Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 21.05.12 - klo:21:11
Teemu kirjoittaa asiaa, hyvin pitkälti samaa mieltä näistä jutuista.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 21.05.12 - klo:20:49
Entäs kun täysin aloittelijalle siunaantuu suoraan mopo, josta kaikki herkut löytyy, mitä luulette, ottaako kuski estot pois, opettelee ajaan kovaa ja kutittelee viimeisiä sekunteja vasta elektroniikalla?
Tuskimpa ottaa pois, lienee pelin juuri siitä syystä ostanut että apulaitteet löytyy. Vielä vähemmän tekee tarvittavaa säätämistä, millä laitteen saisi toimimaan niin hyvin kuin pitää. Laitteesta riippuen voi säätämistä olla edes paljonkin.
Itsellä ei sen kummempaa kokemusta sähköavuista, kerran olen moisella pyörällä ajanut. Sivusta vain seurannut miten ihmiset sähköisiä apuja käyttää.
Säköavuista ei ole mitään hyötyä opetellessa, sen voin sanoa, eikä varsinkaan haittaa kehitykselle. Nimim. "50 vuotiaana ekaa kertaa radalle, ja nyt 34 ratapäivää takana."
Luistoon kun panee mopon tahallaan kallistaessa, oli estot mopossa tai korvien välissä, siinä ollaan kehityksen tiellä tasavarmasti. Ja ne säädöt, vittuako niitä hieromaan. Antaa mopon pomppia ja heitellä alla. Mun tapa opetella on mennä kengurutyylillä, ja siihen ovat kannustaneet ne ketkä todella osaa tämän homman.
Ja edelleen toistoa; ilman apulaitteita sekä ahvenistolla, että Alastarossa parhaat ajat.
Pikku vinkki: Antakaa ammattilaisen tyypätä moponne, ja laittaa perussädöt kohdalleen, niin ei tarvitse meidän kilpikonnien tapella toisarvoisten juttujen kanssa kausikaupalla. Maksaa ~50,-.
Ok, kun mennään reilusti alle 1.25 Alastarossa, saatta olla tasaisempi kyyti, kun on jo hifistelty alustan kanssa kuusiokolonippu takataskussa 12 suvee.