Terve ... meinasin vähän päivittää ratapyörän 1000k4 gsxr etujarrua ... minulle on yhden brittifoorumin kautta tarjottu pääjarrusylinteri gsxr750 2007 ... Orkkis mutta radiaaliversio ... onko mitään ideaa miten toimisi juuri minun pyörässäni verrattua nykyiseen orkkis Nissin pääjarrusylinteriin (huom tähän pyörään taitaa olla vaihdettu r1/r6 pääjarrusylinteri koske männän läpimitta on 14 mm kun orkkis on ymmärtääkseni 15,8) ...
Tiedän että paras vaihtoehto olisi joku brembo etc. mutta vähän on tuo hinta korkea verrattuna miten paljon haluaisin panostaa nykyiseen pyörään :-)
Terv Freda
Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.12.13 - klo:08:08
Terve ... meinasin vähän päivittää ratapyörän 1000k4 gsxr etujarrua ... minulle on yhden brittifoorumin kautta tarjottu pääjarrusylinteri gsxr750 2007 ... Orkkis mutta radiaaliversio ... onko mitään ideaa miten toimisi juuri minun pyörässäni verrattua nykyiseen orkkis Nissin pääjarrusylinteriin (huom tähän pyörään taitaa olla vaihdettu r1/r6 pääjarrusylinteri koske männän läpimitta on 14 mm kun orkkis on ymmärtääkseni 15,8) ...
Tiedän että paras vaihtoehto olisi joku brembo etc. mutta vähän on tuo hinta korkea verrattuna miten paljon haluaisin panostaa nykyiseen pyörään :-)
Terv Freda
Ei kannata "vanhaa" suzukin radiallisylinteriä ostaa. Niissähän on kaikissa valmistuvirhe ja takaisinkutsu päällä...
Eli jos näistä malleista sylinteriä mietit, niin varmista että on ihan uusi vaihdettu versio, eikä vanha:
1000 2005-2013
750 2004-2013
600 2004-2013
Mulla oli viime keväänä orkkis paikoillaan. Vaihdoin sitten muutaman ratapäivän jälkeen uudemman Suzukin radiaali-pääsylinteriin, jarruihin tuli minusta aika iso parannus tuolla muutoksella, eikä mulla ollu mitään ongelmia sen pääsylinterin kans mitä siitä on kirjoitettu että kahva alkais pehmetä kesken setin ja alkais vastata rystysiin.
Nyt sain vaihdettua sen vielä siihen uuteen malliin mitä Suzuki vaihtaa nyt kaikkiin gixxereihin:
600/750 2004-13
1000 2005-13
Näissä kaikissa sama pääsylinterin mikä päivitetään nyt tehtaantoimesta uuteen "parempaanmalliin".
Jos päätät ostaa tuommosen sylkän niin sun kannattaa pyytää siitä pyörästä samalla itelles runkonumero mistä se sylinterin on peräisin, saat sitten sillä runkonumerolla vaihdettua sen tuohon uudempaan malliin.
Tässä kuva siitä päivitetystä:
(http://i295.photobucket.com/albums/mm142/tiimarko/IMG_20131210_155023_zps4872b58f.jpg)
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.12.13 - klo:09:51
Ei kannata "vanhaa" suzukin radiallisylinteriä ostaa. Niissähän on kaikissa valmistuvirhe ja takaisinkutsu päällä...
Mutta jos ostaa käytetyn ja vaihtaa sen nyt uuteen?
Yhdellä runkonumerolla saa yhden pääsylinterin :)
Pitäisikö sitä itsekin ostaa ebaysta käytetty ja vaihtaa se uuteen? Nyt kun on brembo kiinni, niin siihen ei tarvitse koskea.
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 16.12.13 - klo:10:02
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.12.13 - klo:09:51
Ei kannata "vanhaa" suzukin radiallisylinteriä ostaa. Niissähän on kaikissa valmistuvirhe ja takaisinkutsu päällä...
Mutta jos ostaa käytetyn ja vaihtaa sen nyt uuteen?
Yhdellä runkonumerolla saa yhden pääsylinterin :)
Pitäisikö sitä itsekin ostaa ebaysta käytetty ja vaihtaa se uuteen? Nyt kun on brembo kiinni, niin siihen ei tarvitse koskea.
Kannattaa ensin varmistaa miten tilaus/vaihto onnistuu jos se pyörä on rekisterissä vaikka jossain briteissä ja täällä kyselee vaihtoa :) Minulla ainakin tarkistivat runkonumerolla pyörän tiedot ennen kuin sai varaosan tilattua. Se piti jotenkin sen varaosa-ohjelman kautta hoitaa
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.12.13 - klo:10:08
Kannattaa ensin varmistaa miten tilaus/vaihto onnistuu jos se pyörä on rekisterissä vaikka jossain briteissä ja täällä kyselee vaihtoa :) Minulla ainakin tarkistivat runkonumerolla pyörän tiedot ennen kuin sai varaosan tilattua. Se piti jotenkin sen varaosa-ohjelman kautta hoitaa
Ymmärtääkseni tuo pyörä ei ole ollut ikinä rekisterissä. Uudesta rakennettu kisahommiin.
Eihän siinä sylinterissä mitään sarjanumeroa ole?
Tykkäävätköhän pahaa, jos yritän jotain 600 tai 750 cc pääsylinteriä yrittää vaihtaa?
Nopealla vilkaisulla, ebayn tarjonta näytti aika huonolta. Joku muukin niitä ehkä etsinyt.
Niin eli jos sun pyörä kuuluu recaliin niin sillä Tietenkin onnistuu. Itse puhuin tästä aloittajan tapauksesta jossa oma mopo ei kuulu kutsun piiriin
Niin ja sylinteri kaiketi sama kaikissa. Tai ei ainakaan päällepäin eroa niin että mitään merkitystä. Hommaa jostain vain sylkkä ja vaihtoon.
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 16.12.13 - klo:10:08
Kannattaa ensin varmistaa miten tilaus/vaihto onnistuu jos se pyörä on rekisterissä vaikka jossain briteissä ja täällä kyselee vaihtoa :) Minulla ainakin tarkistivat runkonumerolla pyörän tiedot ennen kuin sai varaosan tilattua. Se piti jotenkin sen varaosa-ohjelman kautta hoitaa
Ainakin mulle tuli semmosta tietoa että yhdellä runkonumerolla pystyy yhden sylkän vaihtamaan ja vanha annetaan säiliöineen, kiinnikkeineen ja ilman kahvaa vaihdossa.
Ne kirjaa sitten runkonumeron ylös Suzukin järjestelmään ja sitten sillä ei pysty enään toista vaihtoa tekemään.
Kai niillä on joku pallonlaajuinen tietokanta mihin nuo kirjataan ylös.
Mutta tosiaan jos tuommosen ostaa niin mukaan pitää saada pyörän runkonumero ja varmuus siitä että sillä numerolla ei vielä ole vaihdettu sylinteriä.
Suosittelen ostamaan sylkän suomesta tai jostain käden ulottuvilta... :o
Vaihto koskee tonnisia vasta -05 alkaen.
Ei tiedä sylinteristä onko peräisin 600, 750 tai 1000 moposta, vain vuosimalli oleellista.
Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.12.13 - klo:08:08(huom tähän pyörään taitaa olla vaihdettu r1/r6 pääjarrusylinteri koske männän läpimitta on 14 mm kun orkkis on ymmärtääkseni 15,8) ...
Tiedän että paras vaihtoehto olisi joku brembo etc. mutta vähän on tuo hinta korkea verrattuna miten paljon haluaisin panostaa nykyiseen pyörään :-)
Terv Freda
Jos se pääsylinteri on R1:stä tai R6:sta peräisin, niin se on Brembon tekele ja siinä on jopa ihan Brembon logokin.
Mulla olis -08 ZX6-R jarrupääsylkkä hyllyssä. On varmasti parempi kuin vanhan Suzukin vastaava.
Eikös tää oo kopio Bremposta? (http://www.ebay.com/itm/161063800849?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)
Siis mistä olette noita pääsylintereitä kyselleet ... minulla on kanssa yksi k4 750 mikä on suomesta ostettu uutena ... mutta korpiahon kautta = saksa pyörä
Mulla on -03 vuoden pyörä. Enhän minäkään saa uutta sylinteriä, jos se -05 vuodesta vasta alkaa (1000cc).
En olisi halunnutkaan :'(
Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.12.13 - klo:11:15
Siis mistä olette noita pääsylintereitä kyselleet ... minulla on kanssa yksi k4 750 mikä on suomesta ostettu uutena ... mutta korpiahon kautta = saksa pyörä
Se on tehtaan sössimisiä, se on aivan sama, vaikka konkeli on vinku intiasta, merkkikorjaamo huolehtii sen silti kuntoon.
Siihen en ota kantaa kuuluuko tuo k4 malli "jarru pää sylinteri" remontin alle :D
Jaaa ;-) ... sekosin vähän tuossa kun olin surffaillut englanniksi master brakecylinder ...
Mikä on muuten sitten parempaa siinä parannetussa versiossa ? Ongelmanahan oli että jarrutuntuma menee pehmeäksi ajan myötä ... vaihdoin tuossa keväällä 750:ssa uudet sisuskalut ja senhän jälkeet jarrutuntuma on kuin uusi ... en tiedä jaksaako vaivautua vaihtamaan ellei parannetussa sitten ole jotain hyötyä ... kai sekin menee joskus pehmeäksi ja vaatii huoltoa ?
Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.12.13 - klo:12:22
Mikä on muuten sitten parempaa siinä parannetussa versiossa ? Ongelmanahan oli että jarrutuntuma menee pehmeäksi ajan myötä ... vaihdoin tuossa keväällä 750:ssa uudet sisuskalut ja senhän jälkeet jarrutuntuma on kuin uusi ... en tiedä jaksaako vaivautua vaihtamaan ellei parannetussa sitten ole jotain hyötyä ... kai sekin menee joskus pehmeäksi ja vaatii huoltoa ?
Taitaa käyttökokemukset olla vielä aika vähissä kun nyt marraskuussa niitä vasta alkanut saamaan....
Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.12.13 - klo:12:22
Mikä on muuten sitten parempaa siinä parannetussa versiossa ? Ongelmanahan oli että jarrutuntuma menee pehmeäksi ajan myötä ... vaihdoin tuossa keväällä 750:ssa uudet sisuskalut ja senhän jälkeet jarrutuntuma on kuin uusi ... en tiedä jaksaako vaivautua vaihtamaan ellei parannetussa sitten ole jotain hyötyä ... kai sekin menee joskus pehmeäksi ja vaatii huoltoa ?
Tuo uus on korjattu, ei kerää enään ilmaa sylinteriin.
Ok ... pitääöi sitten ottaa yhteyttä ja saada se parannettu versio. Voi olla että menee kanssa accossato hankintaan kun vähän laskin että käytetty sylinteri ja huoltosarja kuitenkin maksaa jonkin verran ... ehkä saman tien ostaa uuden :-)
Sitä minä vaan että eihän Brembo (http://www.carpimoto.it/EN/Bike_Kawasaki_ZX-10R-08-10/Specific/Brand_Brembo/Page_3/31895_110A26310-Radial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19RCS-.htm) edelleenkään ole mikään mahdottoman hintainen.
Vai sopiikos tuo Suikkaan?
Lainaus käyttäjältä: fredator - 16.12.13 - klo:11:15
... minulla on kanssa yksi k4 750 mikä on suomesta ostettu uutena ... mutta korpiahon kautta = saksa pyörä
Jos tuo mopo on K4 750 niin silloin pystyt sen sylkän vaihtamaan.
Suzukin jälleenmyyjä hoitaa vaihdon, ei oo väliä kuka on tuonu pyörän maahan.
jooo ... siis nyt kun on joulu ja kaikkea ... niin tuli ostettua ihan Brembo jarrusylinteri, säädettävissä 18 / 20 - "vipuvarrella" :-)
Rupesin vähän laskemaan miten paljon maksaa jo joku orkkis pääsylinteri + korjaussarja jne ... ja ei kuitenkaan niin hyvä kun Brembo. Veikkaanpa että vielä pitää miettiä pystyykö käyttämään orkkis jarrusäiliö / letku - comboa ... olen ymmärtänyt että se letkun sisä halkaisija on vähän iso Brembo - nippaan :-(
Meinasin jo ostaa Accossato - mallisen ... mutta luin että oli ollut ongelmia varaosien suhteen joten päädyin Brembo - malliin :-)
Elikkä, hyvää joulua :-)
Lainaus käyttäjältä: fredator - 19.12.13 - klo:20:14
jooo ... siis nyt kun on joulu ja kaikkea ... niin tuli ostettua ihan Brembo jarrusylinteri, säädettävissä 18 / 20 - "vipuvarrella" :-)
Rupesin vähän laskemaan miten paljon maksaa jo joku orkkis pääsylinteri + korjaussarja jne ... ja ei kuitenkaan niin hyvä kun Brembo. Veikkaanpa että vielä pitää miettiä pystyykö käyttämään orkkis jarrusäiliö / letku - comboa ... olen ymmärtänyt että se letkun sisä halkaisija on vähän iso Brembo - nippaan :-(
Meinasin jo ostaa Accossato - mallisen ... mutta luin että oli ollut ongelmia varaosien suhteen joten päädyin Brembo - malliin :-)
Elikkä, hyvää joulua :-)
Loistavaa, oikea valinta, et tule katumaan.
Lainaus käyttäjältä: fredator - 19.12.13 - klo:20:14
jooo ... siis nyt kun on joulu ja kaikkea ... niin tuli ostettua ihan Brembo jarrusylinteri, säädettävissä 18 / 20 - "vipuvarrella" :-)
Rupesin vähän laskemaan miten paljon maksaa jo joku orkkis pääsylinteri + korjaussarja jne ... ja ei kuitenkaan niin hyvä kun Brembo. Veikkaanpa että vielä pitää miettiä pystyykö käyttämään orkkis jarrusäiliö / letku - comboa ... olen ymmärtänyt että se letkun sisä halkaisija on vähän iso Brembo - nippaan :-(
Meinasin jo ostaa Accossato - mallisen ... mutta luin että oli ollut ongelmia varaosien suhteen joten päädyin Brembo - malliin :-)
Elikkä, hyvää joulua :-)
Siitä se lähtee. Seuraavaksi levyä, satulaa yms. Sitten iskee kisakuume ja metsästetään taas vakiohiluja :)