Lainaus käyttäjältä: murmela - 22.08.12 - klo:21:05
Lainaus käyttäjältä: slowrider - 22.08.12 - klo:19:58
Olen nyt pikkuhiljaa koittanut vain saada tuota asentoa osumaan kohdalleen niin, että asento olisi valmis jo ennen taittamista ja menisi mutka ilman heilumisia.
En oo ny iha varma miten sä tota tarkotat, mut mun miälest ei sitä asentoo kannata valmiiks pistää ennen taittoo. Koska; siinä vaiheessa kun sä relaat sen sisäkäden ja se tippuu alas, niin samanaikaisesti se taitto tulee ihan itestään siin kohtaa.
Ja varsinki jos sä ajat jarrulla apeksiin, nii mun miälest mopo tavallaan taittuu sen koko jarrun ajan ja samalla yläkroppa laskee samaa tahtii ku jarru kevenee, ja sit kääntöpisteessä se sisäkäsi tippuu lopullisesti alas ja kääntää mopon.
Eri asia on sit jos sä jarrutat suoralla, mut siinäki se sisäkäden lopullinen tiputtaminen pitää tehä vast taitossa/ se taittaa sen mopon.
Huonosti ilmaisin asian. Treenasin juuri tuota apeksiin jarrulla tuloa ja jarrua löysäten ylökropan siirtoa peilin paikalle. Mutta tuolla asennon hakemisella kohdalleen tarkoitin sitä että haen alakropan kerralla paikalleen. Ulkopuolen jalka tiukkaan tankkiin ja asento niin että alakroppaa ei tarvi liikuttaa mutkan aikana. Eli vähän niin että sitä mukaa kun jarru vähenee niin yläkroppa painuu vastaavasti alaspäin... ennen tossa yhtälössä roikotti alakroppaakin eikä sillon linja pysyny yhtään...
edittiä:
Siis tavallaan yritin selkeyttää ajamista ja saada mutkiin selkeän "työnkulun" niin että koko tapahtuma liikkeineen olisi ns. yhtä suoraviivaista liikettä. Eli kaikki ylimääräinen hakeminen,korjaaminen yms arpominen jäisi pois. Jotenkin tähän tyyliin
1.Suoralla kypärä tankkia vasten kaasu auki
2.yläkroppa ylös,reisillä puristus tankkiin,kädet rennoksi ja kova jarru
3.jarrun kevennys ja kun mahdollista niin alakropan asennon haku. Perseen siirto senverran sisäpuolelle, että saa ulkopuolen reiden tiukkaan asentoon tankkia vasten, sisäpuolen jalkaa vähän ulos
4.jarrua löysäten taittoa kohti sisäkanttaria ja samalla ulkopuolen kättä suoremmaksi ja yläkropan taittoa sisälle alaspäin "peilin paikalle"
5. kun jarru loppu niin asteittain kaasua ja kun latu on tarpeeksi suora, ulkopuolen käsi suoraksi ts.mopon nosto pystympään kun itse vielä sivulla ja kaasua lisää/torvi auki
6. kun mopo suorassa niin kun vaihteiden potkimiselta ehtii niin takaisin yläkroppa pleksin taakse ja perseen siirto jos seuraava mutka eri suuntaan
jne