Lainaus käyttäjältä: Popeda - 21.06.18 - klo:23:24
Olikos sulla muuten mitkä välitykset siinä?
Tuli mieleen tuo vanha ohje ketjukäyttöihin, vaikka tuskin juuri merkitystä asiaan. Lainaus SKS:n esitteestä:
Oiskohan 16/46, eli joka 23(?) ketjukierros osuu samat kohdikkain.
Mä veikkaan että suurin syy siihen että ketju on jo nyt sayonara on se että se on 520, tehoo on, ja kuskilla vauhtia, JA kuski ei ole joka päivä rasvannut ketjua. Olen vain tarkistanut joka päivä että se on rasvassa. Tuo toimi kusiaisen kanssa, jossa tais olla vieläpä 525 ketju.
Ja voihan yksi hieman asiaan vaikuttava tekijä olla tämän kevään kuumat ratapäivät, jolloin ketjukin ottaa enemmän lämpöö.
Ja yksi oikein kaukaa haettu osatekijä voi olla pakoputken repeäminen ja kuumien pakokaasujen virtaus suoraan ketjulle. Kun kummiskin ainakin pari kolme settiä ajelin revenneellä putkella, koska luulin että äänen lievä muuttuminen johtui äänenvaimentimesta, josta sisäputki oli aiemmin jo hieman rikki. Ja tosiaankin se repeämä/ aukirevennyt peltilipare ohjasi kaasut suoraan ketjuun. Esim alakatteeseen ei tullut mitään jälkeä/ kaasut ei osunut katteeseen vaan juurikin siihen katteen yläreunan ja rungon/ haarukan väliin jossa ketju kulkee.
Edit: Niin ja siis toi tärinäongelma alko nimenomaan juurikin tuon putken repeämisen ja paikkaamisen jälkeisenä ratapäivänä.
Mutta mutta tosiaankin veikkaisin että suurin tekijä ollee tuo että en ole rasvannut ketjua joka päivä.