Tuo orgin koulutusryhmä eli Ajotaito II -kurssi on ennakoivan ajon jatkokurssi ja kurssin aiheena on mutkien ajaminen maantienopeuksissa. Suuresta osasta kurssin oppeja, kuten katseenkäyttö, ajoasento ja rentous, on hyötyä myös rata-ajoon, mutta ajolinjojen osalta kurssi on pääasiallisesti suunnattu katuajoon. Katuajoa varten linja pyritään saamaan sellaiseksi, että mutkaan nähdään mahdollisimman pitkälle ja että kuskilla on reilusti tilaa muuttaa ajolinjaa mutkassa mikäli jotain yllättävää pomppaa eteen. Opetettu linja kyllä toimii radallakin suhteellisen hyvin, mutta ennen kaikkea se on turvallinen ja looginen linja, jota aloittelijan on helppo noudattaa niin kadulla kuin radallakin. Tämä myös kerrotaan heti kurssin alussa ja kerrataan ajolinjojen teoriaosassa. Lisäksi mainitaan, että yhtä absoluuttisen oikeaa ajolinjaa ei välttämättä ole, kisakuskit ajavat ihan eri linjaa ja ajolinja elää suhteellisen kokeneillakin kuskeilla vielä jonkin verran.
Tuolla kurssilla ei ole mieltä opettaa terävää kisalinjaa, koska kurssilla ei ole tarkoitus opetella jarruttamaan ja kiihdyttämään vaan ajamaan mutkia, joihin tuollainen pyöreä, myöhäisellä taitolla ajettava linja on huomattavasti parempi kuin terävä kisalinja. Terävää linjaa kannattaakin ruveta mielestäni treenaamaan vasta kun mutka-ajo on se verran hyvin hanskassa, että polvipaloille on oikeasti tarvetta. Terävän linjan hyöty nimittäin muuttuu nopeasti keskiryhmän reuhaamiseksi (kammojarru+mutkan läpi talutus+piiska-avaus), mikäli kuski ei osaa kääntää pyörää riittävän jyrkästi.