Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 23.07.13 - klo:08:56
Lainaus käyttäjältä: Cat - 22.07.13 - klo:15:50
kun kisa oli ohi ja rata tyhjä niin vedin aina pari kierrosta ja kävin naksauttamassa vaimennuksia. Taas uusiks. Suurin vika kyllä kuskissa
Tuliko siitä pyörästä yhtään rauhallisempi? Eli saitko säädöillä tehtyä jotain parannusta.
Ajamisessa täytyy koittaa käyttäytyä rauhallisesti ja eleettömästi. Alustaa pitää häiritä mahdollisimman vähän. Varmaan joku tästä maininnutkin.
Ei sun ajolinjat ihan metsässä ollut (mitä niitä vähän näin). Tasaisia suorituksia lähtisin seuraavalla kerralla hakemaan. Tuo 24-puolelle pääseminen on aikamoinen tavoite. Ei se kauhean huono tavoite ole, mutta itse suosittelisin yrittämään tasaisia kierrosaikoja. Oppii ainakin, missä kohtaa rataa menee hyvin ja missä on viilattavaa.
edit. Oliko tuo kulkuasento kuskin ajoasento vai pyörän geometria?
Ei oikeen kultaista keskitietä tuntunut löytyvän, mutta ens kerralla sitten. Pyörän kulkuasentoa tarkoitin. Ei tuo tasaisuus mikään ongelma. Optimin ja parhaan kierrosajan erotuksesta saattaa saada sellaisen kuvan, mutta toinen näkökulma:
Kun ajan, niin löydän koko ajan virheitä ajosta, lähinnä rullailua - jarrumerkit liian aikaisin. Seuraavalle setille myöhennän niitä aina, sitten löytyy taas lisää virheitä, esim. eri linjaa niin voi avata rajummin ja aikasemmin ---> seuraavalle setille taas keskityn siihen. Sitten löytyy ajolinjavirheitä --> seuraavalle setille jne jne.. kierre on loputon. Aina voi parantaa.
En tiedä onko olemassa oikeaa vai väärää tapaa, mutta minä en järkeväksi takoa joka kerta samallailla tietty mutka, jos huomaa että sitä voisi parantaa reilusti. Itse olen keskittynyt parantamaan niitä omia virheitä päivän aikana ja tähän asti se on näkynyt optimissa, joka menee aina pari sekkaa edellä. Seuraavalla kerralla keskityn sitten eri mutkiin.
Esim. perjantaina lähden parantamaan kemoran kahvilan mutkaa reilusti. Keskityn siihen ja tavoite on päivän aikana saada tuo vika sektori 10,0s --> 8,5s. Kova on, voi olla että joudun syömään sanani, mutta sittenpähän joudun. Tavoitteita pitää olla.
Teen pieniä muutoksia pyörään ja jos on onnistuneita, niin lähden ihan puhtaasti tavoittelemaan alastarossa 1.24 alkuista.