Näyttääpi ensimmäinen julkinen testiversio tulleen:
http://www.racechrono.com/news/?p=347 (http://www.racechrono.com/news/?p=347)
Jos porukalla on käytössä näitä halpisluureja (Huawei jne.), niin voisitteko antaa raporttia RC:n toiminnasta ulkoisen gps:n kanssa?
Ilmeisesti ZTE Blade on poissa laskuista http://www.racechrono.com/forum/comments.php?DiscussionID=654&page=1#Item_3 (http://www.racechrono.com/forum/comments.php?DiscussionID=654&page=1#Item_3)
LainaaI have ZTE Blade mk1 (with Android 2.1) and it works fine otherwise, but Bluetooth hangs regularly after 20 minutes, so for me it's pretty unusable. As I don't like any internal GPS. Someone needs to test the more common Blade mk2 (with Android 2.2).
Pannaanpa tähän vanhaan ketjuun tämmöinen havainto:
Racechrono näytti mulle sekunttia parempaa aikaa kuin virallinen ajanotto 1.25,9 vs 1.26,9
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.09.13 - klo:14:33
Pannaanpa tähän vanhaan ketjuun tämmöinen havainto:
Racechrono näytti mulle sekunttia parempaa aikaa kuin virallinen ajanotto 1.25,9 vs 1.26,9
Mikä mokkula käytössä?
Onko data ok?
Sama maalilinja?
Maalilinjan paikka vaikuttaa ainakin bemarin loggerissa, jopa merkittävästi.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 09.09.13 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.09.13 - klo:14:33
Pannaanpa tähän vanhaan ketjuun tämmöinen havainto:
Racechrono näytti mulle sekunttia parempaa aikaa kuin virallinen ajanotto 1.25,9 vs 1.26,9
Mikä mokkula käytössä?
Onko data ok?
Sama maalilinja?
Vanha sonyerikson, sisäinen 1hz. en osaa sanua. kai se on - netistä ladattu kartta
Ohessa datat. Tossa viralliset:
530 Antero Holappa 1:33.046 1:29.067 1:29.082 1:29.706 1:29.839 1:29.239 1:29.183 1:29.628 1:28.564 1:28.712 1:28.514 1:27.899 1:26.978 1:27.619 1:28.503 1:28.595 1:27.246 1:28.360
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 09.09.13 - klo:14:52
sisäinen 1hz.
Puhelimen sisäistä gepsiä ei kannata käyttää kierrosajanottoon.
Kuten huomasit, sen tarkkuus on mitä on.
Ulkoisen 10 Hz mokkulan tarkkuus/virhe kierrosajanotossa alastarossa on keskimäärin noin 0,013 s verrattuna viralliseen ponderiaikaan. Testattu juttu.
Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 09.09.13 - klo:14:37
Maalilinjan paikka vaikuttaa ainakin bemarin loggerissa, jopa merkittävästi.
Siitä se ajatus sitten lähtikin. Alastaron dataa tutkiessa piti kokeilla maalilinjan vaihtamista. 1:24.22 sijasta 1:23.66, kun maalilinja kakkosmutkassa :)
Päivitin androidin racechronon 2.4-versioon. Siinä luki, että se pydtyy ottamaan obd2-portin kautta dataa mm throttle position sensorista. Ymmärsinkö oikein? Onko jotain muuta mitä se pystyy nappaamaan ko portin kautta? G-voimia? Koneen kierrosnopeutta?
Missä pyörissä on obd2 ? Autoissahan se tuli pakolliseksi joskus 2000 luvun alussa.
MUOKKASU: tämmönen tieto löyty:
"
... OBD I:stä tulee pakollinen kaikille moottoripyörille, mopoille ja skoottereille, sillä se on yksinkertainen ja helppo rakentaa moottoripyörän sisään.
Käymme edelleen keskustelua OBD II:n pakollisuudesta ja odotamme komission vaikutustenarviointia. Tällä hetkellä moottoriajoneuvojen valmistajat vastustavat OBD II:sta, sillä sen vaatimat tekniset muutokset koituisivat valmistajille kalliiksi. Meidän täytyy ottaa tämä huomioon. Järjestelmä voitaisiin tästä syystä tehdä pakolliseksi vasta vuoden 2020 jälkeen.
"
- http://www.europarl.europa.eu/news/fi/news-room/content/20111201STO33090/html/Turvallisempia-ja-ymp%C3%A4rist%C3%B6yst%C3%A4v%C3%A4llisempi%C3%A4-moottoripy%C3%B6ri%C3%A4 (http://www.europarl.europa.eu/news/fi/news-room/content/20111201STO33090/html/Turvallisempia-ja-ymp%C3%A4rist%C3%B6yst%C3%A4v%C3%A4llisempi%C3%A4-moottoripy%C3%B6ri%C3%A4)
Lainaus käyttäjältä: pienisopoapina - 12.01.14 - klo:12:21
Missä pyörissä on obd2 ? Autoissahan se tuli pakolliseksi joskus 2000 luvun alussa.
MUOKKASU: tämmönen tieto löyty:
"
... OBD I:stä tulee pakollinen kaikille moottoripyörille, mopoille ja skoottereille, sillä se on yksinkertainen ja helppo rakentaa moottoripyörän sisään.
Käymme edelleen keskustelua OBD II:n pakollisuudesta ja odotamme komission vaikutustenarviointia. Tällä hetkellä moottoriajoneuvojen valmistajat vastustavat OBD II:sta, sillä sen vaatimat tekniset muutokset koituisivat valmistajille kalliiksi. Meidän täytyy ottaa tämä huomioon. Järjestelmä voitaisiin tästä syystä tehdä pakolliseksi vasta vuoden 2020 jälkeen.
"
- http://www.europarl.europa.eu/news/fi/news-room/content/20111201STO33090/html/Turvallisempia-ja-ymp%C3%A4rist%C3%B6yst%C3%A4v%C3%A4llisempi%C3%A4-moottoripy%C3%B6ri%C3%A4 (http://www.europarl.europa.eu/news/fi/news-room/content/20111201STO33090/html/Turvallisempia-ja-ymp%C3%A4rist%C3%B6yst%C3%A4v%C3%A4llisempi%C3%A4-moottoripy%C3%B6ri%C3%A4)
Ainakin riumpeissa jo 96 mallisista daytonoista lähtien.....