Lainaus käyttäjältä: Birke - 01.07.13 - klo:13:38
Pikkasen on itellä ikävä kilosen voimaa, mutta jos tuolla kusiaisella oppisi tekniikkaa paremmin. Ei pysty todellakaan kompensoimaan teholla suorilla kädettömyyttä mutkissa. Epätoivoista uskottelua itselle...
Ehdottomasti suosittelen opettelemaan ajolinjat mahdollisimman vähätehoisella pyörällä. Pitäisin itseäni kohtuullisen kokeneena, jos nyt en kisakuskina, niin ainakin radalla köröttelijänä, mutta kun verrattiin datasta mun vauhteja viikonlopulta (pe R1, su R6R) niin huomattiin, että suorilla mulla oli 10-20 km/h enemmän vauhtia (pitkät suorat) R1:llä, mutta mutkissa ja jopa niillä lyhyillä välipätkillä (esim. karusellin sisään- ja ulosmeno) taas R6R:llä enemmän huolimatta siitä, etten ollut vielä ihan sinut noihin välityksiin ja renkaatkin hieman luistelivat.
Olen näiden vuosien aikana nähnyt aika ison joukon tyyppejä joiden ajotaito on käytännössä nollissa, mutta usko vauhdin paranemiseen asuu tehon lisäämisessä. Nämä sankarit sitten vuodesta toiseen takovat hitaan ryhmän aikoja ja parin kaljan jälkeen avautuvat ja keksivät milloin syyn vääristä välityksistä ja milloin vääristä rengaspaineista. Puuhun kiivetään tyvestä ja ne jotka yrittävät loikkia suoraan latvukseen, tulevat yleensä aika nopeasti naamalleen. Jos kalenteria siirrettäisiin 15 vuotta taaksepäin, ensimmäisiä ratapäiviäni en ajaisi R1:llä vaan jolloin 15 heppaisella pikkumopolla. Mutta jokainen tehkööt virheensä itse ja oppikoot kantapään kautta.