Jos renkaat kuluu ihan ok, nii se on yleensä indikaatio siitä että alusta toimii ihan ok/ ainakin sillä vauhdilla renkaiden rasitus ei ole liian suuri tai liian vaihteleva.
Jah sitten taasen kun rupee säätämällä säätämään, niin voipi alkaa renkaat kärsimään aika helpostikkin.
Toisaalta, voihan sitä käyttää opettelussa indikaattorinakin, eli kun rengas alkaa repimään, niin sitten tietää että se kyseinen säätöliike ei ihan välttämättä parantanutkaan alustan toimintaa. Kuski voi toki tykätä muuttuneista ajo-ominaisuuksista, vaikka rengas ei tykkääkkään.
Tyypillisesti kannattaa alusta säätää sopivaksi, ja sitten löysätä pari kolme naksua kaikkia. Kuski kun yleensä tykkää siitä että mopo elää sopivan vähän, joka taas tarkoittaa sitä että alusta on vedetty hieman liian jäykäksi, joka taasen hieman heikentää pitoa, ja varsinkin maximum ätäkillä alkaa rengas kärsimään.
Jos vaimennuksia testailee/ säätää keulasta ja perästä eriaikaan, niin moposta tulee helposti keinuhevonen koska keula ja perä eivät pysy pompuissa samassa tahdissa. Ikävimmin tuon huomaa varsinkin apeksissa/ kuski ei tiedä yhtään mitä mopo tekee seuraavaksi, vaan joutuu odottamaan.
Eli jos innostuu naksuttelemaan enemmänkin, niin kannattaa siinä varikolla pomputella mopoa sen verran, että näkee toimiiko keula ja perä edes suurin piirtein synkassa vai ihan eri tahtiin.