Jokos rataharrastelijoiden kausi 2018 alkaa oleen paketissa?
Millä mietteillä kaudelle 2019?
Etu- ja takakate laitetaan kuntoon, ja koitetaan pitää kunnossa.
Muuten varmaan ajamisesta tulee hieman hajanaisempaa. Viikonlopuilta yksittäisiä päiviä, ja sitten kattelen Trackdayn arki-iltoja. Muualle kuin Kemoraan ja Alastarolle tuskin ehdin paitsi ehkä Ahvenisto starttiin fiilistelemään, kuten kahtena vuotena aiemmin. Omat enkat kahdelle ensiksi mainitulle radalle tietty haetaan.
No piparihan se on mielessä, mutta ajetaan nyt jotain kuitenkin. Imatralle jos pääsis tyrkkää niin olis bueno.
Kevättalven aikana uudet katteet pyörään, pari jalkatappia, jarruvipu, jarrunestesäiliö, yks teräspunosletku jne. Iskarit pitää myöski huoltaa, taidettiin viime kesä tykittää pari vuotta vanhoilla öljyillä yms.
Jos sitä pääsis ees yhen SM-lähdön maaliin asti nyt enste... siin ohessa yritetään ajaa nii paljo harkkapäiviä ku valuutta antaa myöten.
2019 valmistelu on jo hyvässä vauhdissa. Toiseen topikkiin koitan kovasti dokumentoida teknistä touhuamista, mut tähän väliin pieni juonipaljastus, että kone ehti jo accidentally kasaantua. Onneks on toinenkin harjoittelukappale.
Ajelun suhteen alkaa varmaan oleen parhaat päivät nähty tässä iässä, mut koitetaan ajaa enemmän kuin viime kesänä ja nauttia tekemisestä. Otetaan tavoitteeksi enemmän harjoittelupäiviä, kuin kisapäiviä. Joku ulkomaan reissu pitää saada aikaseks... edes Viroon.
Ihme saa kyllä tapahtua että mulla budjetti riittäisi tuohon Viron reissuun... joka sinällään harmittaa koska monella on sama mentaliteetti ni siinä häviää "ilmaisia" pisteitä, vaikkakin siellä on vastassa Viron parhaimmisto.
Tuen päiviä ja Trackdayn iltoja sen verran kuin pystyy, ja ainakin yksi Jokkis-startti pitäisi päästä ajamaan. Kaatamiset ajattelin jättää ensi kaudella baarimikoille.
Kai sitä jotain hurua tulee 2019 ajeltua. Ei kyllä mitään kummempia tavotteita jne. Jos nyt muutaman sata litraa sais bensaa poltettua
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 14.11.18 - klo:20:35
...
Ajelun suhteen alkaa varmaan oleen parhaat päivät nähty tässä iässä, mut koitetaan ajaa enemmän kuin viime kesänä ja nauttia tekemisestä. Otetaan tavoitteeksi enemmän harjoittelupäiviä, kuin kisapäiviä. Joku ulkomaan reissu pitää saada aikaseks... edes Viroon.
Jos ulkomaanreissua mieli tekee, niin BikeWeek Ruotsin Gelleråsenissa viikolla 30 (22.-28.7.) kannattaa ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi. Oltiin viime kesänä ensimmäistä kertaa, ja koko tapahtuman konsepti järjestelyineen oli todella mieluinen. Koko viikko rentoa ratapäiväajelua ma-to päättyen kisaviikonloppuun pe-su. Ryhmät jaettu lisenssin ja luokan mukaan (A/B bike, stock, 300, katukuskit jne). Lisenssikuskeille yksi ajopäivä maksaa 40€ ja kisamaksu ainakin viime vuonna oli puoleen hintaan yli 600km päästä tuleville eli noin 200€. Ajosettejä noina treenipäivinä on 3-4 x 15-20min, mikä tuntui aluksi ajatuksena tosi vähältä, mutta olikin lopulta ihan mukava juttu, kun ajopäiviä kuitenkin monta ja settien väliin jää hyvin aikaa ottaa ihan rennosti. Mihinkäs sitä kesälomalla on kiire. Ruokailut hyvin järjestetty ja muutenkin alueen puitteet on kohdallaan.
Miinuksena ainoastaan näin pohjoismaalaisittain poikkeuksellisen isot hämähäkit varikolla ja sitten tuo ajankohta, sillä viikonloppu osuu juuri Alastaron kisaviikonlopun päälle (joka taitaa olla myös PM??). Veikkaisin, että syö varmaan paljon ruotsalaista ja norjalaistakin osallistujakuntaa tuonne Alastarolle, sillä tuo BikeWeek on tapahtumana tosi suosittu, ja itse kisa on Ruotsin sarjan osakilpailu.
Pyörän katteet ny eka kuntoon, ja pari muuta pikku juttua.
Enemmän ratapäiviä alle. Pari SSC kisaa, vähän tuo mahdollinen Pärnu houkuttelis.
Ja totta kai kovempaa jos pääsis.
Lainaus käyttäjältä: Jone - 22.11.18 - klo:08:35
Ja totta kai kovempaa jos pääsis.
Miten niin jos?
Tekemällä asioita sen eteen että pääsee kovempaa, pääsee kovempaa.
Jossittelemalla oppii jossittelemaan.
Leuka ylös, takki auki, ja teet asioita. Mitä enemmän rakit räksyttää, sitä enemmän olet oikealla polulla.
Otat tavotteeks esim alastaro 1:17 vai mitä siel on kierrosenkka, niin rupee tapahtuun.
Joku ihminen sen on jollain pyörällä ajanu.
Oletko ihminen? Check!
Onko sinulla joku pyörä? Check!
Muistaakseni @wehna (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=33) sanoi jotenkin näin:"Mikään ei estä sinua ajamasta kierrosennätystä tänään."
Lainaus käyttäjältä: Daniko - 19.11.18 - klo:17:03
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 14.11.18 - klo:20:35
...
Ajelun suhteen alkaa varmaan oleen parhaat päivät nähty tässä iässä, mut koitetaan ajaa enemmän kuin viime kesänä ja nauttia tekemisestä. Otetaan tavoitteeksi enemmän harjoittelupäiviä, kuin kisapäiviä. Joku ulkomaan reissu pitää saada aikaseks... edes Viroon.
Jos ulkomaanreissua mieli tekee, niin BikeWeek Ruotsin Gelleråsenissa viikolla 30 (22.-28.7.) kannattaa ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi. Oltiin viime kesänä ensimmäistä kertaa, ja koko tapahtuman konsepti järjestelyineen oli todella mieluinen. Koko viikko rentoa ratapäiväajelua ma-to päättyen kisaviikonloppuun pe-su. Ryhmät jaettu lisenssin ja luokan mukaan (A/B bike, stock, 300, katukuskit jne). Lisenssikuskeille yksi ajopäivä maksaa 40€ ja kisamaksu ainakin viime vuonna oli puoleen hintaan yli 600km päästä tuleville eli noin 200€. Ajosettejä noina treenipäivinä on 3-4 x 15-20min, mikä tuntui aluksi ajatuksena tosi vähältä, mutta olikin lopulta ihan mukava juttu, kun ajopäiviä kuitenkin monta ja settien väliin jää hyvin aikaa ottaa ihan rennosti. Mihinkäs sitä kesälomalla on kiire. Ruokailut hyvin järjestetty ja muutenkin alueen puitteet on kohdallaan.
Miinuksena ainoastaan näin pohjoismaalaisittain poikkeuksellisen isot hämähäkit varikolla ja sitten tuo ajankohta, sillä viikonloppu osuu juuri Alastaron kisaviikonlopun päälle (joka taitaa olla myös PM??). Veikkaisin, että syö varmaan paljon ruotsalaista ja norjalaistakin osallistujakuntaa tuonne Alastarolle, sillä tuo BikeWeek on tapahtumana tosi suosittu, ja itse kisa on Ruotsin sarjan osakilpailu.
Tuo kuullostaa tosiaan mielenkiintoiselta. Jää varmaankin välistä, jos menee Alastaron kisojen kanssa päällekkäin, mutta syksyllä viimeisin SM (eli Svenska Masterskapet tai jotain sinne päin) on yleensä kotimaan viimeisen kisan jälkeen. Tänä vuonna työt teki tämän mahdottomaksi, mutta kanske ens kesänä / syksynä?
Kisakalenteri (alustava).
(https://img.aijaa.com/b/00497/14640160.jpg)
Pohjoisin rata, kemora, ekana. Tänä kesänä kisa peruttiin osallistujapulan takia. Auttaakohan kisan siirtäminen lopputalveen? Ehdottomasti elokuulle, ratkaisevaksi kisaksi. Tulis väkeäkin.
Jaa Botnia pois, Viro tilalle, ja pohjoisin rata ekaksi???
*facepalm*
Luulin että Botnian räntäsadetestit menneinä vuosina ois ollu tarpeeksi varoittava esimerkki pistää noin pohjoinen rata alkupäähän, mutta ei riittäny näköjään, halutaan maximoida räntäsateen mahdollisuus.
En käsitä miksei Alastaro tai edes Motopark voi olla ensimmäisenä... paras todennäköisyys että on kelpo olosuhteet.
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 23.11.18 - klo:16:20
Jaa Botnia pois, Viro tilalle, ja pohjoisin rata ekaksi???
*facepalm*
Luulin että Botnian räntäsadetestit menneinä vuosina ois ollu tarpeeksi varoittava esimerkki pistää noin pohjoinen rata alkupäähän, mutta ei riittäny näköjään, halutaan maximoida räntäsateen mahdollisuus.
En käsitä miksei Alastaro tai edes Motopark voi olla ensimmäisenä... paras todennäköisyys että on kelpo olosuhteet.
Ensi vuoden kalenterissa tuo Kemora ekana on aika iso kompromissi. Vaihtoehtona olisi ilmeisesti ollut, ettei ajeta siellä ollenkaan, koska kisan aiemmin järjestänyt taho lopetti toimintansa. Tässä kohtaa näköjään WCRC hyppäsi niin sanotusti miinan päälle ja järjestää kaksi kisaa ensi kaudella. Toki mitä heidän toimintaansa on Alastaron kisajärjestelyissä seurannut, en pidä sitä ollenkaan pahana asiana. Toivotaan vain, ettei kuormita kerhoa liikaa. Myös Botnia puuttuu kalenterista, koska KuMaMolla ei ole resursseja sitä järjestää, eikä korvaavaa järjestäjää ole löytynyt.
Koko tilanteen huomioiden pitää olla todella tyytyväinen tähän nyt julkaistuun kalenteriin, että saadaan viisi SM kisaa + Imatra ensi kesälle. Ihan toteutumiskelpoinen vaihtoehto olisi ollut sekin, että ajetaan vain Alastarossa, Motoparkissa ja Pärnussa.
Ranne on edelleen aavistuksen paskana, ei tosin läheskään niin käyttökelvoton kuin mitä se oli alun perin parin pikku murtuman takia. Mutta näköjään tommoset pikku murtumatkin ottaa kuukausitolkulla parantua kun ei ole enää kuolematon kakskymppinen. vi***taa kun ei voi edes kusella käydä että ranne vinkuu edelleen.
Mopo on sen verran paskana kuin mitä se oli alastaron, 100 kmh päin toista mopoa ja siitä nokkaperät kierteellä tjsp, jäljiltä. Mittaristo, etu & takakate, alakate, pleksi, jalkatappisarja ja mitä näitä nyt oli. En ole edes tarkistanut onko siinä jotain muuta kuin päälle päin näkyvät vauriot, koska yksikätisenä ei ole huvittanut ruuvata tippaakaan. Lähes käyttämättömät/priimat ketjutkin ihan v**un mutkalla ja kahesta kohtaa poikki. saa****an taitavaa?
Visa vinkuu tuskaa koska tuli kesällä kipattua myös pari aivan täysin turhaa kippiä huolimattomuuden takia, ja mopon sain kasaan lainaosilla, mutta samaan aikaan tilailin tietty korvaavat osat .
Näillä eväillä onkin hyvä lähteä kohti kevättä. 2019 Alastaro vähintään 1:19.xxx. saa**na. :]
Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.11.18 - klo:13:51
Lainaus käyttäjältä: Jone - 22.11.18 - klo:08:35
Ja totta kai kovempaa jos pääsis.
Miten niin jos?
Tekemällä asioita sen eteen että pääsee kovempaa, pääsee kovempaa.
Jossittelemalla oppii jossittelemaan.
Leuka ylös, takki auki, ja teet asioita. Mitä enemmän rakit räksyttää, sitä enemmän olet oikealla polulla.
Otat tavotteeks esim alastaro 1:17 vai mitä siel on kierrosenkka, niin rupee tapahtuun.
Joku ihminen sen on jollain pyörällä ajanu.
Oletko ihminen? Check!
Onko sinulla joku pyörä? Check!
Muistaakseni @wehna (http://www.mprata.fi/index.php?action=profile;u=33) sanoi jotenkin näin:"Mikään ei estä sinua ajamasta kierrosennätystä tänään."
Hieman aiheeseen liittyen:
"Ensin ihmiset sanovat, että olisi ahdistavaa olla vankilasellissä. Mutta oltuaan vankilasellissä he eivät kutsu sitä vankilaksi. Oikea vankila on se, mihin he vankilasellistä palaavat."
Tosta KuMaMon ja WCRC tilanteesta tuli mieleeni että mitä se vaatisi esmes MotOrgilta ottaa koppia tollasen kisan järjestämiseen?
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 24.11.18 - klo:15:13
Tosta KuMaMon ja WCRC tilanteesta tuli mieleeni että mitä se vaatisi esmes MotOrgilta ottaa koppia tollasen kisan järjestämiseen?
MotOrg ei ole SML jäsenkerho, eikä kisojen järjestäminen muutenkaan kuulu MotOrgin toimenkuvaan ja intresseihin muuten kuin MotOrg Racen osalta. Ja senkin tavoitteena on vain madsltaa kynnystä kokeilla kisaamista.
Jep, aika pieni osa loppujen lopulta MotOrg:in jäsenistä ees käy radalla?
Okei. Vaihdetaan sanan "MotOrgilta" tilalle vaikkapa "Rovaniemen Puolukanpoimijat Ry". Pointti ei ollu se että MotOrgin pitäis tehä oikeesti jotain, vaan kysymyksen tarkoitus oli selventää itselleni että mitä se yhdistys joka järjestää sen kisan joutuu käymään läpi järjestääkseen sen kisan?
Oletan että pitää anoa lupa jolla anotaan kisanjärjestämisen lupakaavake. Luvan saamisen jälkeen pitää ilmeisesti jonkin sortin dokumentti tarjota josta selviää kuka tekee mitä tekee, mutta miten isosta järjestävästä porukasta puhutaan järkkärien lukumääräisesti yms?
Kysyn siis ku en oo koskaan perehtynyt itse järjestämiseen, olen vain ollu rivimiehenä useammassa tilaisuudessa.
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 27.11.18 - klo:18:52
Okei. Vaihdetaan sanan "MotOrgilta" tilalle vaikkapa "Rovaniemen Puolukanpoimijat Ry". Pointti ei ollu se että MotOrgin pitäis tehä oikeesti jotain, vaan kysymyksen tarkoitus oli selventää itselleni että mitä se yhdistys joka järjestää sen kisan joutuu käymään läpi järjestääkseen sen kisan?
Oletan että pitää anoa lupa jolla anotaan kisanjärjestämisen lupakaavake. Luvan saamisen jälkeen pitää ilmeisesti jonkin sortin dokumentti tarjota josta selviää kuka tekee mitä tekee, mutta miten isosta järjestävästä porukasta puhutaan järkkärien lukumääräisesti yms?
Kysyn siis ku en oo koskaan perehtynyt itse järjestämiseen, olen vain ollu rivimiehenä useammassa tilaisuudessa.
Jos jaksaa perehtyä asiaan, niin moottoriliiton nettisivuilta löytynee säännöt missä mainitaan kaikki eri vaatimukset kisojen järjestelyille.
Paalua vaatinee 25-30 tonttua.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lainaus käyttäjältä: JMH - 28.11.18 - klo:10:11
Paalua vaatinee 25-30 tonttua.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja arviolta 50-100 vapaaehtoista töihin. Hyvässä lykyssä on keli kohdillaan ja yleisöä tulee paikalle. Huonossa lykyssä tulee räntää vaakatasossa ja turskaa tulee.
Tässä kohtaa, kun aurinko lämmittää jo mukavasti ja lumi alkaa sulamaan, on syytä muistuttaa että Motorg ry:n jäsenyyksien uusimisaika päättyy 28.2. puoliltaöin. Tämän jälkeen joutuu maksamaan liittymismaksun jäsenmaksun yhteydessä.
Ratapäivät tulevat myyntiin myöhemmin keväällä, kun viralliset kisakalenterit saadaan ensin lukittua, ja yhdistykset varaamaan omat päivänsä.
Lainaus käyttäjältä: Knaku - 24.02.19 - klo:11:18
Tässä kohtaa, kun aurinko lämmittää jo mukavasti ja lumi alkaa sulamaan, on syytä muistuttaa että Motorg ry:n jäsenyyksien uusimisaika päättyy 28.2. puoliltaöin. Tämän jälkeen joutuu maksamaan liittymismaksun jäsenmaksun yhteydessä.
Ratapäivät tulevat myyntiin myöhemmin keväällä, kun viralliset kisakalenterit saadaan ensin lukittua, ja yhdistykset varaamaan omat päivänsä.
orgin ratakalenteri alkaa varmaan olla valmis, mutta suomen hienoimmalle radalle, eli Motoparkkiin isosti toiveissa 2 viikonloppua. Vapaat melupäivägt on siellä muuten ok, mutta näin iän myötä lanssin puute painaa mieltä ja turhan usein joku nelipyörä saastuttaa radan pitkältä matkalta.
Lainaus käyttäjältä: Mikko K. - 24.02.19 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: Knaku - 24.02.19 - klo:11:18
Tässä kohtaa, kun aurinko lämmittää jo mukavasti ja lumi alkaa sulamaan, on syytä muistuttaa että Motorg ry:n jäsenyyksien uusimisaika päättyy 28.2. puoliltaöin. Tämän jälkeen joutuu maksamaan liittymismaksun jäsenmaksun yhteydessä.
Ratapäivät tulevat myyntiin myöhemmin keväällä, kun viralliset kisakalenterit saadaan ensin lukittua, ja yhdistykset varaamaan omat päivänsä.
orgin ratakalenteri alkaa varmaan olla valmis, mutta suomen hienoimmalle radalle, eli Motoparkkiin isosti toiveissa 2 viikonloppua. Vapaat melupäivägt on siellä muuten ok, mutta näin iän myötä lanssin puute painaa mieltä ja turhan usein joku nelipyörä saastuttaa radan pitkältä matkalta.
Kahta yritetään, katotaan saadaanko vai loppuuko meluviikonloput kesken.
Eikä pääse vakoilemaan ees motoparkin kalenterista ku eivät ole päivittäneet varauksia. :-\
Lainaus käyttäjältä: Jone - 24.02.19 - klo:13:43
Eikä pääse vakoilemaan ees motoparkin kalenterista ku eivät ole päivittäneet varauksia. :-\
Vuan nyt ovat!
www.motopark.fi
edit. ei tosin orgin viikonlopun osalta
Lainaus käyttäjältä: santerik - 26.02.19 - klo:07:13
Lainaus käyttäjältä: Jone - 24.02.19 - klo:13:43
Eikä pääse vakoilemaan ees motoparkin kalenterista ku eivät ole päivittäneet varauksia. :-\
Vuan nyt ovat!
www.motopark.fi
edit. ei tosin orgin viikonlopun osalta
Motoparkin kalenteri on kyllä aika raakile. Lähinnä melupäivät tiputeltu about kohdilleen.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/297843-MotOrg-Ajoharjoittelutapahtumat-2019
Tuolta löytyy orgin päivät.
Kausi 2019 alkupuoli on taputeltu ja räärää seisonnassa, lupasin itselleni, lekurille ja fyssarille että en mene alkukesästä radalle. Kaikki kolme antoivat hyväksynnän touringin ajamiseen. Kunhan ei kaatuile. Tosiasiassa polven uusiks paskominen lienee kadulla todennäköisempää kuin radalla mutta mennään nyt tällä, säästyypähän rahaa.
Hienosti alkoi kausi :) kymmenisen kierrosta kerkesin ajamaan alastaroa kun kaasu hirtti pääsuoralla. Menin siinä normisti jarrulle ja vaihdoin pienemmälle. Veto kuitenkin päällä niin alkoi varmaan sutimaan ja luikersi puolelta toiselle ennenkuin heitti kyydistä :o siinä sellaiset 100m liukua asfaltilla ja muutamat kuperkeikat hiekalla. Ei tullut kuin muutama hiertymä kyynärpäähän ja lonkkaan. Onneksi on hyvät turva alueet peukku_1 mopedi liukui sen sata metriä kyljellään ja hiekalla teki 15 metrin loikkia nokkaperänokkaperä et joo hieno homma hesse_yahoo
Aivan tuhannen paskaksi meni koko laite :'(
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 19.05.19 - klo:07:15
Hienosti alkoi kausi :) kymmenisen kierrosta kerkesin ajamaan alastaroa kun kaasu hirtti pääsuoralla. Menin siinä normisti jarrulle ja vaihdoin pienemmälle. Veto kuitenkin päällä niin alkoi varmaan sutimaan ja luikersi puolelta toiselle ennenkuin heitti kyydistä :o siinä sellaiset 100m liukua asfaltilla ja muutamat kuperkeikat hiekalla. Ei tullut kuin muutama hiertymä kyynärpäähän ja lonkkaan. Onneksi on hyvät turva alueet peukku_1 mopedi liukui sen sata metriä kyljellään ja hiekalla teki 15 metrin loikkia nokkaperänokkaperä et joo hieno homma hesse_yahoo
Aivan tuhannen paskaksi meni koko laite :'(
Onko kaatokassasa tilaa vara retrolle? Kuvaillun perusteella voi muuten tulla kiire motoparkkiin. Onneksi ruho jäi hyvää kuntoon, niin pääsee nopeammin korjailemaan.
Se on kyllä hienoa, että mies on kunnossa noiden lippojen jälkeen - siinä oli kuitenkin vauhtia mukavasti.
Uutta matoa koukkuun! Takaiskari ja linkku näytti ainakin selvinneen - tarviiko katutellulle välttämättä muuta tehdäkään, kuin vaihtaa ne kiertovaimentimen tilalle? (Kaasuvaijerien ja rullan lisäksi.)
Kävin la illalla katsomassa ykkös mutkaa. Noin 150m kohdalla alkoi musta viiva ja satasen kyltin kohdalla sinertävää katteen jälkeä joka jatkui hiekalle asti. Tästä voimme päätellä, että mulla olis ollu 50m aikaa reagoida kaasun hirttämiseen ja mitäs 200km/h vauhdissa taitaa aikaa olla pikkasen alle sekuntti. Saatoin tehdä tuossa jotain itsekkin väärin en tiedä facepalm Turva alueelta löytyi 15m välein neljä monttua joissa pyörä oli loikkinut :'(
Osia on kyllä jonkin verran. Melkeen toiseen kokonaiseen pyörään. Vaatii vaan aikaa ja se on tiukassa. Budjetista en vielä uskalla sanoa kun tänään varmaan puran rikkinäistä osaa pois tieltä ja katsotaan mitä kaikkea ei ole hajonnut. Piharoskis saattaa olla aika täys illalla hihi1
Lainaus käyttäjältä: m1kk0 - 20.05.19 - klo:11:11
Kävin la illalla katsomassa ykkös mutkaa. Noin 150m kohdalla alkoi musta viiva ja satasen kyltin kohdalla sinertävää katteen jälkeä joka jatkui hiekalle asti. Tästä voimme päätellä, että mulla olis ollu 50m aikaa reagoida kaasun hirttämiseen ja mitäs 200km/h vauhdissa taitaa aikaa olla pikkasen alle sekuntti. Saatoin tehdä tuossa jotain itsekkin väärin en tiedä facepalm Turva alueelta löytyi 15m välein neljä monttua joissa pyörä oli loikkinut :'(
Osia on kyllä jonkin verran. Melkeen toiseen kokonaiseen pyörään. Vaatii vaan aikaa ja se on tiukassa. Budjetista en vielä uskalla sanoa kun tänään varmaan puran rikkinäistä osaa pois tieltä ja katsotaan mitä kaikkea ei ole hajonnut. Piharoskis saattaa olla aika täys illalla hihi1
Rikkinäiset pois ja huolellinen pesu, niin se näyttää jo paljon paremmalta. Aina on helppo varmaan jälkiviisaana pähkäillä, että jotain varmaan olisi voinut tehdä toisin. Uuteen asiaan reagointiin tuo on kuitenkin lyhyt aika, joten turha siitä on itseään ruoskia. Jos jotain haluaa treenata vastaisuuden varalle, niin takajarrun käytön harjoittelusta tuskin on haittaa.
Ekaa kertaa Pärnuussa ajamassa ja olishan se voinut paremminkin mennä. :D
https://www.youtube.com/watch?v=A57xY0DBtZA&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=A57xY0DBtZA&feature=youtu.be)
Kuka sun perään tuli? Herranen aika mitä säheltämistä oli lähdössä kyl porukalla :/
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 20.05.19 - klo:21:54
Kuka sun perään tuli? Herranen aika mitä säheltämistä oli lähdössä kyl porukalla :/
Se oli joku virolainen. Ei se vaivautunut tulemaan jutulle niin en tiedä mitä sille tuli.
Tässä kohtaa sattu Juhaa leukaan, mutta tajusin sentään laittaa hanskan kypärän suojaksi. :D
(https://i.imgur.com/2H9Ll6H.jpg)
Lainaus käyttäjältä: PrivateeR - 20.05.19 - klo:21:54
Kuka sun perään tuli? Herranen aika mitä säheltämistä oli lähdössä kyl porukalla :/
Oisit nähny viime syyskuussa tuon paikallisen C-luokan lähdön. Yrittiköhän ne sitä kolme vai neljä kertaa ja parhaillaan pääsivät puol kierrosta ilman punalippua.
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 20.05.19 - klo:19:52
Ekaa kertaa Pärnuussa ajamassa ja olishan se voinut paremminkin mennä. :D
Kevät + nipun keskivaiheilla + itämaan sankarit + pärnu + ykkösmutka.
Mikä voisi mennä pieleen??!
Kolattiinkohan nuo muutkin DNF-kuskit, vai hajoskohan vehkeet muuten vaan? Oikein on kyllä kivan näköinen turva-alue, kun on betonista ristikkoharkkoa maassa heti asvaltin jälkeen. Haukkailee varmaan mukavasti paloja irti sekä pyörästä että ukosta.
Toivottavasti et loukannut.
http://balticrr.eu/files/C600%20%20%20C1200%20-%20Race.pdf (http://balticrr.eu/files/C600%20%20%20C1200%20-%20Race.pdf)
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 21.05.19 - klo:10:15
Kolattiinkohan nuo muutkin DNF-kuskit, vai hajoskohan vehkeet muuten vaan? Oikein on kyllä kivan näköinen turva-alue, kun on betonista ristikkoharkkoa maassa heti asvaltin jälkeen. Haukkailee varmaan mukavasti paloja irti sekä pyörästä että ukosta.
Toivottavasti et loukannut.
http://balticrr.eu/files/C600%20%20%20C1200%20-%20Race.pdf (http://balticrr.eu/files/C600%20%20%20C1200%20-%20Race.pdf)
Toi oli uusintastartista. Ekaa starttia ehdittiin ajamaan vajaa 2 kierrosta ja keskeytettiin kun yksi ajo pihalle. Taisi mennä omatoimisesti. En osaa sanoa noista kahdesta kierroksen 11 keskeyttäneistä uusintastartissa.
Niska ja leuka on aika jumissa. Lisäksi nivunen ja polvitaive otti vähän osumaa. Puku tarvii käyttää suutarilla ja mopon vaurioita en oo vielä tutkinut tarkemmin.
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.05.19 - klo:13:14
Niska ja leuka on aika jumissa. Lisäksi nivunen ja polvitaive otti vähän osumaa. Puku tarvii käyttää suutarilla ja mopon vaurioita en oo vielä tutkinut tarkemmin.
Eikös noiden pitäis mennä kaverin liikennevakuutuksesta? Vai eikö korvaa kisatilanteessa?
Jos siis joku ajoi sua päin?
Lainaus käyttäjältä: teemuki - 21.05.19 - klo:10:15
Kolattiinkohan nuo muutkin DNF-kuskit, vai hajoskohan vehkeet muuten vaan? Oikein on kyllä kivan näköinen turva-alue, kun on betonista ristikkoharkkoa maassa heti asvaltin jälkeen. Haukkailee varmaan mukavasti paloja irti sekä pyörästä että ukosta.
Toivottavasti et loukannut.
http://balticrr.eu/files/C600%20%20%20C1200%20-%20Race.pdf (http://balticrr.eu/files/C600%20%20%20C1200%20-%20Race.pdf)
Kerran oon pyöriny tuon betonisen riatikkoharkon päällä ja se on ihan perseestä. Ei naapurimaan kuskeilla mitään vakuutuksia ole korvaamaan toisten vahinkoja.
Lainaus käyttäjältä: Juha_K - 21.05.19 - klo:05:55
Ei se vaivautunut tulemaan jutulle niin en tiedä mitä sille tuli.
Pistin kaverille viestiä naamakirjan kautta. Sillä vissiin petti jarrut ja sitten se kiirehti sairaalaan kun käsi murtu, leikkaus huomenna.
Paskaa säkää kaikin puolin...
Koitahan parantua. Hieman on hurjan näköstä toi touhu tuolla !
Lainaus käyttäjältä: murmela - 15.06.19 - klo:00:08
Lainaus käyttäjältä: tonde8 - 15.06.19 - klo:20:11
...Nyt tarvis vaan enää ruuvata se satanan mopo kasaan niin pääsis tontille....
Ootko miettin tavotteita ? Vai lähtä vaan vetää enitenntäysii ja kattoo mihin riittää ?
Ranne rupee oleen käyttökelponen.
Ja mopokin hitaasti mutta hitaasti menossa kasaan päin. Inspiraation puute vaivaa edellen pahasti. Jos positiivisesti ajattelee, niin joka ratapäivä mikä jää ajamatta niin säästyy joku 200-400 euroa. Eikä pysty rikkomaan mopoa uudestaan, joka maksasisi sitten taasen satasesta pariin tonniin säkästä riippuen.
Tavotteena edelleen sama:"2019 Alastaro vähintään 1:19.xxx. saa**na. :]" Vähä heikolta vaan näyttää tässä vaiheessa. Palo tekemiseen puuttuu. Ja senkin olen vuosien varrella oppinut että on vähän turha yrittää väkisin, koska ei siit seuraa loppujen lopuks oikein mitään hyvää.
Sit ku jossain vaiheessa pääsee radalle asti, niin tod näk homma lähtee lapasesta abaut saman tien, tavalla (positiivisesti) ja/tai toisella (negatiivisesti).