Lainaus käyttäjältä: wehna - 04.06.15 - klo:23:16
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.06.15 - klo:20:36
@wehna , nii mites näyttääkös tuo edellinen setti "samanlaiselta"?
Hmmmmm... mistähän sitä aloittaisi.
KIERROKSET 1-4:
Alkuosa on oikeastaan kohtuu hyvä eteenkin kun katsoo vain ulostuloja.
-lähtee aika hyvin sisäkantin vierestä ja on ihan kohtuullisen näköistä
*Aina kun suuntaa pitää muuttaa niin kevennä vetoa jos linja tuntuu menevän yhtään leveäksi. Pyörä kääntyy oleellisesti paremmin, siis PALJON PAREMMIN kun hieman löysää vetoa:
-uuden osan shikaanin sisääntulossa hieman vetoa pois ja kun shikaani ohi, niin kiihdytys. Nyt yrität ajaa shikaanin mahdollisimman kovaa läpi. Aja mielummin kovaa ennen ja jälkeen shikaanin, koska siellä riski on pieni vaikka vauhtia nostaakin
-vauhti vasuri menee reilusti leveäksi kun yrität ajaa sen vetopäällä läpi. On jo aika vaarallisen näköinen linja. Aja hieman pidempään vetopäällä ja sitten pieni kevennys. Huomaat kuinka pyörä kääntyy kuin itsestään. Heti sen jälkeen saakin lisätä vetoa uudelleen
-jotta vetoa voi keventää, niin pitää kiihdyttää hieman reilummin edellisestä mutkasta
*Muutamassa mutkassa kierrät sisääntulossa tosi kaukaa -> pyörä on pitkään kallellaan ja riski kasvaa tarpeettomasti
-uuden osan eka vasuri
-kikkamutka
-vanha neulansilmä vasuri
-Aja mielummin jarrupäällä pikkasen aikaisemmin sisään ja tee terävämpi käännös. Riski laskee ja matkakin lyhenee
Kierrokset 5- loppu:
*Nyt tapahtuu jotain, mikä ei selvinnyt minulle. Tulee vaihdemissejä ja rytmi hukkuu melko pahasti. Onko ajoasento hankala tai jotain muuta, joka vaikeauttaa ajoa paljon?
-rytmin hukkumisen seurauksena linja karkaa välillä aika reilusti
-kierrosaika heittelee välillä
-välillä ajat paikkoja eri vaihteella kuin aikaisemmin
-vaihdemissejä tulee liikaa ja niille pitää etsiä syy. Ehdoton maksimi on 1-2/ ajovuoro
-iskeekö väsymys vai alkaako ajatus muuten harhailemaa vai onko ajoasento epämiellyttävä? Nuo ei selviä videolta
Yleisilme ajossa on hieman hapuileva. Kierrokset 1-4 on ok, mutta sitten pakka menee pahemman kerran sekaisin. Muista, että ajolinja on vain seuraus ja virhe on tapahtunut jo aikaisemmin.
Jos kamera kuvaisi kuskia, niin kommenttia olisi paljon helpompi antaa. Nyt tulee lähinnä vain arvailtua mitä on tapahtunut. Kysy vaan rohkeasti, jos et kommenttejani ymmärtänyt. En pahastu vaikka joku kyseenalaistaisi oppini
Oikeessa ennen shikaania kiihdytin puolella teholla, yrittäen vain osua siihen katkoviivan kohdille (se vasemmalla oleva ennen shikaania) ja saada siitä linjan shikaanin oikeeseen siten että pystyy heittämään mopon kylelleen ennen kuin on ohittanut shikaanin vasurin. Niin sen takia mulla oli lähes aina liian vähän vauhtia, mutta siltikin kevensin kaasua tyyliin 50%->20%. Se ehkä on niin vähän että sitä ei videolta huomaa. Ja sit shikaanin jälkeen uudestaan kaasulle. Tarkistin vielä datasta että joka kerta kyllä kevensin kaasua.
Vauhtivasurissa mulla on tarkotuksella levee linja koska kapeemmalla linjalla mä osuin aina siinä lopussa olevaan isoon pattiin, ja mun mielestä se patti oli helpompi ajaa ulkokautta ohi. Koska loppumutkan tiukalla linjalla mulla tahtoo olla sitä ongelmaa että sisäreuna tulee silmille sen jälkeen kun keventää siinä puolivälissä sitä mutkaa, ja joutuu nostamaan mopoa pystyyn ja sit uudestaan takas kallelleen.
Ja vaikka mulla oli levee linja niin en mä ajanu tasasella vedolla läpi, vaan kevensin varmaankin just siinä kohdassa mitä sä tarkotat. Koska muutenhan siitä mutkasta vetäis pihalle, oli sit kapee tai levee linja? Datasta tarkistin tämänkin ett joka kerta kevensin.
Avaukset oli tarkotuksella normaalia vähän pehmeämpiä, koska muuten paketti ois ollu koko ajan ihan levällään, koska jos apeksi sattu osumaan nappiin ja siitä avaa normaalisti, niin jarrumerkki ois taas ihan väärässä paikassa. Ts yritin vähäsen kasvattaa marginaalia noilla avauksilla, jotta paketti edes joten kuten pysyisi kasassa.
Moni sisääntulo meni sen takia poskelleen ku pää ei tahtonu millään oppia ajamaan pehmeellä jarrulla (bimmerillä ensimmäistä kertaa botniaringillä). Kun keskitty siihen pehmeeseen jarrun alotukseen, niin huomas ett "jaha taas taitto myöhässä".
Kierrokset 5-
Päästä varmaankin loppu virta. Kun kokoajan joutuu opettelemaan uutta, niin huomasin sen minisupermopollakin, ett kroppa kyl jaksais, mut pää ei.
Ajoasento oli ehkä ihan ok koska mikään paikka ei jumittanu settien jälkeen. Se on sit taas ihan eri asia onko painonsiirto sitä mitä sen pitäis olla.
Olikohan näissä mun selityksissä yhtään mitään järkee? Varsinkaan kun vertaa lopputulokseen, eli niskatukeen ja nallekarkkeihin...