Jäipä hyvä fiilis tän kauden (toistaseks) viimesestä ajopäivästä. Ennen oon yrittäny panostaa kovaan ja myöhäseen jarrun alotukseen, nyt jonkun foorumiväännön seurauksena päätin kokeilla erilaista lähestymistapaa, eli jarrumerkki tarkotuksella liian aikaseen, rauhallinen alotus ja jarrua säätämällä mutkavauhti kohalleen.
Ainaki tässä vaiheessa kehityskaarta toi tuntu huomattavasti fiksummalta tavalta. Sai rauhassa hakee tarkkuutta ajolinjoihin ja ajaa jarrulla (vaikkaki tosi kevyellä) apexiin asti. Hävis kaikki kiire ja sähläys jarruista, ja sisäkanttaristaki pääs alle 2m etäisyydelle ku ei mee kammojarrut aina pitkäks. Sit ku tuntu mutkat osuvan aikalailla kohalleen, oli helppo siirtää jarrumerkkii vähän pitemmälle (siltiki varmaan 50m liian aikasessa joka kohassa vielä.)
Kelloki tykkäs, motoparkin enkka tippu 2,4sek (1.35.9 -> 1.33.5), ajo rauhottu huomattavasti ja riskikerroin varmaan puolittu. Ja mikä tarkeintä, ajosta tuli tasalaatusempaa. Lähes kaikki kierrokset 1.35.x (eli alle vanhan enkan), ja satunnaiset onnistumiset sit 1.33-1.34 -alkusia.
Ilma oli 7-10c päivän aikana ja mihkään ei renkaat luistanu.