Lainaus käyttäjältä: jarska - 29.06.13 - klo:12:41
Jarrunestesäiliön ja puristimen väliin laitoin viime kesänä polttoaine letkua, joka alkoi tihkumaan nestettä läpi.
Kaikkien ratailijoiden kiistämätön sankari ja tulinen rakastaja Wehnä laittoi mulle kirkasta letkua, joka osoittautui erittäin käyttökelpoiseksi.
Tosta näkee kivasti miten ilmakuplia osuu juurikin tuolle välille ja hankala saada puristimen ilmausruuvista poijes.
Emäntä keksi hyvän idean, otetaan apteekista ostettu pruuta...sen nokkaan spray pullosta pöllitty pilli ja ei muuta kuin imasee ilmat nestesäiliön puolelta ulos.
Toimi yllättävän hyvin ja ilmaus helpottui.
Koko homma toimi lähes laboratorio olosuhteissa ja hymy huulilla.
Purkkiin syötettiin tietenkin vain Brembon omaa raasinki ainetta.
Wehnältä en edes kysynyt jarrunestettä, veikkaan ettei ole älynnyt ottaa hyllyyn kuin jotain tavallista litkua.
Tänään vaihdettiin taas asiaankuuluvat Brembon jarrunesteet ja jatkojalostettiin pillipatenttia.
Eli kaada kuppi täyteen nestettä, pumppaa normaalisti ja päästä jarrusylkän ilmausruuvista sen verran ilmaa poijes että neste alkaa täyttämään myös alaletkuja.
Sen jälkeen työnnä imupilli jarrunestesäiliöön(L-malli, hieman käyrä), syvälle, silleen että menee kunnolla säiliöstä lähtevään letkuun ja jätä pillin toinen pää ilmaan.
Pilli paikoillaan alat vaan pumppaan kahvaa..ja kas, ilmakuplat nousevat nätisti jonossa ylöspäin, kohti pilliä ja poistuvat.
Oli nimittäin helkutisti aikaa ja vaivaa säästävä keino, ei tarvinnu pumpata puolta tuntia.
Tsekattiin vielä moneen kertaan kaikki ilmausruuvit ja kyllä, ilmat lähti todella tehokkaasti järjestelmästä.
Vähän olin skeptinen patenttiin ja ajattelin että kuplat palaa pilliä pitkin takas, mut ei...tää systeemi toimi.
edit. hommaa helpottaa kun jarrunestesäiliöstä lähtevä letku on kirkas, näkee hyvin miten kuplat nousee, poistuu ja helpompi tähdätä pillillä kohteeseen.
Kirkasta letkua saa Wehnältä.