Lainaus käyttäjältä: Vuorela - 11.06.12 - klo:09:11
Puolikuivalla sateisilla ajamassa. Shikaanin avauksesta high sider. Vähän liikaa intoa kaasun kanssa ja takanen varmaan luisti märällä, otti pidon kuivassa kohdassa ja siitä sitten vähän ensin rodeoa, kunnes turvalleen. Tosin ihan spekulointia toi miten kaato lähti. Vähän liian aikaisin ja kovaa kaasulla kuitenkin. Rengaskaan ei vielä ehtinyt sulaa alle vaikka lämpösenä kävikin.
Hmm. Silminäkijä lausunnon perusteella ajoin kuitenkin kuivalla uralla pyörä oli jo muutamaa astetta vaille pystyssä kun takapää heitti vasemmalle ja heti perään oikealle. Tässä kohtaa kuski haki paikkaansa maatakiertävältä radalta ja tulos tulikin jo kirjoitettua. Datan keruuta ei ollut mukana joten sieltä ei nyt voi käytöstä kaivaa.
Mikähän voi saada pyörän käyttäytymään noin? Jos kerran perä ei luista avauksessa, mutta menettää tuolla tavalla pidon. Pyörä vähän ravisti/luikerteli bussipysäkin ulostulossa ja paluusuoralla mäen päällä, näistä vihjeistä kai olisi pitänyt osata tulla pois ja tutkia tarkemmin missä on vikaa. Kun kerran olin viimeistä settiä sateisilla liikkeellä ajoin nuo paikat vaan rauhassa ettei pyörä ravistanut liikaa. Tässä kohtaa oli tullut jo toista kymmentä kierrosta tällä kokoonpanolla. Vauhti oli mielestäni ihan reipasta, muttei mitään riskin kanssa touhuamista.
Ei kai takapyörä voi kiihdytyksessä nousta irti radasta, kun paino on jo takana ja sitten tuo epävakaus saada kyseisen heittämisen alulle. Olisiko jollain ajatuksia mistä lähteä pyörää tutkimaan takapyörän kiinnityksen, renkaan rungon ja tasapainon sekä takapään laakereiden lisäksi?
Tästä voi tehdä oman ketjunsa, jos joku sille näkee sopivan paikan.