Lainaus käyttäjältä: tonibergholm - 18.09.13 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: wehna - 18.09.13 - klo:19:30
Jep, ne sun pukit on juuri tuollaiset.
Bemarissa on tosi tarkat ketjunsäätöpalat vakiona ja en usko että tarvii vaihtaa.
Juu ihan hyvät ne on säätöpalat on, mutta lähinnä se, että ne pysyisi siinä omilla paikoillaan (ei asfaltilla, siinä ne pysyy kyllä) olisi kiva feature... Eli mitä vähemmän siinä on ylimäärisia irto-osia sitä parempi.
Tuossa Fast Frankin systeemissä jopa mutteri on valmiiksi paikoillaan.
Joo tuota pyörän vaihtoa on meillä mietitty ilta jos toinenkin tässä vuosien saatossa. Jossain vaiheessa kehittely pysähtyin kun säännöt kielsivät ketjunkiristimien vaihdon.
Lightech on tuttu ja periaatteessa ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei kovinkaan kätevä. Ongelma on siinä että akseli on tosi kankea työntää paikalleen koska ketju vetää pyörää eteen. Ketjun veto ei muuten juurikaan haittaa mutta takapyörä kääntyy hieman vinoon ja akseli ei tahdo mennä paikalleen. Mulle ainakin jäi tuollainen kokemus.
Me olemme sitä mieltä että takapukilla on paras vaikutus pyörän vaihdon onnistumiseen. Paikallaan pysyvät holkit ovat toinen tosi merkittävä apu. Irto-osat on pieni harmi, mutta niiden kanssa oppii elämään kun on oikea työskentelytekniikka.
Olen haaveillut että voisimme rakentaa itselle ja muillekin nopeita ja käyttöystävällisiä kilpureita. Kaikki on tehtävissä ja varmasti ovat hienoja. Ainut ongelma on hinta. Tai ei se meitä haittaa, mutta asiakkaita voi olla vähän kehnosti. Oikea pikavaihtosysteemi taakse maksaa arviolta 3000€, mutta sitten homma sujuu aika kätevästi
https://www.youtube.com/watch?v=iGXYweeh4do