MP-Rata

RATAKALUSTO => Pyörät => Aiheen aloitti: hupeli - 24.05.17 - klo:21:26

Otsikko: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: hupeli - 24.05.17 - klo:21:26
Yamaha päätti muuttaa uuteen kotiin ja katselin tässä varovasti sillä silmäll muuatta k8 gikseriä. Jos sutsuki miehet haluaa jakaa viisauttaan ja kertoa kannattaako sellaiseen sotkeutua niin olisin kovin onnellinen. Sattui olemaan itsellä Biken testi ko. vuoden superpyöristä ja manailivat siinä suikan kytkintä että antautuu kun rasittaa... Onko nämä alkutaipaleen nestekytkimet ongelmallisia? Mitä muuta erityistä tulisi tarkastella? Niin, kysymys on siis kilvellisestä pyörästä.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: wbaum - 24.05.17 - klo:21:49
-kaikkien aikojen (?) paskimmat jarrut
-hyvä keskivääntöinen kone, joka antaa paljon anteeksi vaihteidenkäytön puolesta
-Geometria lahnamainen ja etupainoinen vakiona, saa siedettäväksi takaiskarilla ja pienellä muutoksilla.
-Varaosat ja ratapalikat halpoja
-ecuun löytyy paljon tietoa ja helppoja "virejä", tietoa noin muutenki aika hyvin löytyy.
-Yleisesti ottaen varmaan luotettavimpia kioskeja

Mulla ainakaan ikinä ollut kytkimen kans mitään. En ole edes avannut kylläkään muilta murheilta. Nestekytkimistä joku tykkää, joku ei.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 25.05.17 - klo:08:04
Kun pitää jatkuvasti kytkimen tysylkän tiivisteen mukana niin ihan soiva peli. Vakio "luistokytkin" pääsee hakkaamaan kytkimen työsylkkää väärstä suunnasta ja ajan kans tiiviste pettää ja työsylkkä imasee ilmaa.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: hupeli - 03.06.17 - klo:20:29
Tuli tosiaan nyt k8 ostettua. wbaum:in mainitsema "kaikkien aikojen paskimmat jarrut" taitaa valitettavasti pitää paikkansa. Mikäs se käytännöllisin konsti on asian tilaa parantaa? Brembon työsylkkä? Teräspunosletkut löytyy jo.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 03.06.17 - klo:21:04
Brembon pääsylkkä ja hyvät jarrupalat parantaa tilannetta kummasti.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:29
Onkos siihen jo vaihdettu se kamppis työsylkästä?
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 03.06.17 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:29
Onkos siihen jo vaihdettu se kamppis työsylkästä?
Se ei kyllä tilannetta juuri paranna.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.06.17 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:29
Onkos siihen jo vaihdettu se kamppis työsylkästä?
Se ei kyllä tilannetta juuri paranna.

Ai? Kaveri kehu 750 susukissa olleen merkittävä muutos. Vissiin sit oli toooodella surkee se vanha.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: hupeli - 03.06.17 - klo:22:51
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.06.17 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:29
Onkos siihen jo vaihdettu se kamppis työsylkästä?
Se ei kyllä tilannetta juuri paranna.

Ai? Kaveri kehu 750 susukissa olleen merkittävä muutos. Vissiin sit oli toooodella surkee se vanha.


On vaihdettu. Mistä brembon työsylkkää kannattaa katsella? Hinnat suunnilleen?
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:55
Carpimotosta ottaisin. Siä on myös muitakin valikoimassa kuin se RCS. Oon pari alle 200€ sylkkää tilannu sieltä kavereille.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: TommoKe - 03.06.17 - klo:23:12
Tossa hyvä vaihtoehto.Muista tilata myös tarpeellinen banjopultti. Eri kierre kuin japsissa.
  http://www.carpimoto.it/en-FI/9570_10476070-Radial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19x18-Forged-Racing-HP.htm
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 03.06.17 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:23:12
Tossa hyvä vaihtoehto.Muista tilata myös tarpeellinen banjopultti. Eri kierre kuin japsissa.
  http://www.carpimoto.it/en-FI/9570_10476070-Radial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19x18-Forged-Racing-HP.htm
Sylkän mukana tulee toi pultti.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: hupeli - 04.06.17 - klo:18:53
Niitä ei sattuis mistään Suomesta saamaan? Oon niin hirveen hyvä tilaamaan kaikkea ulkomailta. :o
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 04.06.17 - klo:19:20
Lainaus käyttäjältä: hupeli - 04.06.17 - klo:18:53
Niitä ei sattuis mistään Suomesta saamaan? Oon niin hirveen hyvä tilaamaan kaikkea ulkomailta. :o
Motostore24:llä on yleensä Brembon RCS19 pääsylkkää hyllyssä eikä hintakaan ole mikään mahdoton. Jos ei näy verkkokaupassa niin pistå sähköpostilla kysely niin löytyy varmasti.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Juha_K - 04.06.17 - klo:20:10
Osta mieluummin se perus 19x18 Brembo kuin RCS. Tohon perusmalliin saa edes auttavasti osia, jos se ottaa osumaa ja se on lisäksi edullisempi.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: TommoKe - 04.06.17 - klo:22:24
Carpimoto on helppo ja luotettava paikka. Tilauksesta noin 2-5pv ja tavara kotona.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: haage - 04.06.17 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.06.17 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:29
Onkos siihen jo vaihdettu se kamppis työsylkästä?
Se ei kyllä tilannetta juuri paranna.

Ai? Kaveri kehu 750 susukissa olleen merkittävä muutos. Vissiin sit oli toooodella surkee se vanha.

Ainakin K5:ssa auttoi paljon, sama työsylkkähän se oli. Vanhan pahin vika oli jokapäiväinen ilmaustarve, uudella ei moista ole, ja lievä pehmeneminen pitemmissä vedoissa. SBS:n dual carbon DC palojen ja punosletkujen kanssa mielestäni täysin riittävä yhdistelmä harrastajalle.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 04.06.17 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 03.06.17 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:22:29
Onkos siihen jo vaihdettu se kamppis työsylkästä?
Se ei kyllä tilannetta juuri paranna.

Ai? Kaveri kehu 750 susukissa olleen merkittävä muutos. Vissiin sit oli toooodella surkee se vanha.

Ainakin K5:ssa auttoi paljon, sama työsylkkähän se oli. Vanhan pahin vika oli jokapäiväinen ilmaustarve, uudella ei moista ole, ja lievä pehmeneminen pitemmissä vedoissa. SBS:n dual carbon DC palojen ja punosletkujen kanssa mielestäni täysin riittävä yhdistelmä harrastajalle.

Kyllähän se menettelee jos ei oo koskaan ajanu paremmilla. Tässäkin tapauksessa tieto lisää tuskaa.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: haage - 04.06.17 - klo:22:51
Totta tuokin mutta em. yhdistelmälläkin pärjää. Käyttää vaikka säästyneet rahat renkaisiin, mielestäni järkevämpi kohde.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 04.06.17 - klo:22:54
Itse kyllä sijoittaisin milloin vain yhden takasen hinnan kunnollisiin jarruihin ja treenaisin roskistakasilla. Sen uuden takasen pitoa kun ei kuitenkaan pysty hyödyntämään, mutta hyvät jarrut pystyy.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: haage - 04.06.17 - klo:23:02
Tällaisessa vanhemmassa pyörässä näkisin kunnon luistoneston olevan suurin rajoite verrattuna uusiin, varsinkin sateella ja semikelillä. Enkä tarkoita mitään Bazzaz-viritystä vaan esim BMW:n Alpha racingia
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: wbaum - 04.06.17 - klo:23:17
Noo, ajoin 2 vuotta sitten kovempaa alastarolla rcs sylkällä ja vakiosatuloilla ja motonetin halvimmilla paloilla kuin tänään... Nyt siis kaikki taviskamojen ylähaitarista jarruosastolla, onhan ne ihan eliittiä nyt... 

Mut punosletkut, pääsylkkä ja palat kohdilleen nii kyllä niillä rataa kiertää aika pirun pitkälle.  Ja huollot tietty kannattaa opetella, harvemmin ylihuoltaa noita. 18x19,  ei rcs maksaa 220e tarjoushinta nyt carpimotossa. Helppo koppi. Jos katuajoa nii sitten rcs19 nii saa jarruvalokatkaisimen... 
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 04.06.17 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:02
Tällaisessa vanhemmassa pyörässä näkisin kunnon luistoneston olevan suurin rajoite verrattuna uusiin, varsinkin sateella ja semikelillä. Enkä tarkoita mitään Bazzaz-viritystä vaan esim BMW:n Alpha racingia
Höh, ei luistonestoo oikeestaan tartte harrastajatasolla mihinkään. Tässä maassa on muutenkin aika vähissä ne mopot joissa luistokontrolli olis semmosella mallilla, että laite on nopeempi luistokontrollin kanssa kuin ilman.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: TommoKe - 04.06.17 - klo:23:21
Tai kadullekin toi halvempi plus banjopultti jossa jarruvalokytkin.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: murmela - 04.06.17 - klo:23:49
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:22:51
Totta tuokin mutta em. yhdistelmälläkin pärjää. Käyttää vaikka säästyneet rahat renkaisiin, mielestäni järkevämpi kohde.
Renkaita järkevämpi kohde on alusta. Vasta sen jälkeen on järkeä satsata renkaisiin.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: haage - 04.06.17 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.17 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:02
Tällaisessa vanhemmassa pyörässä näkisin kunnon luistoneston olevan suurin rajoite verrattuna uusiin, varsinkin sateella ja semikelillä. Enkä tarkoita mitään Bazzaz-viritystä vaan esim BMW:n Alpha racingia
Höh, ei luistonestoo oikeestaan tartte harrastajatasolla mihinkään. Tässä maassa on muutenkin aika vähissä ne mopot joissa luistokontrolli olis semmosella mallilla, että laite on nopeempi luistokontrollin kanssa kuin ilman.
Kilvanajoa kun harrastaa, huonossa säässä luistonestosta on apua. Osin varmasti syynä harjoittelemattomuus muulloin kuin nätillä kelillä. Kisassa sitten tulee takkiin luistonestollisille jos keli ei ole hyvä.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: haage - 05.06.17 - klo:00:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.06.17 - klo:23:49
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:22:51
Totta tuokin mutta em. yhdistelmälläkin pärjää. Käyttää vaikka säästyneet rahat renkaisiin, mielestäni järkevämpi kohde.
Renkaita järkevämpi kohde on alusta. Vasta sen jälkeen on järkeä satsata renkaisiin.

Alusta on tärkeä olla kunnossa. Mutta kun on löytänyt painumat yms, pitäisi antaa itselle aikaa oppia alustan toiminta. Jos joka setin jälkeen säätää jotakin, aina on uuden alustan kanssa oppimassa. Tällöin se tärkein eli ajolinjat on vaikeampi oppia. Naksu sinne naksu tänne ei pyörää hirveästi muuta mutta isojen muutosten tekemistä pitäisi mielestäni välttää.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: murmela - 05.06.17 - klo:00:11
Lainaus käyttäjältä: haage - 05.06.17 - klo:00:01
Lainaus käyttäjältä: murmela - 04.06.17 - klo:23:49
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:22:51
Totta tuokin mutta em. yhdistelmälläkin pärjää. Käyttää vaikka säästyneet rahat renkaisiin, mielestäni järkevämpi kohde.
Renkaita järkevämpi kohde on alusta. Vasta sen jälkeen on järkeä satsata renkaisiin.

Alusta on tärkeä olla kunnossa. Mutta kun on löytänyt painumat yms, pitäisi antaa itselle aikaa oppia alustan toiminta. Jos joka setin jälkeen säätää jotakin, aina on uuden alustan kanssa oppimassa. Tällöin se tärkein eli ajolinjat on vaikeampi oppia. Naksu sinne naksu tänne ei pyörää hirveästi muuta mutta isojen muutosten tekemistä pitäisi mielestäni välttää.

En puhunut säätämisestä, vaan alustan päivittämisestä.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 05.06.17 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.17 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:02
Tällaisessa vanhemmassa pyörässä näkisin kunnon luistoneston olevan suurin rajoite verrattuna uusiin, varsinkin sateella ja semikelillä. Enkä tarkoita mitään Bazzaz-viritystä vaan esim BMW:n Alpha racingia
Höh, ei luistonestoo oikeestaan tartte harrastajatasolla mihinkään. Tässä maassa on muutenkin aika vähissä ne mopot joissa luistokontrolli olis semmosella mallilla, että laite on nopeempi luistokontrollin kanssa kuin ilman.
Kilvanajoa kun harrastaa, huonossa säässä luistonestosta on apua. Osin varmasti syynä harjoittelemattomuus muulloin kuin nätillä kelillä. Kisassa sitten tulee takkiin luistonestollisille jos keli ei ole hyvä.
Ok, sulla lienee kyydit sitten A:n kärjen tuntumassa jos luistokontrolli on vauhtia rajoittava tekijä. Elikkäs meikäläisen on turha sinua neuvoo kun ei oma vauhti ihan noihin yllä.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: T1mppa - 05.06.17 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.06.17 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.17 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:02
Tällaisessa vanhemmassa pyörässä näkisin kunnon luistoneston olevan suurin rajoite verrattuna uusiin, varsinkin sateella ja semikelillä. Enkä tarkoita mitään Bazzaz-viritystä vaan esim BMW:n Alpha racingia
Höh, ei luistonestoo oikeestaan tartte harrastajatasolla mihinkään. Tässä maassa on muutenkin aika vähissä ne mopot joissa luistokontrolli olis semmosella mallilla, että laite on nopeempi luistokontrollin kanssa kuin ilman.
Kilvanajoa kun harrastaa, huonossa säässä luistonestosta on apua. Osin varmasti syynä harjoittelemattomuus muulloin kuin nätillä kelillä. Kisassa sitten tulee takkiin luistonestollisille jos keli ei ole hyvä.
Ok, sulla lienee kyydit sitten A:n kärjen tuntumassa jos luistokontrolli on vauhtia rajoittava tekijä. Elikkäs meikäläisen on turha sinua neuvoo kun ei oma vauhti ihan noihin yllä.

Ei kun hän tarkoittaa asiaa puhekielellisesti ei kirjakielellisesti.
Toivoo siis voivansa avata kaasun 100% sekunnissa, kun lähtee sadekelissä mutkasta. Luottaisi siis täysin elektroniikan pitävän pyörän kurissa.
Muistaakseni joku tätä koitti ihan kesäkelillä ja samaan syssyyn löytyi Alastaron alla piilevä mannerlaattojen välinen sauma.

Mutta sanon, että tuo on huono ideologia ja kannattaa oman terveyden takia harjoitella sateella ajoa.

Nimimerkki: 100% kaatoprosentti sadeajossa.

edit. Aikaisemmin puhuttiin jarruista. Onko k8 ikäisiin vaihdettu Yamahan jarrusatuloita? Ne oli ainakin hyvät k4 kiksussa. Hyvät jarrut taitaa olla myös kawassa.
Ja laita ne jarrut niin hyviksi kun saat. On äärettömän hienoa puskea mutkaan kovaa, kun tietää että kohta puree jarrut hyvin. Jos vähänkään epävarmuutta, niin se näkyy heti koko mutkaanmeno prosessissa.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Tomppa82 - 05.06.17 - klo:10:54
Mä vaihdoin mun K6 1000:een ZX-10R vm 2012 satulat ja oli sitten eroa ku yöllä ja päivällä.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: wbaum - 05.06.17 - klo:11:19
Ihan hyvät niistä jarruista tulee kun laittaa rcs sylkän, brembo m4 satulat, brembo rc jarrupalat ja brakingin levyt.

...Ja sitten jarrupaineanturi niin näkee miten jaetaan helmiä sioille.  :)
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: T1mppa - 05.06.17 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.06.17 - klo:11:19
Ihan hyvät niistä jarruista tulee kun laittaa rcs sylkän, brembo m4 satulat, brembo rc jarrupalat ja brakingin levyt.

...Ja sitten jarrupaineanturi niin näkee miten jaetaan helmiä sioille.  :)

Eiks se ollut niin, että tolla kombolla ajellessa pitää osata jo jarruttaa? Jos liruttelee jarrutuksen, niin ei toimi. Pitää heittää täydestä laukasta iso ankkuri alas, että jarrut rupee puremaan ja kikotin pysähtyy.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: murmela - 05.06.17 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 05.06.17 - klo:10:23
Toivoo siis voivansa avata kaasun 100% sekunnissa, kun lähtee sadekelissä mutkasta. Luottaisi siis täysin elektroniikan pitävän pyörän kurissa.
Muistaakseni joku tätä koitti ihan kesäkelillä ja samaan syssyyn löytyi Alastaron alla piilevä mannerlaattojen välinen sauma.
Muistat väärin.
Koittaja ei koittanut avata 100% sekunnissa ihan kesäkelillä. Eli koittaja ei luottanut elektroniikan pitävän pyörän kurissa.
Koittaja ainoastaan luuli että elektroniikka toimisi turvaverkkona, niin kuin se vakiona toimiikin, siinä vaiheessa kun kuski mokaa jotain kaasun kanssa.
Mutta koittajan mannerlaattojen saumaksi muodostui se, että hän ei tiennyt/ ymmärtänyt että elektroniikkaa oli muutettu ja säädetty turvaverkko kokonaan pois.

Sitten kun koittaja perehtyi asiaan syvällisemmin, hän teki elektroniikasta abaut vakiota vastaavan turvaverkon, jolloin voi esim alastaron kahvilan mutkasta avata 100% sekunnissa 45-asteen kallistuksessa. Toimii. peukku_1
Sen lisäksi koittaja viritteli elektroniikasta keulimisen kontrollin, jolloin suorilla voi vetää 100% kaasulla ilman että mopo lähtee keulimaan. Sitä taasen vakiossa ei ole. (Uusimmassa 2017 mallissa taitaa olla vakiona ihan omat säätönsä keulimiselle?)
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 05.06.17 - klo:12:15
^Jotain pielessä alustassa jos ei pysy keula tontissa?
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: T1mppa - 05.06.17 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: murmela - 05.06.17 - klo:11:55
Muistat väärin.
Koittaja ei koittanut avata 100% sekunnissa ihan kesäkelillä. Eli koittaja ei luottanut elektroniikan pitävän pyörän kurissa.

Oot oikeassa. Lisäksi se paikka taisi olla sellainen, että sekunnissa ei kukaan hullu käännä kaasua 100% auki. Mutta kyseinen keissi tuli kuitenkin mieleen.

Hyvä, että nyt homma rokkaa ja pyörällä on ilo ajella!

Nimim. Odottelen vehje semikovana, että pääsen kurvailemaan laina ZX6R:llä. Siinä ei tosin oo elektroniikka-apuja, mutta odotettavissa olisi uuden oman kierrosennätyksen ajaminen.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: wbaum - 05.06.17 - klo:13:16
Lainaus käyttäjältä: T1mppa - 05.06.17 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: wbaum - 05.06.17 - klo:11:19
Ihan hyvät niistä jarruista tulee kun laittaa rcs sylkän, brembo m4 satulat, brembo rc jarrupalat ja brakingin levyt.

...Ja sitten jarrupaineanturi niin näkee miten jaetaan helmiä sioille.  :)
Eiks se ollut niin, että tolla kombolla ajellessa pitää osata jo jarruttaa? Jos liruttelee jarrutuksen, niin ei toimi. Pitää heittää täydestä laukasta iso ankkuri alas, että jarrut rupee puremaan ja kikotin pysähtyy.
Vähän varmaan joo. Käytännössä pitää muutama kertaa jarruttaa ennenkuin alkaa tapahtumaan isommin mitään, mut sanotaan että jokaisella ekalla kierroksella hiukan  jännittää miten se palmasin eka jarru puree. En ihan osaa kommentoida että olisko siinä vielä muutaman sekunnin aikajaksolla jotain semmosta että sen palan pitäis lämmetä vielä optimiin.

Jos olis gpfa palat niin kuskin heittäis katsomoon yhden sormen jarrutuksella instana, mutta noi rc-palat on vähän lineaarisemmat, . Hyvällä tavalla siis.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: hupeli - 05.06.17 - klo:17:03
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:23:12
Tossa hyvä vaihtoehto.Muista tilata myös tarpeellinen banjopultti. Eri kierre kuin japsissa.
  http://www.carpimoto.it/en-FI/9570_10476070-Radial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19x18-Forged-Racing-HP.htm

Tollainen tuolta nyt tilattu. Kiitos TommokKe:lle vinkistä. Ja muillekin hyvistä kommentoinneista. Nyt ootellaan osaako saapasmaan Luigi laittaa paketin tänne raukoille rajoille.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: TommoKe - 05.06.17 - klo:17:10
On varmaan viimeistään pe sulla kotona jo.  Hyvä paikka ollu aina hankinnoille. Joskus jarrupaloja tilasin tiistaina 22 jälkeen ja to oli puolilta päivin paketti kotona.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: haage - 06.06.17 - klo:02:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.06.17 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.17 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:02
Tällaisessa vanhemmassa pyörässä näkisin kunnon luistoneston olevan suurin rajoite verrattuna uusiin, varsinkin sateella ja semikelillä. Enkä tarkoita mitään Bazzaz-viritystä vaan esim BMW:n Alpha racingia
Höh, ei luistonestoo oikeestaan tartte harrastajatasolla mihinkään. Tässä maassa on muutenkin aika vähissä ne mopot joissa luistokontrolli olis semmosella mallilla, että laite on nopeempi luistokontrollin kanssa kuin ilman.
Kilvanajoa kun harrastaa, huonossa säässä luistonestosta on apua. Osin varmasti syynä harjoittelemattomuus muulloin kuin nätillä kelillä. Kisassa sitten tulee takkiin luistonestollisille jos keli ei ole hyvä.
Ok, sulla lienee kyydit sitten A:n kärjen tuntumassa jos luistokontrolli on vauhtia rajoittava tekijä. Elikkäs meikäläisen on turha sinua neuvoo kun ei oma vauhti ihan noihin yllä.

Harrastan kilvanajoa A:ssa, vauhdit tosin ei ole kärjen luokkaa vaikka Kärjen takarengasta on tullut ajossa läheltä tarkasteltua.
Brembon RC palat ovat mielestäni yhtä hyvät kuin SBS Dual Carbonit, kuluvat ehkä hieman nopeammin.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: Nitrous - 06.06.17 - klo:11:39
Lainaus käyttäjältä: haage - 06.06.17 - klo:02:17
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 05.06.17 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:52
Lainaus käyttäjältä: Nitrous - 04.06.17 - klo:23:18
Lainaus käyttäjältä: haage - 04.06.17 - klo:23:02
Tällaisessa vanhemmassa pyörässä näkisin kunnon luistoneston olevan suurin rajoite verrattuna uusiin, varsinkin sateella ja semikelillä. Enkä tarkoita mitään Bazzaz-viritystä vaan esim BMW:n Alpha racingia
Höh, ei luistonestoo oikeestaan tartte harrastajatasolla mihinkään. Tässä maassa on muutenkin aika vähissä ne mopot joissa luistokontrolli olis semmosella mallilla, että laite on nopeempi luistokontrollin kanssa kuin ilman.
Kilvanajoa kun harrastaa, huonossa säässä luistonestosta on apua. Osin varmasti syynä harjoittelemattomuus muulloin kuin nätillä kelillä. Kisassa sitten tulee takkiin luistonestollisille jos keli ei ole hyvä.
Ok, sulla lienee kyydit sitten A:n kärjen tuntumassa jos luistokontrolli on vauhtia rajoittava tekijä. Elikkäs meikäläisen on turha sinua neuvoo kun ei oma vauhti ihan noihin yllä.

Harrastan kilvanajoa A:ssa, vauhdit tosin ei ole kärjen luokkaa vaikka Kärjen takarengasta on tullut ajossa läheltä tarkasteltua.
Brembon RC palat ovat mielestäni yhtä hyvät kuin SBS Dual Carbonit, kuluvat ehkä hieman nopeammin.

Suht samoja vauhteja sitten varmaan mennään. Sanosin, että tällä hetkellä nykysellä kalustolla olis potenttiaalia päästä n. 2s päähän rataenkoista. Tai siis olisi ollut jos ei olisi jäänyt koko kausi väliin.

SBS:n dual carbonit kestää tosiaan paremmin kuin Brembon RC, mutta ovat toisaalta tyyriimmät, joten voi olla, että kustannus per kierros on samaa luokkaa.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: JULLE - 06.06.17 - klo:14:17

Minulla riitti kyseiseen mopoon kun vaihto;
Teräspunosletkut ja Brembon jarrukahvan.

Jarrupaloina toimii ja kestää hyvin OEM Kawasakin tai Suzukin palat.

Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: hupeli - 14.06.17 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: hupeli - 05.06.17 - klo:17:03
Lainaus käyttäjältä: TommoKe - 03.06.17 - klo:23:12
Tossa hyvä vaihtoehto.Muista tilata myös tarpeellinen banjopultti. Eri kierre kuin japsissa.
  http://www.carpimoto.it/en-FI/9570_10476070-Radial-Brake-Master-Cylinder-Brembo-19x18-Forged-Racing-HP.htm

Tollainen tuolta nyt tilattu. Kiitos TommokKe:lle vinkistä. Ja muillekin hyvistä kommentoinneista. Nyt ootellaan osaako saapasmaan Luigi laittaa paketin tänne raukoille rajoille.

Tänään saapui kyseinen sylkkä. Puolitoista viikkoa tilauksesta. Paketti ei sisältänyt minkään valtakunnan banjopulttia. Jarruvalo liitännällä varustettu sellainen tilattu. Vaatiiko brembolainen ohuemman letkun jarrunestesäiliölle päin kuin mikä orkkis suskan jarruissa on? Tulee sellainen vaikutelma kun tota käpälöi ja vertaa originelliin.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: hupeli - 18.06.17 - klo:16:12
 brembo-love
No nyt on rempo paikallaan. Kaikki kävi uskomattoman helposti mikä vanhat merkit tuntien tarkoittaa että jotain on mennyt pahasti persiilleen... Kohta koeajolle airrev_1  siittenhän asennuksen onnistuminen selviää. Ensi yön yli voisi laittaa nippusiteen kiristämään jarrukahvaa jos sieltä keksisi vielä viimeiset ilmanrippeet tulla ulos. Kiitos vielä kaikille kommentoijille! Ei ilman teidän apua olisi tainnut tulla tuota tehtyä.
Otsikko: Vs: GSX-R 1000 K8
Kirjoitti: santerik - 22.08.20 - klo:17:45
Onko Suzukikuiskaajia kuulolla?

Tietääkö kukaan kertoa onko koneen alaosa (se osa johon vesipumppu kiinnittyy, kukalie nimeltään) vaihtokelpoinen K1-K8?

E. Öljypohja ainakin muuttuuu k7 mikä ei tietysti hirveästi lupaa tuolle seuraavan lohkon vaihtokelpoisuudelle..