Eki kaulamo ajoi Endurancessa minun mopolla kisassa parhaan keirroksen aikaan 1.27.xx. Se oli 61. eli viimeisen kierros hänellä siinä kisassa. Alla lähes loppuun kulunut Dunlop 8854, eli voi olettaa hänen joutuneen antamaan mutkissa eniten myöten. BMW:n IR-laptimer taltioi jokaisen kieroksen, ja kaikista kierroksista (90 kpl) suurin huippunopeus koko kisassa oli 278 km/h MITTARINOPEUTTA. Laptimer tallentaa jokaiselta kierrokselta suurimman ja pienimmän nopeuden, mitaten sen takarenkaan abs-rinkulasta
Minun mopossa on täysin sama tekniikka kuin Kuparisen ja Vehniäisen talleissa, pelkästään valot keulassa. Luistoneston asetukset Kuparisen viime vuotiset, ja kartta Vehniäisen tämän vuotinen. Kuitukatteet (kaikki muoviosat takaboksi mukaan lukien) ja kuituvanne takana kompensoivat painonkin siis, mennee jopa alle sallitun Superbigessa. Kuituvanteilla mopon paino on 2-3 kg alle saalitun, jos olen vähennellyt oikein. Katesarjan laskin säästävän 2.5 kg.
Todellinen nopeus lienee ollut luokkaa 270-280, ja on hyvin oletettavaa, että suoralla Eki ajoi tasan samaa vauhtia, mihin Eeki, Erkka, Kari ym Parhaat pystyy.
290 km/h on liikaa. Bike-lehden 2010 testissä tämän mopon mittarivirhe oli 297 (muistaakseni) km/h nopeudessa (muistaakseni lälleen)7 km/h, ja se oli mitattu katurenkaalla 190/55, kun meillä oli 195/65, jonka kehä 42 mm suurempi, ja halkaisija 14 mm (olen mitannut paineistettuna), joten tämä kompensoinee mittarivirheen.
Teemu Taanilan luvut täsmää näiden kanssa.