakkosmutkassa
Sent from my Lumia 1020
on toi väliputki niin solmussa, et ottaa maahan.  Aika reilusti oli kulunut...

murmela

Lainaus käyttäjältä: slowrider - 10.09.14 - klo:12:44
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 10.09.14 - klo:11:32
Kovaa kyytiä. Hauskasti lensi slowriderin bemusta kipinää kakkosmutkassa
Sent from my Lumia 1020
on toi väliputki niin solmussa, et ottaa maahan.  Aika reilusti oli kulunut...
Mimmosta kierrosaikaa sä ajelit tossa eessä?
Jarrut paskana, paha hidastaa.

slowrider

Lainaus käyttäjältä: murmela - 10.09.14 - klo:14:31
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 10.09.14 - klo:12:44
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 10.09.14 - klo:11:32
Kovaa kyytiä. Hauskasti lensi slowriderin bemusta kipinää kakkosmutkassa
Sent from my Lumia 1020
on toi väliputki niin solmussa, et ottaa maahan.  Aika reilusti oli kulunut...
Mimmosta kierrosaikaa sä ajelit tossa eessä?
tolla setillä:
1.46.12
1.45.87
1.46.77
1.43.85
1.43.78
1.52.43

Powered by EzPortal