Ihquu, koko talvi aikaa häröillä vaikkapa alustan kanssa ja kysynkin teiltä heimoveljet ja sisaret seuraavasta jutusta.(taas kerran)
Eri pyörämerkeissä ja malleissa näkyy olevan yläkolmio etutolppien kanssa erilaisilla korkeuksilla.
Wehnä pudotti multa yläkolmiota muutaman millin alaspäin ja mopo kääntyi kyl herkemmin.
Tosin ujostelin uutta kääntyyttä kun olen tottunut melko "kankeaan", mutta tukevaan mutkaan tuloon.
Nostin sen uudelleen takas alkuperäiseen asentoon, joka on aikalailla tolppien tasolla.
Lueskelin tästä kikasta jonnin verran ja kun seuraa esim. Motogp ja Superbike pyöriä, aika monella on pudotettu melkosesti yläkolmiota, sanosin et vaikeempi löytää sellasia pyöriä, joissa tasalla tai melkeen tasalla, sattumaako?
Kymppiärrään oli "ratasuosituksena" pudottaa 8-10mm kolmiota, niin et tolpat ton verran näkyvissä.
Onko tuosta oikeesti apua kääntyvyyteen, mitä se tekee muulle geometrialle, voiko jopa mennä persiilleen ja pyörästä tulee "kiikkerä"?
Liitteenä esimerkki RR:n yläkolmiosta, jossa tehtaalla jo muutaman millin alempana(paljos muuten?).
Käyttääkö kukaan kyseistä pudotusta vai originaalissa kuosissa?