Olipas aivan Mahtava kisa!
Alussa näytti siltä että Morais nousee ihan MM-kärkeen, johti kisaa ensimmäiset 5 kierrosta. Mutta ikävä kyllä meno hyytyi hieman (takarengas?) ja lopputuloksissa kahdeksas (8 pistettä) 14.216 sekunttia kärjelle jääneenä. 19 kierroksen kisa ajettiin kokonaisaikaan 32'28.952, joten todella pienellä, 0.7%, ajallisella erolla MM-sarjan johtopaikka karkasi 32 pisteen päähän, kun jäljellä on kaksi kisaa/ eli jaossa on 2* 25 20 16 13 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 pistettä.
Kahdella voitolla Morais nousisi 172 pisteeseen. Mahiaksella on tällä hetkellä 154 pistettä, joten jos Mahias ottaa vaikkapa vain kuudennen ja seitsemännen sijan, niin se on sit siinä. Mahias on 7 kertaa ollut podiumilla 10 kisassa, joten ilman suurempia häsläyksiä voiton voi varmistella aika helposti.
Mutta eihän sitä motorsportista koskaan tiedä...
Jos Moraiskin(?) olisi valinnut kovamman takarenkaan ja ajanut voittoon, niin eroa olisi vain 13 pistettä, 152 vs 139. Ja asetelmat kahdelle viimeiselle kierrokselle olisikin ihan eri.
Lisäksi jokerina on tietenkin Sofoglu 145 pisteessä, jolla on kolme viikkoa aikaa saada itsensä ajokuntoon.
Moraiksen hyytyessä Caricasulo otti piikkipaikan, mutta saman tien Tuuli alkoi tunkemaan ihan iholle. Ja menikin lähes saman tien ohi kierroksella kuusi(?). Loput 13 kierrosta olikin sitten kutkuttavan jännittävää kilvanajoa Caricasulon hengittäessä Tuulen niskaan. Varsinkin kolme(?) kierrosta ennen loppua kun Caricasulo veti viimesen kirin päälle. Mutta Tuuli vastasi saman tien ja kiristi tahtia ja ajoi kilpailun nopemman kierroksensa. Viimeinen kierros pari Tuuli johti ihan pienellä hajuraolla eikä Caricasulo pystynyt tekemään muuta kuin ajella perässä.
Parc Fermessä Caricasulo olikin haastattelussa sen näkönen ja kuulonen että oli syönyt todella happamia Suomalaisia pihlajanmarjoja.
Podiumilla kajahtikin sitten maammelaulu, joka tosin loppu oudosti kesken kertosäkeen.
Kuten Niki itse sanoi:"Tää on paras päivä ikinä mitä on ollu"
Niki myös totesi että tuli valinneeksi oikean takarenkaan, hieman kovemman seoksen, kuin kakkoseksi tullut, ja säädötkin oli kohdillaan, ja tuttu ja kiva rata.