Menköön tänne..
apuva, näkeekö FIM CEV Repsol –sarjaa jostain?
Olis kiva nähdä Kuparisen ja Mäkisen menoa, enkä ainakaan juurosportin ohjelmista löytännä.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.04.14 - klo:09:50
Menköön tänne..
apuva, näkeekö FIM CEV Repsol –sarjaa jostain?
Olis kiva nähdä Kuparisen ja Mäkisen menoa, enkä ainakaan juurosportin ohjelmista löytännä.
Niko jakoi facebookissa tämmösen: Kauden avauskisa LIVENÄ Jerezistä tämän linkin takaa sunnuntaina https://www.youtube.com/watch?v=RNNTmom-41E
Vuorela veti pidemmän korren peukku_1
Ihquu, kiitos Vuorela (ja melkeen T1mppakin), pusipusi.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.04.14 - klo:09:50
Menköön tänne..
apuva, näkeekö FIM CEV Repsol –sarjaa jostain?
Olis kiva nähdä Kuparisen ja Mäkisen menoa, enkä ainakaan juurosportin ohjelmista löytännä.
Et sit uskaltanu avata uutta triidä otsikolla "FIM CEV Repsol 2014" ??
Lainaus käyttäjältä: murmela - 03.04.14 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: jarska - 03.04.14 - klo:09:50
Menköön tänne..
apuva, näkeekö FIM CEV Repsol –sarjaa jostain?
Olis kiva nähdä Kuparisen ja Mäkisen menoa, enkä ainakaan juurosportin ohjelmista löytännä.
Et sit uskaltanu avata uutta triidä otsikolla "FIM CEV Repsol 2014" ?? (http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20120714004316/onceuponatime8042/images/0/0f/FACEPALM.gif)
En heti, koska tykkään lukea nuhtelevaa kurnutustasi. wet-kiss-smiley
Jarskan olemuksesta voisi olettaa, että lakanarallia on tullut ajeltua :-X
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 03.04.14 - klo:10:59
Vuorela veti pidemmän korren peukku_1
Ei vaan näemmä Dorna (tm) veti pitemmän korren >:(
Lainaus käyttäjältä: tamik87 - 04.04.14 - klo:10:11
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 03.04.14 - klo:10:59
Vuorela veti pidemmän korren peukku_1
Ei vaan näemmä Dorna (tm) veti pitemmän korren >:(
Näkyy se juutuubisa ainakin vielä, Horna on vaan kieltäny sen näyttämisen muualla, embattuna.
Ja jos joku ihmettelee ett mikä FIM CEV Repsol, niin kerrottakoon että kyseessä on Dornan omistama ja Repsolin sponssaama espanjan avoin mestaruussarja, jonka säännöt tulee FIM:ltä.
FIM = Fédération Internationale de Motocyclisme
http://www.fim-live.com/en/
http://en.wikipedia.org/wiki/F%C3%A9d%C3%A9ration_Internationale_de_Motocyclisme
CEV = Campeonato de España de Velocidad
http://www.cevrepsol.com/en
Repsol = Espanjalainen/maailmanlaajuinen öljy-yhtiö
http://en.wikipedia.org/wiki/Repsol
Luokkia on 5(?):
Superbike
Superstock 600
Moto2
Moto3
Kawasaki Z Cup
Ja suomalaiset Eeki Kuparinen ja Niko Mäkinen ajavat tänä vuonna Superbike-luokassa, molemmat BMW:llä.
Eeki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eeki_Kuparinen
http://www.motomarketracing.fi/eeki/
https://www.facebook.com/pages/Eeki-Kuparinen/100370658996
https://www.facebook.com/eeki.kuparinen
Niko:
http://www.nikoracing.fi/
https://www.facebook.com/profile.php?id=1220296155
https://www.facebook.com/pages/Niko-Racing/376772152442727
Avauskisa Jerezissä ajetaan huomenna.
Tänään oli kaks aika-ajoa superbike luokassa.
1 Kenny NOYES PL RACING KAWASAKI Michelin 1:41.762
10 Eeki KUPARINEN MOTOMARKET RACING BMW Pirelli 1:44.436 (+2,674)
30 Niko MÄKINEN NIKORACING - STRATOS BMW Michelin 1:48.995 (+7,233)
Vertailuks:
WSBK aika-ajot viime lokakuussa Jerezissä, 20 kuskia:
Paalu 1:40,620
10s 1:42,015
20s 1:44,232
Päivän paaluttaja ois WSBK:ssa lähteny ruudusta 7.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.04.14 - klo:18:03
Avauskisa Jerezissä ajetaan huomenna.
Tänään oli kaks aika-ajoa superbike luokassa.
1 Kenny NOYES PL RACING KAWASAKI Michelin 1:41.762
10 Eeki KUPARINEN MOTOMARKET RACING BMW Pirelli 1:44.436 (+2,674)
30 Niko MÄKINEN NIKORACING - STRATOS BMW Michelin 1:48.995 (+7,233)
Vertailuks:
WSBK aika-ajot viime lokakuussa Jerezissä, 20 kuskia:
Paalu 1:40,620
10s 1:42,015
20s 1:44,232
Päivän paaluttaja ois WSBK:ssa lähteny ruudusta 7.
Olosuhteet tietysti vaikuttaa, mutta ei taida olla mikään ihan nöösipoikien sarja tuo. :D
Eukki Kuparinen seittemäs, hienoo!! jibii_gif
Kawat hallitsi, luonnollisesti.
No ei päässy kyllä katteleen muita kun kärkipään kuskeja, pyh..olis voineet kuvata muitakin taistelupareja.
Lainaus käyttäjältä: jarska - 06.04.14 - klo:13:37
Eukki Kuparinen seittemäs, hienoo!! jibii_gif
Kawat hallitsi, luonnollisesti.
No ei päässy kyllä katteleen muita kun kärkipään kuskeja, pyh..olis voineet kuvata muitakin taistelupareja.
Oli hieno suoritus kyl Eukilta. Tällä kertaa tais Kawalla ajaa paremmat kuskit, en usko että asialla oli mitään tekemistä itse pyörän kanssa. ;)
Lainaus käyttäjältä: TuplaRR - 06.04.14 - klo:13:44
Tällä kertaa tais Kawalla ajaa paremmat kuskit, en usko että asialla oli mitään tekemistä itse pyörän kanssa. ;)
Bemarit taas hoksaavat lähteä sarjasta kuin sarjasta vähin äänin. Asentavat cruise controllia ja lämpökahvoja loppuihinki kisapyöriin ja kohdentavat ne sinne mihin ne on tarkoitettukin, tourinkiin. ;)
Onko tossa cev superbike luokassa 2. Eri tason laitteita, toiset superbike ja toiset stock? Tuntuu käsittämättömän kovilta noi tasoerot kisassa... Eeki paras "yksityistiimeistä" mut kierrosajat 2,5-3 sekkaa kärjestä jäljessä ja muilla vielä enemmän :/
Kummasta isompi ero, kuski vai kone?
Lainaus käyttäjältä: Jääkone - 06.04.14 - klo:14:27
Onko tossa cev superbike luokassa 2. Eri tason laitteita, toiset superbike ja toiset stock? Tuntuu käsittämättömän kovilta noi tasoerot kisassa... Eeki paras "yksityistiimeistä" mut kierrosajat 2,5-3 sekkaa kärjestä jäljessä ja muilla vielä enemmän :/
Kummasta isompi ero, kuski vai kone?
Ollakko siinäkin myös eroa, että Eukki ajaa Pirellin renkailla?
Ja mäkinen ajaa michelinillä 7 sekkaa hitaammin ku kärki :) En siis löytäny sekunnin silmäanalyysilla eri pyörän ja rengasmerkkien kombinaatioista selitystä sille miks osa jampoista vetää omalla sekkaluvulla.
Voi toki olla et pyörät on about samoilla osilla mut välimeren jampat ajotuntumassa kilometrin vielä edellä ku ne on ajanu tuhansia kilsoja tässä vaiheessa kautta ja eeki on istunu autotallissa bemarin päällä ja kattonu vanhoja motogp kisoja läppäriltä airrev_1
Lainaus käyttäjältä: Jääkone - 06.04.14 - klo:14:47
Ja mäkinen ajaa michelinillä 7 sekkaa hitaammin ku kärki :) En siis löytäny sekunnin silmäanalyysilla eri pyörän ja rengasmerkkien kombinaatioista selitystä sille miks osa jampoista vetää omalla sekkaluvulla.
Voi toki olla et pyörät on about samoilla osilla mut välimeren jampat ajotuntumassa kilometrin vielä edellä ku ne on ajanu tuhansia kilsoja tässä vaiheessa kautta ja eeki on istunu autotallissa bemarin päällä ja kattonu vanhoja motogp kisoja läppäriltä airrev_1
Eukki oli paras Pirelli-kuski. Laske siitä.
Mut komeesti sauhutteli takasta se yks kärkiukko. Ei paljon vissiin ollu luistokontrollia tarvittu siihen pyörään. :D
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:15:19
Mut komeesti sauhutteli takasta se yks kärkiukko. Ei paljon vissiin ollu luistokontrollia tarvittu siihen pyörään. :D
Tai toinen vaihtoehto on hyvin säädetty luistokontrolli. Varsinki ne pari kertaa ku apeksista lähti paksu viiva, nii veikkaisin ett ei ollu pelkällä ranteella väännetty.
Voi k****, eivät näytä Kawasaki Z-cupin skabaa.
Niin onks tossa mitään rengas sääntöö vai saako olla mikä merkki tahansa?
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.04.14 - klo:15:47
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:15:19
Mut komeesti sauhutteli takasta se yks kärkiukko. Ei paljon vissiin ollu luistokontrollia tarvittu siihen pyörään. :D
Tai toinen vaihtoehto on hyvin säädetty luistokontrolli. Varsinki ne pari kertaa ku apeksista lähti paksu viiva, nii veikkaisin ett ei ollu pelkällä ranteella väännetty.
Mä taas epäilen, että kun takasesta nousee sininen savu, ei siinä enää paljon elektroniikkaa ole käytössä.
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:16:35
Mä taas epäilen, että kun takasesta nousee sininen savu, ei siinä enää paljon elektroniikkaa ole käytössä.
Voihan siinä olla esim elektroniikkaa käytetty keulimiskontrolliin, jolloin se sallii mopon abaut pystyssä ollessa takarenkaalle enemmän luistoa, pidon silti kokonaan karkaamatta.
Lainaus käyttäjältä: murmela - 06.04.14 - klo:17:09
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:16:35
Mä taas epäilen, että kun takasesta nousee sininen savu, ei siinä enää paljon elektroniikkaa ole käytössä.
Voihan siinä olla esim elektroniikkaa käytetty keulimiskontrolliin, jolloin se sallii mopon abaut pystyssä ollessa takarenkaalle enemmän luistoa, pidon silti kokonaan karkaamatta.
Ok, sovitaan niin, että luistokontrollilla ne vetää noita sladeja tähän tyyliin:
https://www.youtube.com/watch?v=EVL8-GHMG-w
Edit. Ja tässä tän päivästä kumin sauhuttelua esim. n 1:38.35 kohdalla.
https://www.youtube.com/watch?v=RNNTmom-41E
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 06.04.14 - klo:17:36
Ok, sovitaan niin, että luistokontrollilla ne vetää noita sladeja tähän tyyliin:
Ei meidän tarvi sopia yhtään mitään. Koska molemmat veikkaukset on ihan mahdollisia.
FIM CEV Repsol. Muutama sana nopeana käännöksenä lehdestä Motociclismo 2.404. Tämä sarjahan kiinnostaa nyt parin suomalaisen osallistujan myötä: Eeki Kuparinen ja Niko Mäkinen ajavat Superbike-luokassa.
Alkuosa FIM on tämän vuoden uutuus, jonka käsissä sarja nyt on. Samalla pari kilpailua ajetaan Espanjan naapurimaissa, Portugalissa ja Ranskassa (vain Moto3). Repsol tietysti on öljy-yhtiö, joka on hyvin kauan näkynyt mm. Hondan sponsorina.
CEV = Campeonato de España de Velocidad eli Espanjan nopeuskilpailu. Erityisesti sarjan piikkiluokka eli nykyisin Moto3 on astinlauta, jolta voittaja siirtyy MotoGP-sarjaan: Bautista 2003, veljekset Espargaró 2004 ja 2006, Bradl 2007, Viñales 2010, Rins 2011 ja Álex Márquez 2012. Viime vuoden voittaja ranskalainen Fabio Quartenario täyttää vasta 15 vuotta eikä ikänsä puolesta voinut siirtyä ja siis puolustaa kruunuaan CEV-sarjassa. Tässä sarjassa on myös kolme sellaista tallia, jotka ovat mukana MotoGP-sarjassa.
Moto2-Superstock 600 sarja on myös ilmeisen kova, koska sen viime vuoden kolme kärkikuskia (Ramos, Mariñelarena ja Syahrin) siirtyivät MotoGP:n Moto2-luokkaan. Superbike-voittaja (Forés) vaihtoi Saksan IDM-sarjaan.
Le Mans ajetaan 18.5. ja suomalaiset ovat seuraavan kerran radalla MotorLand Aragón 8.6.
Tango, onko tietoa mihin talleihin nuo siirtyvät? Tällä hetkellä vahvistetulla listalla ei noista ole kuin Syahrin
http://www.motogp.com/en/news/2015/A+new+FIM+CEV+Repsol+in+2015
Ilmoittautuminen.
http://createsend.com/t/r-B73F969C8D38E0FB2540EF23F30FEDED
25 - 26 April 2015 FIM CEV REPSOL 2015 - PORTIMÃO Autodromo Internacional Algarve - 4592 mtr.
Result of the combined Qualifications - Superbike:
1. Carmelo Morales, YAMAHA LAGLISSE, Yamaha, 1:46.077
11. Eeki Kuparinen, MOTOMARKET RACING, BMW, 1:48.709
18. Niko Mäkinen, TEAM STRATOS, Yamaha, 1:51.787
Race 1:
1. Kenny Noyes, KAWASAKI PALMETO PL RACING, Kawasaki
8. Eeki Kuparinen, Gap 31.548 (privatallien kakkonen)
17. Niko Mäkinen, Gap 1:43.152
Race 2:
1. Carmelo Morales
10. Eeki Kuparinen, Gap 30.172 (privatallien nelonen)
17. Niko Mäkinen, Gap 1:24.316
CEVikin palasi nyt viikonloppuna 9 viikon kesätauoltaan.
SBK (P) lähtö 1: Eeki 2., Niko 6.
SBK (P) lähtö 2: Eeki 3., Niko 8.
Neljän osakilpailun jälkeen, joissa ajettu yhteensä 6 lähtöä, Eeki Kuparinen on privaattikuljettajien sarjataulukon toisena 108 pisteellä, vain 2 pistettä johtajaa jäljessä.
Jäljellä on vielä 3 osakilpailua joissa yhteensä 5 lähtöä.
Niko Mäkinen löytyy sijalta 6, 44 pisteellä.
Eeki ajelee Bemarilla ja Niko Yamahalla, kaikki muut sarjataulukon TOP10 kuskit Kawasakilla.
Videota löytyy tuolta:
https://www.youtube.com/user/CEVMotorcycleChamp/videos
Navarrassa menossa juuri toinen SB aika-ajo:
http://livetiming.alkamelsystems.com/circuito-de-navarra/
Privaattitallit:
Aika-ajot:
Edellä vielä kaks privaattia 2. & 5.
6. Pierre Texier 1:41.370
7. Axel Maurin 1:41.705
8. Eeki Kuparinen 1:42.071
Huomenna kaks lähtöö.
Pistetilanne:
Texier 110
Kuparinen 108
Maurin 103
Ja niskaankin hengittää porukkaa. Eli ei oo varaa mokata/kaatua/keskeyttää...
Kisat livenä
https://www.youtube.com/watch?v=bMoz9-JrFrA
Eka lähtö (oli vissiin kostee keli tjsp)
Privaatit:
6. Kuparinen
13. Maurin
17. Texier
Toka lähtö ~16:00
Kuivalla saivat moto2 painaa. Toivottavasti pysyy kuivana superbikeen asti.
Toka lähtö
Privaatit:
2. Texier
3. Kuparinen
6. Maurin
Irtookos mestaruus?
Ei tainnu tuon kakkosen bemarissa olla keulimisenesto ihan touring-asennos.
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 04.10.15 - klo:16:53
Irtookos mestaruus?
Ei tainnu tuon kakkosen bemarissa olla keulimisenesto ihan touring-asennos.
Jälellä viel jerezissä kaks lähtöö ja valenciassa yks. Eli 75 pojoo max.
Privaatit:
Kuparinen 134
Texier 130
Maurin 116
Live:
https://www.youtube.com/watch?v=-6ZgD_xox_k
http://www.fimcevrepsol.com/en/races/calendars?anyo=2016
http://www.fimcevrepsol.com/en/multimedia/reviews?what=34
https://www.facebook.com/motomarketoy/
Circuit de la C.Valenciana
Superbike aika-ajo:
1 51 BARRAGAN,Santiago Targobank Easyrace BMW SPA 01:35,800
5 33 MÄKINEN,Niko Leopard Yamaha Strat Yamaha FIN 01:36,732
13 5 KUPARINEN,Eeki Motomarket R. Kawasaki FIN 01:38,917
18 76 PATRONEN,Valter Motomarket R. BMW FIN 01:40,673
20 75 HÖGLUND,Mika Leopard Yamaha Strat Yamaha FIN 01:42,047
Niko kyllä veti ihan eniten
On kyllä ihan jäätävän kova aika... toivottavasti kisassa kulkee samaan malliin. RN32 yamahasta hierottu ihan kohtuu peli :)
12:00 Pit-lane opens 11:45 Moto2™ Race1 - 19 laps
13:00 Pit-lane opens 12:45 Moto3™ Race1 - 18 laps
14:00 Pit-lane opens 13:45 Superbike Race1 - 19 laps
15:00 Pit-lane opens 14:45 Moto2™ Race2 - 19 laps
16:00 Pit-lane opens 15:45 Moto3™ Race2 - 18 laps
17:00 Pit-lane opens 16:45 Kawasaki Z Cup Race2 - 18 laps
Livelähetys:
https://www.youtube.com/watch?v=A2Z5p45VfrI
Lainaus käyttäjältä: murmela - 17.04.16 - klo:11:51
12:00 Pit-lane opens 11:45 Moto2™ Race1 - 19 laps
13:00 Pit-lane opens 12:45 Moto3™ Race1 - 18 laps
14:00 Pit-lane opens 13:45 Superbike Race1 - 19 laps
15:00 Pit-lane opens 14:45 Moto2™ Race2 - 19 laps
16:00 Pit-lane opens 15:45 Moto3™ Race2 - 18 laps
17:00 Pit-lane opens 16:45 Kawasaki Z Cup Race2 - 18 laps
Livelähetys:
https://www.youtube.com/watch?v=A2Z5p45VfrI
Kiitos murmelaadi wet-kiss-smiley
Kohta alkaa...
ihan jees vipinät kärjessä. Voi misukka minkä teit.
Ei pöllömpää tuolta Mäkiseltä kyl. Harmi kun sattunut kuviin.
Vissii ihan hyviä renkaita noi michelinit kun gp:ssä ja näköjään cev:ssäkin lyhennellään kisoja ja silti keston ja tasalaatuisuuden kanssa ongelmaa... :D
Tietääkö joku kuinka tuo jako yksityis- ja "ei-yksityiskuskien" välilä menee?
Kuparinen ei tänä vuonna enää ole yksityiskuski mutta samassa bändissä ajava Patronen on. Jos Kuparisella olisi kova tehtaan tuki kawansa kanssa niin luulisi tuon näkyvän esimerkiksi tallin nimessä tms. Mäkinen ja Höglund niin ikään menee yksityiskuskien seassa.
Onko jako lähempänä meidän A- ja B-luokkia vai...? Toki voi olla, että käännän tuon privadoksen väärin, mutta kun google translate.
Tuo privateer-status on kuljettajariippuvainen, ei kalusto. Eli samalla kalustolla ajavassa tallissa toinen voi olla privaattikuski ja toinen ei. Liittyy ilmeisesti menestykseen/kokemukseen.
http://www.mpmaailma.fi/uutinen/eeki-kuparinen-tiedonkeruu-renkaat-joukkuehenki-ja-raha-ratkaisevat-menestyksen-superbiken-e
Onko kellään hajuja miten noi superbiken luokat tänä vuonna menee?
Ennen oli privateers ja muut mikä kai vastasi kotoista a/b jakoa. Nyt on open ja stock mutta jostain ymmärsin noissa olevan jtn teknistä eroa. Onko joku hajulla miten säännöt menee?
Ainakaan sarja ei taida enää olla FIM CEV Repsol muiden kuin Moto3 Junior World Championship, Moto2 European Championship, European Talent Cup ja European Kawasaki Z Cupin osalta?
Niki Tuuli
The second round of the FIM CEV Repsol 2020
Moto2™ European Championship
1 Kisa 13:00
2 Kisa 16:00
Live from Autodromo do Algarve
https://www.youtube.com/watch?v=tyZVkaPDm0Y
https://www.fimcevrepsol.com/en
Aika-ajossa:
1 Yari Montella 1:45.468
2 Niki Tuuli 1:45.892
https://livetiming.getraceresults.com/autodromodoalgarve#screen-results