Elikkäs, kun nyt ratamopojen alustat ja koneet on viimesen päälle tikissä, siirrytään ikuisuusprojektien kimppuun...
Tuossa tallilla on old school xr600r työn alla. Avasin nyt kannen sen verran että näen nokan ja venajouset yms. Selvä metallinen kalahdus kuuluu silloin kun mäntä on yläkuolokohdassa puristustahdissa. Ilman tulppaa kalahdusta ei kuulu? Oletin että se olis jossain noissa keinuissa tai puolipuristimen mekaniikassa se ongelma, kun kuuluu ylhäältä. Kone lähtee käyntiin mutta ääni on ikävä.
Kiertokangen yläpäässä varmaan fuulaa? Saattaa olla että tää välillä kävi vähän liian pienillä öljyillä kun tuo rungon sisällä menevä öljysäiliö on hiukan hankala pitää oikeassa tasossa. Ja mielestäni söi reippaasti öljyä silloin kun vielä tällä ajelin, muistaakseni startissa tussautteli kunnon savutouhut, kävi sitten ok kyllä lämmettyään. Vuotaneeko venoista öljyä parkissa, onko siellä nyt oikeesti jotkut kumit mitkä tiivistää tuon paikan?
Pientä reeniä enneku avataan rykkösen kone